[touchscreen pc] Goede mediasoftware i.c.m. touchscreen

Pagina: 1
Acties:

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024
Beste Allemaal,

Voor mijn werk (werk in een kroeg) ben ik bezig met een mediasysteem. Ik heb een simpele pc met een touchscreen monitor waarmee ik kan werken, hardwarematig is het dus allemaal al wel in orde. Het moeilijke is de software, het doet precies allemaal net niet wat ik wil.

Wat wil ik?
- Speellijsten als bron voor de huidige afspeellijst (queue-list eigenlijk), dus random nrs uit een geselecteerde lijst toevoegen.
- Verzoekjes dienen als eerstvolgend in de afspeellijst te komen (liefst met een first-in-first-played systeem, dus als je eerst de beatles als verzoekje erin zet en daarna prodigy, dat de beatles dus het eerstvolgende nr zijn en daarna prodigy).
- onscreen toetsenbord zodat alles met de touchscreen bediend kan worden.

Dit zijn toch wel de dingen die ik echt graag zou willen, maar zelfs dit is al moeilijk. Ik heb ondertussen al aardig wat software en plugins (voor winamp) bekeken, maar het doet allemaal net niet wat ik wil helaas.

Zo is het voor normale mediaspelers namelijk gebruikelijk om nieuwe toevoegingen aan de speellijst onderaan te zetten, of MediaMonkey die als eerste het laatste toegevoegde verzoekje speelt. Sowieso werkt het allemaal niet geweldig met de touchscreen.

FooBar2000 ziet er veelbelovend uit, vooral door de hoge aanpasbaarheid en redelijk actieve community die ermee aan het spelen is, maar ik heb zelf nog geen ervaring met het modden voor FooBar of het maken van skins/plugins voor Winamp.

Wie kent er wellicht een skin/plugin die bruikbaar zou kunnen zijn of heeft zelf ervaring met het modden van dergelijke programma's om mij een beetje in de juiste richting te helpen. Ik kan redelijk omgaan met visual basic en ben niet beroerd m'n handen vies te maken, dus dat is geen probleem. Ik zie alleen even door de vele struiken die ene mooie eik die ik wil niet meer.

Nog even een toevoeging, ik wil hier niet de discussie starten dat dit soort oplossingen commerciaal verkrijgbaar zijn (mediatools bijv.), daar zijn we namelijk juist vanaf gestapt i.v.m. kosten en onze regelmatig wat obscuurdere muziek die in hun databases vaak niet zijn terug te vinden. Tevens willen we de muziek legaal gaan aanschaffen zodat we een eigen database krijgen, i.p.v. een beperking in het aantal nummers dat dus ook niet van jou is. En ja, kosten voor het publiekelijk afspelen van de muziek worden afgedragen, ook die discussie kunnen we vermijden.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.