Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmother1972
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09-2021
Ondanks de slechte reputatie van LG heb ik onlangs toch een LG Optimus 2X gekocht, niet alleen vanwege de dual core processor en de goede recensies, maar ook vanwege de 24-uurs VIP service waar LG reclame mee maakt. Het komt er op neer dat je bij een defect binnen 24 uur een nieuw toestel krijgt bezorgd en dat is iets wat mij erg aantrok aangezien ik het toestel ook zakelijk gebruik.

Helaas heeft mijn telefoon het na 4 weken reeds begeven en heb ik me conform de reglementen aangemeld via de VIP service voor een nieuw toestel. Ik kreeg echter te horen dat het een week zou duren voordat mijn toestel omgeruild kon worden vanwege de beperkte voorraad bij LG. Na heel lang doorzeuren werd dat uiteindelijk 4 dagen maar dat is toch een stuk langer dan de 24-uurs service die LG verkoopt.

Bij de actie voorwaarden staat wel dat de levertijden langer kunnen zijn door omstandigheden en dat LG daar niet voor verantwoordelijk is, maar de toestelvoorraad is iets wat LG zelf in handen heeft en het bedrijf dat de omruil verzorgd heeft reeds vermeld dat er te weinig toestellen beschikbaar zijn omdat LG voorrang geeft aan de verkoop van nieuwe toestellen in plaats van defecte toestellen te vervangen.

Wat zijn mijn rechten in dit geval? Ik weet dat een heleboel andere gebruikers (via diverse forums) tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen en in enkele gevallen zelfs een tweedehands toestel kregen in plaats van een nieuw toestel.

De voorwaarde van de aktie is hier te vinden:

http://www.canyouhandlethespeed.nl/

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik hier het beste mee kan omgaan. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:07
Eerlijk gezegd, vind ik dit echt mierenneuken. Wees blij dat je al na een week 4 dagen een nieuw toestel krijgt.
En ja natuurlijk geeft LG voorrang aan toestellen die verkocht worden, levert immers meer op.

Je kunt hier niks tegen doen, je mag blij zijn dat je al zo snel een nieuwe krijgt ;)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat wil je dan? Schadevergoeding of ander geld? Het is jammer dat het ze het niet binnen 24u lukt, maar dat kan gebeuren en soms zit het nu eenmaal niet mee.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik hier het beste mee kan omgaan. Alvast bedankt.
Wat minder hoog van de toren blazen, en iets realistischer en redelijker doen. Het staat notabene in de actievoorwaarden dat het niet altijd zal lukken, dat kon je ook verwachten, en toch doe je alsof je een groot onrecht wordt aangedaan.

Chill, wees realistisch en gebruik even een andere telefoon.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmother1972
Ik ben erg chill hoor, maar dit stoort me gewoon. Mijn vorige telefoon is stuk dus ik heb geen andere die ik kan gebruiken. Heb nu maar een goedkoop toestelletje gekocht zodat ik weer bereikbaar ben voor klanten, maar dat zou eigenlijk niet moeten.

Als een fabrikant met een slechte reputatie dit wil rechtzetten met een snelle 24-uurs omruilservice en dit vervolgens niet waar kan maken dan is dat gewoon vervelend. Als jij je auto naar de garage brengt in de verwachting dat hij morgen klaar is en je wordt gebeld dat je maar een weekje moet wachten omdat de monteur een beetje moe is dan pak jij ook niet een week lang de bus zonder te zeuren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Chill? Deze service blijkt toch gewoon een leugen? Ze hebben stelsigmatig nooit genoeg toestellen om hieraan te kunnen voldoen. Als je er echt vanaf wilt je misschien je rechtsbijstand inschakelen wegens misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
Ach, zoveel fabrikanten hanteren deze regels. Bij samsung word ook meteen je monitor geswapped aan je deur als hij defect is.... Mits men uiteraard zo'nzelfde model op voorraad heeft, je kunt wel raden dat net jouw type er niet is waardoor je nog met de gebakken peren zit. Beetje wassen neus politiek IMHO.... (niettemin vind ik 4 dagen nog erg netjes btw!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 09-09 09:02
gambieter schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:14:
[...]

Wat wil je dan? Schadevergoeding of ander geld? Het is jammer dat het ze het niet binnen 24u lukt, maar dat kan gebeuren en soms zit het nu eenmaal niet mee.

[...]

Wat minder hoog van de toren blazen, en iets realistischer en redelijker doen. Het staat notabene in de actievoorwaarden dat het niet altijd zal lukken, dat kon je ook verwachten, en toch doe je alsof je een groot onrecht wordt aangedaan.

Chill, wees realistisch en gebruik even een andere telefoon.
Of de fabrikant moet gewoon niet zo'n service bieden, simpel zat. Je zou het ook nog op misleidende reclame kunnen gooien misschien. Je koopt een toetsel omdat je er die service bij krijgt. Dan moet het niet zo zijn dat je 4 dagen moet wachten. Dat moet je als merk ook niet willen. LG's naam zal er in ieder geval niet beter op worden als men zo met zulke situaties omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

M@rijn schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:26:
Of de fabrikant moet gewoon niet zo'n service bieden, simpel zat. Je zou het ook nog op misleidende reclame kunnen gooien misschien. Je koopt een toetsel omdat je er die service bij krijgt. Dan moet het niet zo zijn dat je 4 dagen moet wachten. Dat moet je als merk ook niet willen. LG's naam zal er in ieder geval niet beter op worden als men zo met zulke situaties omgaat.
Eensch, maar dat is een probleem voor LG. Voor een zakelijke telefoon zou ik uberhaupt niet voor een merk gaan waar de TS al over twijfelt.

De fabrikant heeft zich ingedekt in de actievoorwaarden, en zolang het geen onredelijke periode is, lijkt het me niet dat de TS veel kan doen. Als het nou weken was geweest, soit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmother1972
gambieter schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:35:
[...]

Eensch, maar dat is een probleem voor LG. Voor een zakelijke telefoon zou ik uberhaupt niet voor een merk gaan waar de TS al over twijfelt.

De fabrikant heeft zich ingedekt in de actievoorwaarden, en zolang het geen onredelijke periode is, lijkt het me niet dat de TS veel kan doen. Als het nou weken was geweest, soit.
Ik heb zowel een Samsung als een Nokia gehad en ook die gingen kapot, maar daar was ik het toestel inderdaad weken kwijt voor reparatie. Ik wist dat de kans groter was voor defecten bij een LG maar juist die service moest alles goed maken.

En de actievoorwaarden zijn dus erg vaag, de omstandigheden die ze noemen hebben ze volledig in de hand, sterker nog: er zijn toestellen genoeg om aan de service te voldoen alleen worden die in de verkoop gegooid. LG kan dus voldoen aan de 24 uurs service maar weigert dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

yourmother1972 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:55:
[...]

Ik heb zowel een Samsung als een Nokia gehad en ook die gingen kapot, maar daar was ik het toestel inderdaad weken kwijt voor reparatie. Ik wist dat de kans groter was voor defecten bij een LG maar juist die service moest alles goed maken.

En de actievoorwaarden zijn dus erg vaag, de omstandigheden die ze noemen hebben ze volledig in de hand, sterker nog: er zijn toestellen genoeg om aan de service te voldoen alleen worden die in de verkoop gegooid. LG kan dus voldoen aan de 24 uurs service maar weigert dat...
Ik denk dat LG zich wel wat verder heeft ingedekt dan dat. Ik kan me niet voorstellen dat LG prioriteit geeft aan het vervangen van defecte apparaten in plaats van aan de verkoop. Als dat wel zo is zou je iets hebben om 'ze op te pakken' maar ik vraag me af wat je daarmee wint. Kost waarschijnlijk meer dan 4 dagen en een hoop ellende. Is jammer dat ze niet aan de 24 uur kunnen voldoen, maar 4 dagen is erg netjes in mijn optiek.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yourmother1972 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:55:

En de actievoorwaarden zijn dus erg vaag, de omstandigheden die ze noemen hebben ze volledig in de hand,
Het is meer een kwestie van de voorwaarden goed lezen en jezelf de vraag stellen of er staat wat je wilt lezen of dat er iets anders staat ;)
sterker nog: er zijn toestellen genoeg om aan de service te voldoen alleen worden die in de verkoop gegooid. LG kan dus voldoen aan de 24 uurs service maar weigert dat...
Och, je kunt het zien als twee aparte klanten:
1) het winkelkanaal
2) het garantiekanaal

LG geeft blijkbaar prioriteit aan de eerste afnemer en mag dat gewoon doen. Het reparatieonderdeel kan waarschijnlijk roepen wat ze willen, maar zullen geen prio krijgen. Niks aan de hand imo.

Ik sluit me aan bij bovenstaande auteurs en vind 4 dagen nog steeds erg snel en ik ben van mening dat je beter naar een goede (bedrijfs) verzekering had kunnen kijken om je te dekken tegen dit soort risicos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmother1972
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:07:
[...]

Het is meer een kwestie van de voorwaarden goed lezen en jezelf de vraag stellen of er staat wat je wilt lezen of dat er iets anders staat ;)

[...]

Och, je kunt het zien als twee aparte klanten:
1) het winkelkanaal
2) het garantiekanaal

LG geeft blijkbaar prioriteit aan de eerste afnemer en mag dat gewoon doen. Het reparatieonderdeel kan waarschijnlijk roepen wat ze willen, maar zullen geen prio krijgen. Niks aan de hand imo.

Ik sluit me aan bij bovenstaande auteurs en vind 4 dagen nog steeds erg snel en ik ben van mening dat je beter naar een goede (bedrijfs) verzekering had kunnen kijken om je te dekken tegen dit soort risicos.
Ik heb er genoeg verstand van om te weten dat je LG als 1 concern hier op aanspreken mag, maar dat terzijde,

Als jouw TV stuk gaat en je gaat snel naar de TV boer met de belofte dat je morgen gewoon weer TV kan kijken en hij belt even later op dat hij je bedankt voor het geld maar dat ie toch stiekem een week later komt, dan zeg jij vast niet: nou een week levertijd is best acceptabel.... Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt geen keuze als het product niet op voorraad is. Daarnaast kun jij onmogelijk in de voorraad van LG kijken, dus ik vraag me af of die discussie uberhaupt grondslag heeft.

offtopic:
Verder verwacht ik bij een fabrikant dat zij de garantieafhandelingen uitbesteed aan een derde partij en ik kan mij goed voorstellen dat zij die partij niet direct als hoogste prioriteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:22:
Je hebt geen keuze als het product niet op voorraad is. Daarnaast kun jij onmogelijk in de voorraad van LG kijken, dus ik vraag me af of die discussie uberhaupt grondslag heeft.

offtopic:
Verder verwacht ik bij een fabrikant dat zij de garantieafhandelingen uitbesteed aan een derde partij en ik kan mij goed voorstellen dat zij die partij niet direct als hoogste prioriteit hebben.
Met hem ^^

Probleem is dat LG of de partij die de garantie afhandeling doet, jou niet als enige klant hebben. Kan best zijn dat het toestel (waar nu ook uitgebreid reclame voor gemaakt wordt) gewoon nog slecht verkrijgbaar is, en dat de toestellen die er zijn naar het verkoopkanaal worden gesluisd. (mensen wachten niet, zoeken iets anders, en dus potentieel klantenverlies met elke dag dat een product niet leverbaar is).

Ik heb voor een tientje per maand een verzekering tegen alles, met de garantie dat ik een gelijkwaardig vervangend toestel krijg. Vaak dezelfde dag, maar ook hier staat in de voorwaarden dat het kan zijn dat het langer duurt vanwege allerlei redenen. Die worden natuurlijk zo vaag mogelijk gehouden bij dit soort bepalingen, om te voorkomen dat je als klant stampij kan maken.

Ik geloof daarom ook niet dat LG stelt dat je hoe dan ook binnen 24 uur vervanging hebt als er wel toestellen op voorraad zijn.. als jij je ergens in de rimboe van weetikveelwaari'e bevind gaat dat echt niet lukken :) Er zullen dus wel meer uitzonderingen op de regel zijn dan slechts de verkrijgbaarheid van het toestel.

Vind het vervelend voor je, maar denk wel dat je het daar toch ongeveer mee moet doen voor de komende 3 dagen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmother1972
Pixeltje schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:33:
[...]

Met hem ^^

Probleem is dat LG of de partij die de garantie afhandeling doet, jou niet als enige klant hebben. Kan best zijn dat het toestel (waar nu ook uitgebreid reclame voor gemaakt wordt) gewoon nog slecht verkrijgbaar is, en dat de toestellen die er zijn naar het verkoopkanaal worden gesluisd. (mensen wachten niet, zoeken iets anders, en dus potentieel klantenverlies met elke dag dat een product niet leverbaar is).

Ik heb voor een tientje per maand een verzekering tegen alles, met de garantie dat ik een gelijkwaardig vervangend toestel krijg. Vaak dezelfde dag, maar ook hier staat in de voorwaarden dat het kan zijn dat het langer duurt vanwege allerlei redenen. Die worden natuurlijk zo vaag mogelijk gehouden bij dit soort bepalingen, om te voorkomen dat je als klant stampij kan maken.

Ik geloof daarom ook niet dat LG stelt dat je hoe dan ook binnen 24 uur vervanging hebt als er wel toestellen op voorraad zijn.. als jij je ergens in de rimboe van weetikveelwaari'e bevind gaat dat echt niet lukken :) Er zullen dus wel meer uitzonderingen op de regel zijn dan slechts de verkrijgbaarheid van het toestel.

Vind het vervelend voor je, maar denk wel dat je het daar toch ongeveer mee moet doen voor de komende 3 dagen.
Laat ik het dan anders stellen voor jou: stel je telefoon gaat kapot en je krijgt een 2e hands telefoon terug of een mindere telefoon, ben jij het er dan mee eens? Ook als je in diezelfde winkel staat te klagen en een nieuwe telefoon wordt wel uitgereikt aan de klant naast je die hem nieuw koopt?

Voor alle duidelijkheid: de LG helplijn heeft bevestigd dat de voorraad op is en dat ze daarom niet aan de 24 uurs service kunnen voldoen. De tussenpersoon heeft vermeld dat de voorraad niet op is, maar dat alle telefoons op voorraad naar de verkoop gaan.

Daarnaast kan ik best geloven dat die 24 uur niet van toepassing is als ik in de rimboe woon, maar een gebrek aan voorraad bij LG (hebben ze volledig zelf in de hand) kan geen excuus zijn, zeker niet als die voorraad er wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verhaal ligt hier wel iets anders... (Ik vraag me af of een aantal mensen hier überhaupt de advertentie heeft bekeken?)

De aanbieder adverteert zeer en zeer duidelijk met "wat houdt dit precies in"?
"Binnen 24 uur een vervangend ... toestel in huis"

Er wordt hier een heel specifieke toezegging gedaan aangaande de verwachtingen die je mag hebben. In de initiële uiting worden niet eens uitzonderingen genoemd, daarvoor moet je eerst specifiek naar de voorwaarden. Dit is versterkt omdat ermee geadverteerd wordt. Daar zijn dus rechten aan te ontlenen. Het anderszijds afdekken in voorwaarden zal al snel leiden tot de conclusie misleidende reclame.

Het recht van TS is inderdaad een vervangend toestel binnen 24 uur. De vraag wat als sanctiie moet gelden bij niet nakomen is een tweede. Boete van de reclamecodecommissie? Compensatie omdat een keuze is gemaakt op basis van onjuiste informatie? Hoe kan de schade bepaald worden?
Maar goed, dat is later zorg. De essentie is dat je niet een grootschalige campagne kan voeren om vervolgens je beloften niet waar te maken. Zeker niet als er geen sprake is van overmacht, maar voor een keuze om nieuwe verkopen voor te laten gaan. Dan moet je die belofte niet maken.

Dat afdekken in aanvullende voorwaarden zal geen stand houden. Daarvoor is het bericht té prominent, en is het onvoldoende duidelijk gemaakt wat die omstandigheden in dit geval waren. Als daarvan inderdaad gezegd is dat nieuwe verkopen voorgaan, dan is dat niet te verkopen als 'door omstandigheden'. Daar gaat geen rechter in mee.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Dus iedereen hier vind het maar normaal dat een bedrijf reclame maakt met iets, maar het zeker weten niet kan nakomen? Je moet dan blij zijn dat het binnen 4 dagen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Lijkt mij ook onzin dat je blij moet zijn als het binnen vier dagen kan. Zoals het nu over komt is de regeling dus "als het toevallig uitkomt, dan zou het kunnen dat je binnen een dag een nieuwe mobiel hebt maar daar ligt niet onze prioriteit"? Dûh, dat is de regeling bij elke aanbieder. Als je zo gaat adverteren met een 24-uurs service is dat gewoon duidelijk misleiding. Zeker aangezien een aanbieder die deze service enigszins serieus neemt, daar dan ook maar (aanwezige) toestellen voor beschikbaar moet stellen. Geen prioriteit voor de garantieafhandeling? Prima, begrijpelijk, maar adverteer er dan niet mee.

Misschien is het allemaal heel goed ingedekt met algemene voorwaarden e.d. maar het is zeker een reden tot klagen/slechte reviews wat mij betreft. Want klantvriendelijk is het niet.

Overigens vraag ik me ook af of dit juridisch wel helemaal in orde is. In de voorwaarden staat:
Binnen 24 uur een vervangend LG optimus 2x speed toestel in huis.*
...
*Dit is een richtlijn, maar door omstandigheden kunnen de levertijden mogelijk langer zijn, waarvoor LG niet aansprakelijk gehouden kan worden.
Een bewuste keuze van LG om daar geen prioriteit op te leggen noem ik geen "omstandigheid", en als deze bewuste keuze gemaakt wordt hanteert LG zelf dus niet deze richtlijn.

[ Voor 39% gewijzigd door bwerg op 27-04-2011 23:35 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

yourmother1972 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:41:
[...]

Laat ik het dan anders stellen voor jou: stel je telefoon gaat kapot en je krijgt een 2e hands telefoon terug of een mindere telefoon, ben jij het er dan mee eens? Ook als je in diezelfde winkel staat te klagen en een nieuwe telefoon wordt wel uitgereikt aan de klant naast je die hem nieuw koopt?
Ik zou het niet leuk vinden, nee. Maar ik vraag me af hoeveel zin het heeft om tot het uiterste stampij te gaan maken. Tenslotte ben ik wel in bepaalde mate afhankelijk van ze om mijn toestel te repareren.

Daarnaast blijf ik erbij dat in de voorwaarden staat dat het om een richtlijn gaat. Het is misschien niet netjes, maar LG kan daardoor op allerlei manieren aantonen dat ze geprobeerd hebben om je een vervangend toestel te sturen, maar dat het ze niet gelukt is.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met je eens dat het bedrijf moet voldoen aan de voorwaarden die het stelt aan zijn eigen acties, en dat je als klant recht hebt op de service die je gekocht hebt (want techniesch gezien doe je dat). En ja, ik zou ook inpraten op de klantenservice om ervoor te zorgen dat die week teruggebracht naar zo kort mogelijk. Ik vraag me alleen af of dat wat je wilt bereiken in verhouding staat tot de hoeveelheid energie die je erin moet steken, begrijp je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:59:
Zeker niet als er geen sprake is van overmacht, maar voor een keuze om nieuwe verkopen voor te laten gaan.
Dit staat imo geenszins vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:37:
[...]

Dit staat imo geenszins vast.
...het bedrijf dat de omruil verzorgd heeft reeds vermeld dat er te weinig toestellen beschikbaar zijn omdat LG voorrang geeft aan de verkoop van nieuwe toestellen in plaats van defecte toestellen te vervangen.
Daarnaast, het aantal garantiegevallen zal niet zo schokkend zijn dat de productie het niet bij kan benen. Als je een dergelijke actie uitbrengt, dan zorg je dat je een realistische pool van toestellen hebt om dit te kunnen regelen. Overmacht is het totaal op zijn van enige voorraad en een afgebrande fabriek.

Ik kan me onmogelijk voorstellen dat dit de uitvoering van de actie is zoals die door de marketingafdeling is bedacht. Het is namelijk nogal een stompzinnige manier van marketing omdat je je reputatie schaadt. Ik vermoed dat een lokale prutser met korte termijnvisie de actie ondermijnd heeft - zo gaan die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:16
Dat het werkelijkheid is dat grote bedrijven toezeggingen en reclameuitingen aan hun laars lappen maakt het nog niet goed. Als je een verzekering afsluit die 50.000 moet uitkeren als je invalide raakt met in de kleine lettertjes 'zolang we geld hebben om dat te doen' (en ik kan me goed voorstellen dat dat in die verzekeringen staat) en vervolgens hoor je sorry je krijgt maar 10.000 het geld is namelijk op en je ziet dat de bonussen van miljoenen wel doorbetaald worden dan zeg je ook niet OH gelukkig krijg ik nog 10.000 en daar moet ik blij mee zijn! Het is gewoon een leugen dat er geen voorraad is, als het binnen 4 dagen kan kan het ook binnen 1 dag. Dat calculeer je voor dat minime aantal defecten namelijk in, zeker als je zo prominent reclame maakt voor je 24 uurs service. (daarnaast zijn ze er wel voor nieuwe verkopen dus al zou de reserve voorraad slecht ingeplanned zijn, kan je ze altijd nog betrekken van verkoop voorraad)

Je koopt het toestal bij Vodafone, het toestel raakt defect, je krijgt er de LG 24 uurs service bij, LG zegt het gaat een week duren, Vodafone vertelt je dat ze er zelf nog 100 op voorraad hebben en dat als ze er meer nodig hebben ze die binnen 24 uur van LG kunnen betrekken maar dat LG een aparte voorraad bijhoud voor garanties en geeft toe dat LG je eigenlijk nept door nieuwe klanten voorrang te geven.

Moet je je voorstellen dat ze tegen de fiscus zeggen ja we kunnen pas volgende week betalen want het geld dat we nu in kas hebben daar moeten we rente op vangen.

[ Voor 25% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 28-04-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TWeaKLeGeND schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:35:
Dat het werkelijkheid is dat grote bedrijven toezeggingen en reclameuitingen aan hun laars lappen maakt het nog niet goed. Als je een verzekering afsluit die 50.000 moet uitkeren als je invalide raakt met in de kleine lettertjes 'zolang we geld hebben om dat te doen' (en ik kan me goed voorstellen dat dat in die verzekeringen staat) en vervolgens hoor je sorry je krijgt maar 10.000 het geld is namelijk op en je ziet dat de bonussen van miljoenen wel doorbetaald worden dan zeg je ook niet OH gelukkig krijg ik nog 10.000 en daar moet ik blij mee zijn!
Slechte vergelijking. Het gaat erom of je die 50,000 gelijk krijgt uitgekeerd, of pas over 3 dagen. Het gaat niet om minder krijgen, alleen om vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmother1972
Ik merk dat ik toch redelijk wat medestanders hier heb :-)

Ik wil er zeker geen halszaak van maken, maar hoopte op een tip waarmee ik die week kon inkorten.

Dat ik een telefoon koop bij ee B-merk als LG en dat deze vervolgens stuk gaat is iets wat ik mezelf kan verwijten, maar dat zij niet aan hun beloofde 24-uurs service willen voldoen (terwijl er genoeg toestellen zijn) is gewoon triest. Maak dan geen schreeuwerige reclame met DE SNELSTE SERVICE..... VROEM! maar erken gewoon dat je een slecht bedrijf bent en dat je als klant "wellicht op korte termijn een vervangend -en in sommige gevallen zelf nieuw- toestel krijgt".

Maar goed, ik doe met dit toestel vermoedelijk een jaartje zoals gebruikelijk en daarna kopen we weer een degelijke Samsung of een HTC met de standaard weken reparatietijd... Weet ik tenminste waar ik aan toe ben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Floppus: ik vind een uitspraak van een derde partij niet voldoende om dit voor waar te melden. Ik heb voorheen in de retail gewerkt en de makkelijkste manier om een vraag van een klant over een vertraagde bestelling te beantwoorden is om de schuld bij een ander te leggen. Dit zorgt ervoor dat de klant bij jou geen vervelende vragen komt stellen en dat je gewoon een relatie kunt opbouwen met de klant in de trant van "ja heel erg vervelend. Ik zal nog eens een keertje extra bellen om te kijken of ik de boel kan versnellen voor u. Ja, erg vervelend. Ik doe mijn uiterste best. Dank u wel en nog een fijne dag."

Hoe lang is dit toestel sowieso op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:15:

Hier in NL een maandje of twee, schat ik.

Zou trouwens zelf nooit een dergelijke telefoon met nieuwe techniek, van een fabrikant, die qua degelijkheid nu niet de allerbeste naam heeft, als zakelijk toestel kiezen, maar dat is mosterd na de maaltijd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:15:
@Floppus: ik vind een uitspraak van een derde partij niet voldoende om dit voor waar te melden. Ik heb voorheen in de retail gewerkt en de makkelijkste manier om een vraag van een klant over een vertraagde bestelling te beantwoorden is om de schuld bij een ander te leggen. Dit zorgt ervoor dat de klant bij jou geen vervelende vragen komt stellen en dat je gewoon een relatie kunt opbouwen met de klant in de trant van "ja heel erg vervelend. Ik zal nog eens een keertje extra bellen om te kijken of ik de boel kan versnellen voor u. Ja, erg vervelend. Ik doe mijn uiterste best. Dank u wel en nog een fijne dag."

Prima, maar het punt blijft: waarmaken of niet mee adverteren.

Om te kijken maar eens even rondgezocht hoe het met nieuwe leveringen gaat. Tot mijn verbazing: net zo beroerd, terwijl de 24-uurs claim al van Februari is 8)7
xsive in "[ABO] LG Optimus 2X Speed levertijden- e..."
T-Mobile Webcare in "[ABO] LG Optimus 2X Speed levertijden- e..."
T-Mobile Webcare in "[ABO] LG Optimus 2X Speed levertijden- e..."
ned17 in "[ABO] LG Optimus 2X Speed levertijden- e..."

En ook deze week nog:
benji83 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:42:
Vandaag bestelt via Tele2 als verlenging, ik ga minder betalen en de telefoon is gratis :)
Volgende de medewerker moet hij er binnen 3 dagen zijn, dus ik ben HEEL benieuwd :)
Er wordt dus al twee maanden (!) een actie geadverteerd die structureel niet nagekomen wordt. Je hebt dus gelijk dat er niet zozeer een prioriteit hoeft te zijn aangaande nieuw of service. Maar eigenlijk is dit nog schokkender... De hele campagne is dus een complete mislukking, en zal bij klanten die mede op basis van dat statement de keuze maken geen gevoel achterlaten dat LG een bedrijf is wat afspraken nakomt.
Pagina: 1