Toon posts:

Laptop schermprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

mijn vriendin haar laptop doet vreemd, en ik heb op het moment echt geen tijd om er eens deftig naar te kijken, maar ik denk dat de oorsprong van het probleem niet ver te zoeken is, maar wil toch graag jullie mening.

Laptop is een medion van een 4-tal jaar oud met een Turion X2 erin. Ze kan max. 20 minuten werken (soms minder) en dan wordt het scherm zwart met allemaal gele kleine streepjes erin...en moet ze hem af en terug op zetten om opnieuw voor even deftig beeld te krijgen.

Probleem ligt dus volgens mij bij graka. Denk niet dat het software probleem is, maar eerder de graka die wasted is of het moederbord. Misschien oververhitting, zou hem eens kunnen uitblazen, maar ik denk het niet...

wat denken jullie zo op het eerste zicht?

Tom

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Overhitting zou goed kunnen.
Wat zijn de precieze specs van het ding?
Zuig het ding eens goed uit, een stuk stof kan de fan tegenhouden, of stroef laten lopen waardoor het ding al niet meer fatsoenlijk koelt.

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-12 17:00

EoG

BOFH

Als je er zelf geen tijd in wilt steken: ja, de grafische kaart is defect. Anders zou ik willen voorstellen om hem even schoon te maken en eventueel het intern geheugen van de notebook te testen. Ook zou je, just to be sure, een externe monitor aan de notebook kunnen hangen op het moment dat hij het probleem vertoond.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil er wel tijd insteken, maar is op het moment wat moeilijk om tijd te vinden en het is dringend, maar ik zal hem idd eens uitblazen...

het ding is ook ongelooflijk traag, zelfs voor simpele taken. Ik heb hier al naar gekeken, maar eigenlijk nooit een oplossing voor gevonden. Heb hem al een keer helemaal uitgeblazen en koelpasta vervangen op de proc en toen ging het even beter maar nu al lang niet meer... (daar een oplossing voor toevallig? :p)

Verwijderd

Traag: staat de harde schijf niet in PIO modus? Met een oude XP bak had ik dat probleem ook, na een simpele register fix startte de bak letterlijk 10x zo snel op...

offtopic:
Yeah 1337 topics waar ik in heb gereageerd 8)

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik eens bekijken :) thanx voor de tip..Was Vista oorspronkelijk, is dan even XP geweest en nu W7..

nog tips mogen steeds :)

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11 16:10
hoe is het resultaat met de externe monitor? want dan weet je of het aan de beeldscherm ligt of aan de grafische kaart.

Kan inderdaad ook aan het geheugen liggen, test ze 1 voor 1

zet er ubuntu op of een andere linux versie.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er de x86 versie van android eens opgedraaid (omdat ik dat toch eens wou testen) en dat reageerdde echt sloom...zal eens zien met ubuntu of backtrack wat het geeft, maar met dien android was het geen succes...extern scherm probeer ik morgen..
Pagina: 1