Toon posts:

Power over ethernet Amps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Allereerst, ik ben niet heel erg thuis in de elektronica en wil graag daarom mijn bevindingen bevestigd hebben.

Ik heb op het moment een adapter welke kan leveren aan apparaat X.
Output: 5v, 2500mA (Dit zou neerkomen op 12.5 Watt)

Nu wil ik dit apparaat (X) van stroom gaan voorzien via Power over Ethernet.
De gevonden POE Injector (volgens 802.3af standaard) kan leveren.
Output: 5v, 2A (Dit zou neerkomen op 10 Watt)

Betekend dit dat apparaat X simpelweg minder snel de accu oplaad.
Of is deze Injector hier überhaupt niet geschikt voor (vanwege te weinig amps die geleverd worden) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
dat is afhankelijk van het apparaat

dan moet je iets meer info geven.

het kan zijn dat het apparaat die 2.5A maar af en toe op piekmomenten gebruikt en het verder af kan met een stuk minder. voor die piek zou het kunnen dat het apparaat dan zijn accu dan even aanspreekt.

maar nogmaals, dat is volledig afhankelijk van het apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een tablet (van chinese afkomst) dus erg veel is er niet over bekend.

Het is ook niet erg als de tablet accu niet oplaad wanneer deze in gebruik is en gevoed wordt door de POE injector.

Het gaat mij er dan ook voornamelijk om of bovenstaande zaken schade kunnen toebrengen aan het apparaat wanneer de injector niet genoeg amps kan leveren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb wel eens een laserlink geprobeert te voeden via een normale power injector, die ging gewoon niet aan. op een PoE switch wel die had wat meer vermogen. er ging niets stukofzo

Je normale adapter zou geschikt moeten zijn voor laden en werken. je mag verwachten dat je met een volle of geen accu daar maar een deel van gebruikt
Ik heb al gezien bij zwakkere voedingen dat het juist aan te bevelen is de accu te verwijderen.

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 27-04-2011 21:05 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer kan het dan wel kwaad, als ik er bijvoorbeeld een adapter met 9v output en 2.5A aanhang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

The original IEEE 802.3af-2003[2] PoE standard provides up to 15.4 W of DC power (minimum 44 V DC and 350 mA[3][4]) to each device.[5] Only 12.95 W is assured to be available at the powered device as some power is dissipated in the cable.[6]

The updated IEEE 802.3at-2009[7] PoE standard also known as PoE+ or PoE plus, provides up to 25.5 W of power.[8] Some vendors have announced products that claim to comply with the 802.3at standard and offer up to 51 W of power over a single cable by utilizing all four pairs in the Cat.5 cable.[9]
do the math

Ik weet niet wat er gaat bokken in jouw aangesloten apparata wanneer de stroom te laag is .

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 27-04-2011 21:48 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Originele adapter aan je tablet hangen met een multimeter ertussen en meten hoe groot de stroom is die daadwerkelijk gaat lopen. Bij voorkeur natuurlijk meten in de minst gunstige situatie, dus lege accu. Dan weet je of 2A genoeg is of dat die 2.5A nodig is.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
real[B]art schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:08:
Originele adapter aan je tablet hangen met een multimeter ertussen en meten hoe groot de stroom is die daadwerkelijk gaat lopen. Bij voorkeur natuurlijk meten in de minst gunstige situatie, dus lege accu. Dan weet je of 2A genoeg is of dat die 2.5A nodig is.
Zoals ook in de eerste post staat ben ik niet echt een held met electronica, echter ik heb wel een multimeter (DT830B) maar hoe kan ik die er "tussen" hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

• Zet je multimeter op 10A
  • Sluit de rode draad aan op de 10A-bus (bovenste aansluiting)
  • Sluit de zwarte draad aan op de COM-bus (onderste aansluiting)
  • Knoop de rode probe aan de + van je stroomvoorziening
  • Knoop de zwarte probe aan de + van je tablet
  • Sluit de - van je tablet aan op de - van je stroomvoorziening
Zoiets dus:
code:
1
2
tablet + ---- - multimeter + ---- + adapter
tablet - ------------------------ - adapter

Voor het meten van stroom moet je meter altijd in serie worden aangesloten. Dit kan soms lastig zijn, omdat je misschien in je adapterkabel moet gaan knippen.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Om niet gelijk je adapterkabel te slopen.

Je kan:

1) een grove inschatting maken met een kwh meter.

Kijk hoeveel vermogen de adapter ingaat. deel dat door de uitgangs spanning en je hebt een grove schatting van de stroom (omdat we het rendement even niet meerekenen). Houd dus in dat de echte stroom altijd iets lager is. Als deze waarden binnen de marge vallen is er in princiepe geen probleem.

2) Of je kan de stroommeter ook in de 220 kabel zetten. op de manier zoals realbart boven heeft beschreven

De Iuit=(Uin/Uout) * Iin

Wederom een grove schatting (dus voor jou aan de om dat we wederom geen rekening houden mer het rendement van de adapter).

[ Voor 33% gewijzigd door Fish op 29-04-2011 21:43 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

gewoon die 2A adapter gebruiken, nooit problemen mee gehad..
Pagina: 1