Invoer op de prompt breekt na 15 karakters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Topictitel is een beetje cryptisch, maar zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Wat er gebeurt, na 15 tekens wordt de regelinvoer afgebroken en wordt een < teken getoond op het scherm. Ik kan wel gewoon verder typen. Ik kan dus slechts 15 tekens tegelijk zien in ksh, terwijl bash wel de hele regel laat zien.

Allereerst het gedrag zoals het in bash is en zoals ik het graag hebben wil:
code:
1
$ 1234567890123456789012345678901234567890

Nu het gedrag zoals het in ksh voorkomt:
code:
1
$ 234567890123456<

Dit fenoneem doet zich voor in RHEL 5.3 met de ksh shell. Met dezelfde user onder bash doet het probleem zich niet voor. Ook in andere distributies die ik tot op heden heb geprobeerd kom ik dit probleem niet tegen.

Heb al allerlei instellingen vergeleken, maar kom geen verschil tegen. Google biedt ook geen soelaas, kan helaas niet de juiste zoektermen vinden. Voor mijn gevoel is het simpele instelling, maar welke?

Wie heeft een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Misschien sla ik de bal helemaal mis, maar staat je environment correct?
TERM env-var en zo?

Een tijdje terug stootte ik op het stty commando, misschien kun je daarmee verder aan de slag om je probleem te zoeken.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Ik heb alle stty variabelen vergeleken onder bash en ksh en die zijn exact gelijk, de $TERM staat op xterm. Ben nu aan het zoeken naar een variabele waarvan het gedrag in ksh anders is dan in bash, maar nog niets gevonden.

Edit: Ben iets verder nu, heb iets gevonden wat lijkt op mijn probleem, zie http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=1531388&page=6. Het lost mijn probleem niet helemaal op, maar het is een stap in de goede richting. Nu nog begrijpen wat daar precies gebeurt :)

Edit: ik geef het op, bovenstaande werkt maar half. Kan niet de echte oorzaak vinden. Dan maar terug naar bash.

[ Voor 53% gewijzigd door uashy op 29-04-2011 07:55 . Reden: Aanvulling ]