Goedenavond medetweakers,
Vandaag de dag vraag ik mij weer eens iets af over mijn mogelijkheden van de draadloze router.
Mijn thuissituatie is als volgt:
4 laptops (allemaal Windows 7) & 1 vaste PC (ook Windows 7).
Ik heb een Sitecom 300N X2 router & alle laptops en de ene PC is verbonden via Wifi.
Duidelijk genoeg lijkt me?
Nu wil ik vanaf 1 laptop alle overige laptops & computer via het netwerk kunnen afsluiten. Hoe kan dit?
Ik heb zelf al gegoogled en kom veel tegen, helaas nog niets wat ik precies zoek.
Zo heb ik voorbeelden gevonden (bijv. shutdown commando (nog geen windows 7 ervaringen & nog niet bekend of dit ook draadloos werkt).
Programma's als Teamviewer e.d. waarmee je een hele laptop kan overnemen.
Dit wil ik niet, ik moet gewoon met een commando of een paar klikjes een laptop kunnen uitschakelen.
Ik wil de computer dus niet overnemen in zijn geheel.
Ik ben op dit moment ook nog het internet aan het raadplegen mar mocht iemand hier enige ervaring of advies in hebben, is dat altijd welkom.
Vragen als: Waarom wil je dat of iets in dergelijke aard helpen dus NIET.
Alvast bedankt & hopelijk kunnen jullie me helpen.
Vandaag de dag vraag ik mij weer eens iets af over mijn mogelijkheden van de draadloze router.
Mijn thuissituatie is als volgt:
4 laptops (allemaal Windows 7) & 1 vaste PC (ook Windows 7).
Ik heb een Sitecom 300N X2 router & alle laptops en de ene PC is verbonden via Wifi.
Duidelijk genoeg lijkt me?
Nu wil ik vanaf 1 laptop alle overige laptops & computer via het netwerk kunnen afsluiten. Hoe kan dit?
Ik heb zelf al gegoogled en kom veel tegen, helaas nog niets wat ik precies zoek.
Zo heb ik voorbeelden gevonden (bijv. shutdown commando (nog geen windows 7 ervaringen & nog niet bekend of dit ook draadloos werkt).
Programma's als Teamviewer e.d. waarmee je een hele laptop kan overnemen.
Dit wil ik niet, ik moet gewoon met een commando of een paar klikjes een laptop kunnen uitschakelen.
Ik wil de computer dus niet overnemen in zijn geheel.
Ik ben op dit moment ook nog het internet aan het raadplegen mar mocht iemand hier enige ervaring of advies in hebben, is dat altijd welkom.
Vragen als: Waarom wil je dat of iets in dergelijke aard helpen dus NIET.
Alvast bedankt & hopelijk kunnen jullie me helpen.