Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Forum/Feat] Scrollable tekstvak

Pagina: 1
Acties:

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 09:47
Ik heb de hele UBB codes lijst doorgekeken maar kan het helaas niet vinden.

Wat ik graag zou willen is om een scrollbaar vakje te kunnen genereren. Dat bijvoorbeeld een [.code] tag een scrollbar genereert als het langer is dan zoveel regels. (in het voorbeeld 12)
Of dat dit eventueel kan in een Quote met een modifier erbij [.quote=url,scrollbarYesorNo]

Als dit al mogelijk is zou ik graag weten hoe!

Hieronder volgt een voorbeeld!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Dit zou je zien.
Dit zou je zien
Dit zou je zien
Dit zou je zien
Dit zou je zien
Dit zou je zien
Dit zou je zien
Dit zou je zien
Dit zou je zien
Dit zou je zien
Dit zou je zien
Dit zou je zien
Dit zou je niet meer zien tenzij je in het vak scrolt

[ Voor 6% gewijzigd door Hydrosine op 27-04-2011 15:36 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:16

Zerora

Ik Henk 'm!

Hier is voor zover ik weet geen mogelijkheid voor op dit moment. Of het ooit nog gaat komen, moet een van de devvers maar even aangeven.

Persoonlijk zou ik het ook wel handig/makkelijk/leuk vinden om een frame/DIV te hebben waar bepaalde informatie of zelfs een webpagina in kunt zetten. Al zal dat laatste sowieso niet gebeuren, denk ik, in verband met veiligheid.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:08

Matis

Rubber Rocket

Misschien een idee om een absolute hoogte in pixels te kunnen opgeven bij de een code-tag.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:09

Reptile209

- gers -

Waarom zou je meer informatie in een code- of quote-tag zetten dan (direct) zichtbaar is? Dat werkt alleen maar in de hand dat mensen enorme lappen code of tekst gaan posten/quoten, in plaats van dat ze even nadenken welk deel er relevant is.

Zo scherp als een voetbal!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op zich heb je daar gelijk in ja, je loopt het risico dat mensen 'te lui' worden en alles maar in scrollable vakjes plempen. Aan de andere kant, kun je ook denken aan bijvoorbeeld een (HijackThis-)logbestand, die diegene die het plaatst niet zelf goed kan ontleden. In zo'n situatie is het lastig voor de gebruiker om niet belangrijke informatie te schrappen en zou een scrollable tekstvak dus uitkomst kunnen bieden. :) Er zijn ongetwijfeld meer toepassingen te bedenken. Maar het bovenstaande is natuurlijk wel zeker iets om rekening mee te houden.

Maar ik ga er niet over (bovenstaande is simpelweg mijn mening), dus het wachten is op devvers :)

Heb de titel wel iets verduidelijkt, want alleen '[Forum/Feat]' zegt niet zoveel :p

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 27-04-2011 15:08 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

My 2 cents: een iframe (of vergelijkbaar) lijkt me erg onhandig, erg onoverzichtelijk icm grote (lange/brede) teksten. Dan liever een extra parameter bij bijv. [ code ] zodat de code standaard is ingeklapt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik browse regelmatig mobiel en heb een grafhekel aan scrollbare divs omdat de manier om daarin te scrollen allesbehalve intuïtief is. Laat mijn browser maar lekker bepalen hoe hij zoiets moet renderen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 09:47
Thanks voor het aanpassen van de titel!

Een parameter bij Code lijkt mij eigenlijk ook de beste optie.

Ik weet niet precies wat NMe bedoelt met scrollable divs, maar ik meen dat tweakers toch verschillende weergave levels heeft? Scrollbalken kunnen dan eventueel op lagere levels voor mobieltjes enzo uitgeschakeld worden.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hydrosine schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:31:
Ik weet niet precies wat NMe bedoelt met scrollable divs, maar ik meen dat tweakers toch verschillende weergave levels heeft? Scrollbalken kunnen dan eventueel op lagere levels voor mobieltjes enzo uitgeschakeld worden.
Ik weet niet in hoeverre dat doorgetrokken is naar het forum, maar dat zou een uitkomst kunnen zijn ja. In dat geval zie ik geen technische reden om het niet te doen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hydrosine schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:31:
[...]

Ik weet niet precies wat NMe bedoelt met scrollable divs, maar ik meen dat tweakers toch verschillende weergave levels heeft?
Divs zijn dat wat de forumsoftware er op de achtergrond in HTML doorgaans van maakt. NMe bedoelt verder hetzelfde als jij; een tekstvak met een scrollbalk ;)
Scrollbalken kunnen dan eventueel op lagere levels voor mobieltjes enzo uitgeschakeld worden.
Dat lijkt mij inderdaad het meest praktisch dan ja. Maar dat is denk ik een losstaand puntje, want volgens mij gebeurt er nog niet zoveel met de devicegrades op het forum. Ik zit zelf praktisch nooit mobiel op het forum, hooguit alleen om de headlines te checken. Dus hoe ver dat precies, geen idee.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1