Ervaring kopen tweedehands Hybride auto?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-10 12:13
Ben aan het kijken voor een tweedehands auto. Opzich ben ik wel te porren voor een hybride auto met benzine + elektromotor, zoals de Prius :+ . (ja daar mag je over denken wat je wilt ;) ).

In ieder geval, hoe zit dit met tweedehandsmodellen? Onderhoud? De kosten daarvoor? Waar moet je opletten? Ik ben aan het kijken naar een model uit 2008 / 2009; dus zeg maar grofweg 4 jaar oud maximaal. Dan kom je al snel op een Toyota Prius of een Honda Civic. Wat is de gesteldheid van de elektronica in zo'n auto? De accu's? Elektrische Onderdelen? Ik kan hier nog niet veel over vinden en er zit hier geen dealer in de buurt die hybride verkoopt dus kan me niet direct laten adviseren.

Het gaat me dus vooral om de ervaring met het elektrisch gedeelte van de auto.

Dus bij deze een topic met de vraag: Wat zijn jullie ervaringen bij het kopen van een tweedehands Hybride Auto? Waar moet je opletten? Welke ongemakken zijn jullie acheraf tegengekomen? Is het überhaupt verstandig om een Hybride tweedehands aan te schaffen? Op welke kilometerstand kan deze het beste staan? Enzovoort....Brand los zou ik zeggen.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:18
Je weet dat een golf Blue Motion zuiniger is als een Prius?
Late last week, we heard that Honda was updating the software in all 2006 through 2008 Civic Hybrids sold in the U.S. to prevent the batteries from wearing out sooner than expected. At the time, Honda spokeswoman Christine Ra told Bloomberg that the fix would not impact the car's fuel economy or performance. But is this the case?
http://forum.fok.nl/topic/1519112

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Ik ben opzoek naar een hybride (of eventueel een zuinige BENZINE auto). Geen diesel of lpg. Verder ben ik opzoek naar een tweedehandsje :).

Iniedergeval bedankt voor de link. Deze had ik nog niet gevonden.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
www.john2211.nl heeft een Prius forum, daar zijn wel positieve ervaringen te vinden.
De Toyota dealer beweert dat het zelden voorkomt, eigenlijk nooit dat de tractie batterij
vervangen moet worden en anders kost dat 1800 euro incl. montage.

Lexus heeft ook hybrides de GS 450h en de LS 600h, zelfde idee als de Prius
alleen de benzine (V6/V8) en de elektrische motor hebben meer vermogen/koppel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

roelieboelie schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:04:
Ben aan het kijken voor een tweedehands auto. Opzich ben ik wel te porren voor een hybride auto met benzine + elektromotor, zoals de Prius :+ . (ja daar mag je over denken wat je wilt ;) ).

In ieder geval, hoe zit dit met tweedehandsmodellen? Onderhoud? De kosten daarvoor? Waar moet je opletten? Ik ben aan het kijken naar een model uit 2008 / 2009; dus zeg maar grofweg 4 jaar oud maximaal. Dan kom je al snel op een Toyota Prius of een Honda Civic. Wat is de gesteldheid van de elektronica in zo'n auto? De accu's? Elektrische Onderdelen? Ik kan hier nog niet veel over vinden en er zit hier geen dealer in de buurt die hybride verkoopt dus kan me niet direct laten adviseren.

Het gaat me dus vooral om de ervaring met het elektrisch gedeelte van de auto.

Dus bij deze een topic met de vraag: Wat zijn jullie ervaringen bij het kopen van een tweedehands Hybride Auto? Waar moet je opletten? Welke ongemakken zijn jullie acheraf tegengekomen? Is het überhaupt verstandig om een Hybride tweedehands aan te schaffen? Op welke kilometerstand kan deze het beste staan? Enzovoort....Brand los zou ik zeggen.
misschien een iets andere denkwijze
Mij lijkt het dat het niet uit maakt of een auto 2ehands is of niet.
Dus zoek wat ervaringen zijn van mensen die al 4 jaar een prius hebben, is daar een duidelijke tendens dat accus zwakker worden of er dan pas andere producten de kop op steken?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Alvast bedankt voor de reacties. Ik heb ondertussen nog een aantal andere sites gevonden met inderdaad gewoon ervaring met hyrbide auto's en vooral het punt "de accu na zoveel jaar". Ik ga me nog even flink inlezen en mochten mensen nog tips en ervaringen willen delen, dan zie ik dat wel in dit topic verschijnen!

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:42

almightyarjen

When does the hurting stop?

Dit is wel een interessant vraagstuk wat nu actueel begint te worden. Ik heb mijn twijfels over de levensduur van de accu's, het is inderdaad niet geheel onverstandig om het internet af te struinen naar ervaringen op dat gebied. En laat het hier vooral ook even weten wat je hebt gevonden ;)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien heb je hier iets aan;

http://lusciousgarage.com/blog/

Dat is een autogarage die alleen onderhoud aan Prii doet en ze houden een blog bij met hun ervaringen. Is veel informatie te vinden over de accupacks.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:50
Een taxi bedrijf in Cairns, Australie heeft 32 Priussen die gemiddeld 200.000 km per jaar rijden. Volgens eigen zeggen zijn de kosten voor brandstof en onderhoud slechts de helft vergeleken met de reguliere auto’s uit hun vloot. Helaas melden zij niet om welke auto’s dat precies gaat, dus een zinvolle vergelijking is het daarmee niet.

Interessanter is de staat van de batterij. Deze blijkt inderdaad te zijn vervangen, maar pas bij een kilometerstand van 500.000 km. De enige andere Prius in Australie waarvan de batterij is vervangen, kreeg deze bij 350.000 km. Dat zijn behoorlijke kilometrages, dus veel zorgen over de levensduur van het accupakket hoeven we ons blijkbaar niet te maken. Bij de importeur van Toyota waren geen gevallen bekend van accupakketen die vervangen zijn bij een Nederlandse Prius.

Zie: http://www.autoblog.nl/ar...-met-550000-km-op-de-klok

[ Voor 76% gewijzigd door upje op 05-05-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:32
Ik zit dus met ongeveer dezelfde vraag.

Waar je ook even rekening mee moet houden is het Wegenbelasting vrij zijn van de Prius.
Niet alle hybride hebben dus dit voordeel.
Ik rij nu benzine, ongeveer 32.000 - 35.000 per jaar.
Op aanraden van meerdere verkopers de gedachte gekregen om in een Prius te gaan rijden.
Heb het zelf even snel zitten berekenen met als aannamen:
gemiddeld verbruik benzine: 6,5 l/100km (ervaring)
gemiddeld verbruik diesel: 6,5 l/100km (via internet)
gemiddeld verbruik Prius: 5,5 l/100km (1:18 is wezenlijk haalbaar volgens de verkopers)

Als je deze gegevens dus uitzet tegen het huidige belasingtarief en de brandstof kostprijs is voor zover ik dus kan berekenen een hybride (Prius) altijd het goedkoopst en ligt het omslagpunt diesel-benzine bij ongeveer 40.000 per jaar
Dat komt uiteraard wel mede door het voordeel van de weggevallen wegenbelasting en het kleine verschil in benzine/diesel prijs.
Mijn conclusie:
Ik denk er serieus over na om een Prius te gaan kopen.

PS: de diesel die ik in gedachte had en mee heb gerekend is de Avensis station (1440 kg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Voor het verbruik zou ik rekenen met de cijfers van spritmonitor.de

http://www.spritmonitor.de/

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Er zijn ook Priussen die als taxi ingezet worden (niet heel veel), maar ik denk dat je daar wel de beste stats vandaan kan halen :p upje schreef er al eerder en uitgebreider over :p

Ook met versleten accu's is de Prius nog heel zuinig. De accu's hoeven daarvoor ook niet in 100 procent conditie te zien.

[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 13-05-2011 22:14 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:36
bouwfraude schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:30:
www.john2211.nl heeft een Prius forum, daar zijn wel positieve ervaringen te vinden.
De Toyota dealer beweert dat het zelden voorkomt, eigenlijk nooit dat de tractie batterij
vervangen moet worden en anders kost dat 1800 euro incl. montage.

Lexus heeft ook hybrides de GS 450h en de LS 600h, zelfde idee als de Prius
alleen de benzine (V6/V8) en de elektrische motor hebben meer vermogen/koppel)
Voordat je iemand bang maakt over de vervangingskosten van de accu mag je het volgende er ook wel bij vermelden:
Iedere Prius wordt geleverd met een garantie van 8 jaar of 160.000 km op de onderdelen van de hybridenaandrijving. Voor het overige geldt de Toyota garantie van 3 jaar of 100.000 km
Daarnaast is de software van de prius/auris en komende hybrides anders geregeld dan bijvoorbeeld een laptopaccu. De capaciteit wordt grofweg tussen de 20% en 80% gehouden. Hierdoor gaan de accupacks aanzienlijk langer mee dan accu's die vol worden geladen tot 100% en leeg worden gebruikt tot bijna 0% lading.

* PROnline vond de auris wel een hele leuke bak en heeft zich aardig ingelezen in de hybride techniek. Maar het was me uiteindelijk iets te veel geld voor die paar duizend KM die ik per jaar rij.Kan fietsen naar het werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bang maken? 1800 euro valt toch wel mee? Laat je complete uitlaat eens vervangen inclusief cat dan kom je ook al een eind in de buurt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
PROnline schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:22:
[...]
Voordat je iemand bang maakt over de vervangingskosten van de accu mag je het volgende er ook wel bij vermelden:
Ik wil niemand bang maken, op de Auris geven ze 5 jaar of 100.000 km garantie op bepaalde onderdelen van het hybride systeem. Lucious Garage (Hybrid taxi service) uit de link hierboven heeft het erover dat de accu's van de eerste generatie Prius wel eens problemen geven bij 250.000km bij de Prius II is dat opgelost.

Als ik mensen bang zou willen maken dan kan ik de enge verhalen in de VAG en BMW topics aanraden.
black sludge, two mass flywheel, DSG, roetfilters. :N
Pagina: 1