Glasvezel in Breda? Blauwe buis in de meterkast.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Vandaag voor het eerst gaan klussen in m'n nieuwe appartementje (Breda, Boeimeer). Ik ga een nieuwe groepenkast hangen. Verrek: een hele dikke blauwe leiding. Dat is toch fiber vraag ik me af.

Ik op internet kijken. Kan alleen wat vinden van glasvezel van KPN in Breda. Prijzen ho maar.
Nou houdt het al op voor mij als het alleen via KPN kan, dat doe ik dus never nooit meer (jaren lang opgelicht en constant problemen). Weet iemand of dit ook via Ziggo af te nemen is in Breda? Als het natuurlijk al fiber is..

Gr. Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
Die blauwe buizen worden ook gebruikt de laatste jaren om koper in aan te leggen. Zie je in veel appartementen van de afgelopen 10 jaar dat er een dikke blauwe buis binnen komt die verdeelt in kleinere gekleurde (sub)buisjes met daarin de koperdraden.

Kan ook iets heel anders zijn natuurlijk. Anders zou je een foto moeten plaatsen als je van de Tweakers een zekerder antwoord verwacht te krijgen.

PS: laat groetjes weg, we zijn op een forum en is geen mailtje dit.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 27-04-2011 19:31 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Ga morgen een foto maken..
Maar goed, berichten over fiber van KPN in Breda en dan blauw. Voor mij 1 en 1 optellen. Kan er natuurlijk altijd nog naast zitten.

Sorry gewend van m'n motorclub forum, daar gaan we heel netjes met elkaar om. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/e0o5s_th.jpg

Hierbij de foto van de kabel. Hij takt ook af naar de meterkast van de buren zoals je ziet. Echter in mijn meterkast gaat ie alleen verder nog naar boven voor de appartementen daar.

De gewone tv aansluiting zit bij mij in de woonkamer aan de voorkant.

Edit: Overigens is het appartement van ergens halverwege jaren 50. Dus zo heel nieuw is het niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door GWTommy op 29-04-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4E
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-04 17:52

S4E

Gewoon een KPN kabel wat mij betreft. Deze had ik ook in mijn vorige huurhuis, wat vrij recentelijk helemaal was gerenoveerd. Voordeel is wel dat je superkwaliteit koper hebt. In combinatie met een korte afstand tot centrale, levert dat dus een goede adsl lijn op.

Ik haald met 1800+M volgens mij nog 1,4-1,5 MBps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:27
Idd, overduidelijk een KPN kabel. Het staat je uiteraard vrij om bij een andere DSL boer diensten af te nemen op die kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Jammer.
Ik zal gewoon via Coax dan Ziggo afnemen.. Goede ervaring mee.

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1