Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:30
Nou simpele vraag. Ik wil graag af en toe multiplayer Fifa spelen op mijn PS3 en ik heb maar 1 (originele) controller. Nou wil ik dus (hooguit 1 keer per 2 weken) multiplayeren maar geen 60 euro uitgeven voor een dure Dual Shock controller. En aangezien ik zelf gewoon zal spelen op mijn Sixaxis controller kan het mij geen kont uitmaken of de controller fijn is etc. Nu heb ik hier thuis nog 2 PS2 Dual Shock controllers liggen.

Na wat research ben ik achter het bestaan gekomen van een zogenoemde PS2 controller naar PS3 converter. Wat filmpjes bekeken en wat reviews opgezocht en hij schijnt het afgezien van de missende 'Home' Button nog goed te doen ook. Behalve dat de 'triggers' bij de PS2 Digitaal?! zijn en bij de PS3 'analoog'??? En dit schijnt bij sommige PS3 games dan ook niet goed te werken. Hier wil ik wel zeker van zijn je bij Fifa vaak de L2 en R2 triggers gebruikt om te sprinten en trucjes uit te voeren.

Dus heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:08
Dat die triggers analoog en digitaal zijn heeft met gevoeligheid te maken bij mijn weten. De nieuwe en analoge zal je makkelijker half gas mee kunnen teven met auto race bijv ;)

Verder, wat kost zo'n converter? En kijk eens 2de hands na een PS3 controller, die dingen worden 2de hands ook voor leuke prijzen verkocht, dus misschien dat dat anders iets voor je is, want zo'n converter zal ook geen 10tje kosten lijkt me?

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
GoldenBatt schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:04:
Dat die triggers analoog en digitaal zijn heeft met gevoeligheid te maken bij mijn weten. De nieuwe en analoge zal je makkelijker half gas mee kunnen teven met auto race bijv ;)

Verder, wat kost zo'n converter? En kijk eens 2de hands na een PS3 controller, die dingen worden 2de hands ook voor leuke prijzen verkocht, dus misschien dat dat anders iets voor je is, want zo'n converter zal ook geen 10tje kosten lijkt me?
Zo'n converter kost dus wel een tientje. Nog steeds niet veel geld, maarja dan heb ik misschien weer het gezeik van niet kunnen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik heb hier zo een convertor liggen van 3 euro, gekocht op ebay. Het werkt, maar iets minder goed dan met een originele PS3 controller vind ik.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
Werewolf_789 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:07:
Ik heb hier zo een convertor liggen van 3 euro, gekocht op ebay. Het werkt, maar iets minder goed dan met een originele PS3 controller vind ik.
Wat werkt dan minder goed als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
BPP schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:08:
[...]

Wat werkt dan minder goed als ik vragen mag?
Het indrukken van de knoppen ging wat minder goed, maar dit kan natuurlijk ook aan de ouderdom van de controllers liggen.

Net aan mijn jongere broer gevraagd en hij zegt geen problemen te ondervinden, maar hij heeft wel nog nooit met een originele PS3 controller gespeeld.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

GoldenBatt schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:04:
Dat klopt niet helemaal.
Bij de ps3 is het analoog. je kunt hem dus ook 60% indrukken, of 20%.
Bij de ps2 was de trigger digitaal. dus net als je andere knoppen wel of niet ingedrukt.
Het is dus niet moeilijker, maar gewoon onmogelijk om half gas te geven met een ps2 trigger

Het licht dus helemaal aan het spel of die daar wel of niet iets mee doet. als l2 gewoon "pass" is in fifa dan kan dat. Mocht fifa nu een pas geven aan de hand van hoever je die knop induwt heb je wel een probleem.
Want dan word elk trugspeelballetje een kanonschot op eigen doel :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
heuveltje schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:16:
[...]

Dat klopt niet helemaal.
Bij de ps3 is het analoog. je kunt hem dus ook 60% indrukken, of 20%.
Bij de ps2 was de trigger digitaal. dus net als je andere knoppen wel of niet ingedrukt.
Het is dus niet moeilijker, maar gewoon onmogelijk om half gas te geven met een ps2 trigger

Het licht dus helemaal aan het spel of die daar wel of niet iets mee doet. als l2 gewoon "pass" is in fifa dan kan dat. Mocht fifa nu een pas geven aan de hand van hoever je die knop induwt heb je wel een probleem.
Want dan word elk trugspeelballetje een kanonschot op eigen doel :)
R2 is sprinten (rennen) bij Fifa en L1 is de knop om truukjes te maken (samen met de rechterjoystick).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
BPP schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:20:
[...]

R2 is sprinten (rennen) bij Fifa en L1 is de knop om truukjes te maken (samen met de rechterjoystick).
Dit zou moeten werken tenzij je met R2 verschillende loopsnelheden kan lopen? Maar is dit niet gewoon 1 vaste snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
Werewolf_789 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:21:
[...]

Dit zou moeten werken tenzij je met R2 verschillende loopsnelheden kan lopen? Maar is dit niet gewoon 1 vaste snelheid?
Dit is gewoon een vaste snelheid inderdaad. (Afhankelijk van het loopvermogen van de speler that is) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
Dan zie ik geen enkel probleem met zo'n convertor. :)
Tenzij er hier iemand is die hier wel problemen mee ondervind natuurlijk.

Pagina: 1