Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SBS2003: PPTP VPN error 812 troubleshooten

Pagina: 1
Acties:

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Beste tweakers,

ik heb een probleem met mijn SBS2003 PPTP vpn verbinding.

Deze werkt vlekkeloos voor alle gebruikers van de originele groep 'SBS Mobile Users', ik heb een hele tijd geleden een nieuwe groep aangemaakt 'restricted mobile users' die maar op bepaalde mappen access hebben, dat werkt ook prima, maar nu heb ik een nieuwe group aangemaakt zonder rechten op mappen, enkel voor remote access 'an sich', en als ik een gebruiker met die group uitrust en laat aanloggen krijg ik error 812.

Deze kan wijzen op foutieve instellingen van de client, maar dat is het dus niet aangezien ik zonder iets anders dan gebruiker en paswoord te wijzigen, wel kan aanloggen met mijn eigen gebruiker.

Ik heb de nieuwe group toegevoegd aan mijn 'Small Business Remote Access Policy' en verwacht dus dat gebruikers van de nieuwe group eveneens access krijgen.

Ik heb trace files (via netsh ras set trac en) maar weet niet waar ik naar moet kijken ;) duidelijke foutmeldingen zie ik er niet in.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Eh nee, 812 houd in dat hij niet door je access policy komt / niet kán authenticeren:
812: The connection was prevented because of a policy configured on your RAS/VPN server. Specifically, the authentication method used by the server to verify your username and password may not match the authentication method configured in your connection profile. Please contact the Administrator of the RAS server and notify them of this error.
Hoe ziet je remote access policy er nu uit dan?

• Dryhte
Nevermind, toch iets minder nauwkeurig geweest dan ik dacht. Groepen waren allemaal ok, maar uiteindelijke groep was niet aan gebruiker toegekend :( toch bedankt.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Vervelend dat dit soort dingen gebeuren maar het blijft erg vermakelijk ;)

• Dryhte
I know ;)