Remote access naar de router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een vraag betreffende remote access van een router. Mijn netwerkinfrastructuur ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/2967/mynetwork.jpg

De reden dat er twee verschillende routers in de situatie zijn, is omdat de ene (de Cisco) een WPA2-versleuteld signaal uitzendt, terwijl de Sitecom een WEP-versleuteling heeft.

Nu weet ik dat WEP nauwelijks beveiliging te noemen is, maar mijn Nintendo DS kan helaas alleen via een WEP-versleutelde verbinding online. :/ Vandaar dat ik het draadloze signaal wat de Sitecom uitzendt via mijn computer remote wil kunnen uitzetten wanneer ik geen gebruik maak van de onlinefunctionaliteit van mijn DS.

Nu bestaat er in de webinterface van de Sitecom deze functie, de remote control:

Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/6074/remotet.jpg

Een gebruiker achter een te definiëren IP-adres kan dan remote ook op de webinterface, zodat het één en ander aan te passen is. Bijvoorbeeld dus die het aan- en uitzetten van draadloze uitzending.

Ik krijg het echter niet aan de praat en mijn computer wordt toegang geweigerd als ik het adres van mijn computer of van de Cisco-router probeer. Mijn computer komt bij alles wat ik probeer alléén in die interface wanneer deze ook via het draadloze signaal van de Sitecom met de buitenwereld verbonden is. Het IP-adres van

Doe ik iets verkeerd of moet ik iets anders invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor type routers zijn het?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
geven beide routers ip adressen uit binnen je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Waarom niet de sitecom slechts als AP inzetten in plaats van te laten routeren?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:29
Of een router gebruiken die meerdere SSID uitzend en per SSID aparte beveiliging gebruikt.

Voorbeeldje is Draytek 2920, zie: http://www.draytek.com/.upload/Demo/Vigor2920_v3.3.6.1/

Het probleem nu is namelijk omdat beide routers routeren de Sitecom in een ander subnet zit dan de Cisco. Hierdoor is het voor computers in het Cisco netwerk onmogelijk om bij de Sitecom te komen (andersom geldt hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

GertjanO schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:50:

Het probleem nu is namelijk omdat beide routers routeren de Sitecom in een ander subnet zit dan de Cisco. Hierdoor is het voor computers in het Cisco netwerk onmogelijk om bij de Sitecom te komen (andersom geldt hetzelfde).
Dat laatste is onwaar.
Vanuit het Cisco netwerk kun je zonder problemen op het publieke interface van de Sitecom komen en vanuit het Sitecom netwerk zou je ook alle machines in het Cisco netwerk moeten kunnen benaderen.

Dat zou dus ook weleens het probleem kunnen zijn: vanuit je Cisco netwerk moet je dus wel connecten op het 'publieke' interface van je Sitecomrouter, i.e. het IP-adres wat hij in je Cisco netwerk heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door ralpje op 27-04-2011 15:55 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
ralpje schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:53:
[...]

Dat laatste is onwaar.
Vanuit het Cisco netwerk kun je zonder problemen op het publieke interface van de Sitecom komen en vanuit het Sitecom netwerk zou je ook alle machines in het Cisco netwerk moeten kunnen benaderen.

Dat zou dus ook weleens het probleem kunnen zijn: vanuit je Cisco netwerk moet je dus wel connecten op het 'publieke' interface van je Sitecomrouter, i.e. het IP-adres wat hij in je Cisco netwerk heeft.
Foutje, wat Ralpje zegt is inderdaad waar.

Wel is het zo dat cliënts in het Cisco netwerk geen cliënts in het Sitecom netwerk kunnen benaderen. De Sitecom router zelf moet wel d.m.v. zijn publieke (WAN) IP adres beschikbaar zijn vanuit het Cisco netwerk. Deze heeft namelijk een IP adres in hetzelfde subnet als de Cisco cliënts.

Daarnaast kan een nieuwe router, die WLAN cliënts kan isoleren, wel een oplossing zijn. Zodoende maak je gebruik van 1 router en hoef je niet elke keer de WLAN uit en in te schakelen.

[ Voor 9% gewijzigd door GertjanO op 27-04-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Whis: Een Cisco Linksys E1000 en een Sitecom WL-340.

@Notehoutelade: Geen idee, kan ik dat ergens zien/aan afleiden?

@Ralpje: volgens mij is de Sitecom al AP. De web access zegt dit:

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/7346/sitecomap.jpg

@GertJanO: Dus dat WAN-adres moet ik invullen in dat Hostadressvakje, zeg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:12:
@Whis: Een Cisco Linksys E1000 en een Sitecom WL-340.

@Notehoutelade: Geen idee, kan ik dat ergens zien/aan afleiden?

@Ralpje: volgens mij is de Sitecom al AP. De web access zegt dit:

[afbeelding]

@GertJanO: Dus dat WAN-adres moet ik invullen in dat Hostadressvakje, zeg je?
Als het goed is dan deelt de Cisco router een IP adres uit aan de Sitecom router. Op dit IP adres is de Sitecom router beschikbaar vanuit het Cisco netwerk. Echter: de meeste routers zijn zodanig geconfigureerd dat remote access (oftewel toegang via de WAN interface) is uitgeschakeld. Er moet dus in de Sitecom router ergens een optie zijn om dit in te schakelen.

Edit: Ik heb de handleiding doorgenomen en daar staat in dat wanneer je 0.0.0.0 invult in het Host adress vak van het remote tabblad de router beschikbaar is vanaf elke remote computer.

Hierna is de Sitecom router beschikaar vanuit het Cisco netwerk op het IP adres wat hij van de Cisco router heeft gekregen.

Edit2: De Sitecom router is dan beschikbaar door in de browser het volgende in te typen: ipadres_van_WAN_interface:8080

[ Voor 16% gewijzigd door GertjanO op 27-04-2011 16:28 . Reden: Handleiding bekeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Waarom doet jouw DS geen WPA? Ik heb zelf m'n DSi op WPA2 aangesloten en dat werkt prima. Je moet alleen een geavanceerd draadloos netwerk gebruiken (netwerk 4-6) in plaats van de standaard netwerken (1-3).

System Settings>>Internet>>Connection Settings>>Advanced Setup

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@GertJanO: Dat staat inderdaad in de manual, maar werkt in de praktijk niet:

Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/5894/fouthostaddress.jpg

Leeglaten geeft hetzelfde foutmeldingsscherm. Welk IP-adres moet er dan ingevuld worden? En hoe kom ik erachter welk IP-adres de Sitecomrouter van de Cisco heeft gekregen? Zelf gevonden, nvm.

@sariel: Ja, met de DSi lukt dat prima. Op de 3DS die ik heb is er ook geen probleem. Met mijn DSLite echter, is het een 'whole different story'. Plus dat de laptop van m'n partner WPA2 ook niet zo leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:52:

[afbeelding]

Leeglaten geeft hetzelfde foutmeldingsscherm. Welk IP-adres moet er dan ingevuld worden? En hoe kom ik erachter welk IP-adres de Sitecomrouter van de Cisco heeft gekregen?

@sariel: Ja, met de DSi lukt dat prima. Op de 3DS die ik heb is er ook geen probleem. Met mijn DSLite echter, is het een 'whole different story'. Plus dat de laptop van m'n partner WPA2 ook niet zo leuk vindt.
Je maakt vanaf jouw computer verbinding met de Sitecom router via jouw Cisco router. Er van uit gaande dat jouw Cisco router aan zijn LAN kant het IP adres 192.168.1.1 heeft zou je dit adres in kunnen vullen in het host adres van de Sitecom.

Via jouw Sitecom router kan je op tabblad Status - Internet Status zien welk IP adres er aan de WAN kant van de Sitecom is geconfigureerd. Dit zal waarschijnlijk 192.168.1.xxx zijn, waarbij xxx uiteraard ook getallen zijn.

Ditzelfde IP adres moet je gebruiken om contact te maken. Dit doe je dus door, wanneer jouw eigen computer verbonden is met de Cisco router, door 192.168.1.xxx:8080 in te typen

Als deze methode niet werkt met 192.168.1.1 als host adres zou je het nog kunnen proberen met het IP adres van jouw eigen computer (die dus ook 192.168.1.xxx moet zijn) in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Gert, die laatstbeschreven methode werkte :)

Issue resolved!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:52:
Blokkeert dit ook echt de instelling? Bij mijn router krijg ik soms ook van die popup-jes, maar als je ze gewoon negeert werkt de router wel met de gewenste instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijzelf schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:21:
[...]

Blokkeert dit ook echt de instelling? Bij mijn router krijg ik soms ook van die popup-jes, maar als je ze gewoon negeert werkt de router wel met de gewenste instelling.
Ja, dit blokkeert ook echt de instelling. Net nogmaals geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke browser gebruikt u?

mvg Sitecom
Pagina: 1