Ervaringen met LG-HX561 ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Hoi, tijdens mijn speurtocht naar een (tijdelijk) "goedkoop" Home Cinema Setje kwam ik de LG HX561tegen. Qua specs een leuk setje: 5.1, 3D, Wi-Fi, DLNA, 2x HDMI in, 1x HDMI out, etc...

Ik kan echter nergens iets vinden over de kwaliteit van de set en dan met name het geluid.

Heeft iemand hier al ervaring mee?
(Of andere min-/plus-puntjes gevonden?)

Linkje: http://www.lg.com/nl/tv-a...heater-systemen-HX561.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Laatst online: 16-12-2020
Hoe belangrijk vind je het geluid? Ik kan je nu al zeggen, zonder de set gehoord te hebben, dat het geluid van deze set zuigt.

Mijn schoonouders hebben een LG set van rond de € 800,- en die klinkt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Laatst online: 05-09 10:45
Geluid is wel belangrijk, voor films etc. Perfect hoeft het niet te zijn, maar het moet wel fatsoenlijk klinken...

Maar goed, kijk ik nog ff verder. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik heb sinds kort deze geluidsset en ben dik tevreden. Zowel voor gaming als blu-ray films is het gewoon een genot.

@ Bram1984, je weet niet waar je het over hebt dus waarom reageer je uberhaubt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47

FeaR

In GoT we trust

P van H schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:14:
Alle waar naar zijn geld. Je krijgt met de LG voor nog geen 400 euro een zeer complete set bestaande uit 5.1 speakers, een versterker en wat al niet meer. Op zich redelijk logisch dat je dan van de kwaliteit van de speakers niet al te veel kan en mag verwachten. Als dit geluid voor jou goed is maakt het toch niets uit, maar er zullen ook genoeg mensen zijn - zoals Bram - die dit soort setjes ondermaats vinden. Ikzelf ken ook geen één setje van LG, Sony, Samsung of welk merk dan ook die mij kan bekoren, die "periode" heb ik achter me gelaten. En je kan dit soort merken redelijk over één kam scheren. Echter zal je voor meer kwaliteit en betere sound ook wat dieper in de buidel moeten tasten. Het is maar net wat je er zelf aan uit wilt geven en wat je het waard vindt. Dat een mening iets subtieler gegeven kan worden is dan wel weer waar :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 12:57
P van H schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:14:
Ik heb sinds kort deze geluidsset en ben dik tevreden. Zowel voor gaming als blu-ray films is het gewoon een genot.

Hij vraagt naar de kwaliteit van het geluid, het lijkt mij dus niet meer dan normaal dat bram1984 hierover zijn eerlijke mening geeft.
Wel is het zo dat bram1984 zelf geen ervaringen met deze set heeft, en deze set misschien toch wel helemaal niet zo verkeerd klinkt. Dit lijkt mij, vanwege het prijssegment en de zuiltjes, echter onwaarschijnlijk.
Hierbij moet wel gezegd worden dat het voor iedere persoon verschilt hoeveel waarde hij/zij hecht aan geluidskwaliteit en wat je zelf fijn vindt klinken. Hecht je weinig waarde aan de geluidskwaliteit, dan zul je net zoals Dweebus tevreden zijn met deze set. Hecht je wel veel waarde aan de geluidskwaliteit, dan is het maar net of je deze set goed vindt klinken, wat voor iedere persoon verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Ik ben minder geinteresseerd in het geluid (voor m'n muziek heb ik diep in de buidel getast) maar wil gewoon iets makkelijks om films mee af te spelen. Iets dat m'n vriendin begrijpt. Volgens de reviews doet LG dit allemaal prima.
Ook zou LG de meeste video formats slikken.

Dan nu mijn vragen:
1. iPod dock - hoe gebruiksvriendelijk is de interface via de televisie?

Ik blijf me erover verbazen dat fabrikanten een gebruiksvriendelijk object als een iPod, toch zo ongebruiksvriendelijk weten te maken via docks en hubs. Mijn vriendin heeft een iPod, waarvan de belangrijkste 2 eigenschappen zijn dat er muziek op staat en dat hij roze is. Denk op dat niveau. Roze iPod. Ben je op dit niveau? Stop dat ding in de dock en zeg eerlijk: werkt het?
Ik ben benieuwd!

2. Van de stroom afhalen - Ik wil dat ding niet continue stand-by hebben staan. Ik haal de stroom eraf. Over 2 dagen zet ik de LG weer aan om een Blu-ray te bekijken of muziek te luisteren. Hoelang duurt het voordat alles is opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

als muziek niet belangrijk is, is het een prima setje: surround geluid voor weinig geld. Ik neem aan dat het op je TV wordt aangesloten, dan is het nog wel de moeite waard om naar het zelfde merk te kijken vanwege de AB integratie.

in het kader van 'roze ipod': misschien is het dan zelfs handiger om in plaats van de dock gewoon een mini-jack naar tulp kabeltje aan te sluiten? Dan werkt de ipod gewoon zoals normaal. Dat kun je natuurlijk ook gewoon in je stereo set doen, heeft ze ook gewoon fatsoenlijk muziek geluid. Versterker op de juiste ingang, ipod aan en gaan.

--
Sterker nog, ik denk dat je zwaar teleurgesteld gaat zijn als je nu een fatsoenlijke stereoset gewend bent. Maar dat is mijn ervaring: Beter goed stereo dan slecht surround.

Onderschat haar niet trouwens, die fout heb ik gemaakt (en net opgelost gelukkig): met een beetje uitleg kan ze prima een mediaspeler aanzetten en de versterker op de juiste ingang zetten. Zo lastig is het nu ook weer niet, je moet gewoon door de eerste onwil heen komen: beetje geduld dus.

[ Voor 32% gewijzigd door mr.paaJ op 18-11-2011 18:38 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Ik ben toch maar overgegaan op de aanschaf van de HX751. Heb eerst een kleine demo op basisfunctionaliteit gehad in de winkel om niet helemaal op de gok te kopen.

Geluids- en Beeldkwaliteit
Geluid - Wat je kan verwachten voor dit geld. Werkt prima voor films (subwoofer doet je bank trillen). Te blikkerig om echt warme muziek weer te geven.
Het beeld is goed zoals je mag verwachten.

Gebruikersgemak
iPod-dock - Die had ik eerst getest in de winkel. In tegenstelling tot bijv. Samsung kun je je iPod gewoon blijven bedienen vanaf de iPod. Dat is een héle grote plus!

Blu-Ray & DVD laden snel, en de a/b maakt het makkelijk door de menu's te gaan en tijdens de film geluidsinstellingen te wijzigen.

Het aansluiten van een externe harde schijf via USB of een USB-stick is erg eenvoudig. Je kunt door de folderstructuur bladeren en de file kiezen.
Ondertiteling heb ik nog niet uitgeprobeerd maar dat moet werken. Geluidskanalen kiezen uit een file is ook te doen.

Afstandsbediening via Android/iOS: dit is een gemist kans. De echte a/b heeft bijvoorbeeld kleurenknoppen voor de menus. De virtuele niet.
Ook bestaat er geen tablet versie voor de home-cinemasets (wel voor de TV) en kun je de Android/iOS ook niet als toetsenbord gebruiken. Je blijft dus letter voor letter intoetsen als je online iets wilt zoeken op bijv. Youtube.

WiFi instellen ging erg makkelijk.

Menus - Scoren een voldoende. Het basis menu (afspelen van video/muziek/foto's) is erg makkelijk. Zodra je naar de online content gaat wordt alles traag én onoverzichtelijk/inconsistent.

Features
Online content - Er zijn diverse apps. Youtube, NOS Journaal etc. Op dit apparaat zit geen Uitzendinggemist (dat wist ik) maar ook geen RTL Gemist. Aangezien RTL gemist wel op de LG Smart TV's zit vraag ik me af waarom niet op dit apparaat.
De Youtube app is zeer gebruiksonvriendelijk. Een simpele zoekfunctie en dan moet je je video maar vinden.
De DailyMotion App is veel gebruiksvriendelijker. Daar kun je je op kanalen abonneren, favorieten opslaan etc. Maar ja, daar vind ik weer niet de content (JupilerLeague of Awakenings kanaal) die ik zoek.
Bij Videoland on Demand hapert alles, iets wat niet via de laptop lijkt te gebeuren. Verder testen nodig.
Dan is er nog een app met online radiostations. Niet gebruiksvriendelijk (4x klikken om op 3FM te komen, en hij onthoudt je laatste voorkeur niet) maar het werkt. Maar goed, ik heb ook een kabelradio op dit apparaat, dus waarom zou ik?
Na een half uur rondspelen wist ik het zeker, die online content ga ik nimmer gebruiken.

Apps - In een woord: onzin. De appstore is van bedenkelijk niveau (veel 'comming soon, zelfs de zoekfuntie werkt niet) en de Apps zelf....tsja.

Radio - Nog niet uitgetest om de kabel en/of FM aan te sluiten.

Video afspelen via je thuisnetwerk - Nog niet geprobeerd, maar hij vond mijn PC vanzelf.

Overall
Alle basisfunctionaliteit is dik in orde. De iPod-dock werkt prima. Een externe harde schijf ook. Dus als je een alles in een apparaat zoekt kan ik je dit apparaat van harte aanraden.
Ben je een audiofiel die het beste van het beste wil, dan is dit natuurlijk niet de kwaliteit die je zoekt. Maar prijs/kwaliteit zijn wat mij betreft voortreffelijk. En ook het gebruiksgemak is prima in orde.
Het afspelen van content die op je PC is opgeslagen kan via het netwerk, USB of externe harde schijf. Ook hier een dikke voldoende. Hoewel het geen álleseter is (vrije oude avi codecs werden niet afgespeeld)

Als je gaat voor de online content met streaming video...
Het aanbod, de kwaliteit én de gebruiksvriendelijkheid zijn beneden peil.
Koop geen LG (of koop voorlopig uberhaupt geen home cinema set met deze opties) maar sluit een multimedia PC aan op je televisie. Ook is de content niet gelijk aan die van de LG televisies, waardoor je RTL Gemist niet kunt vinden.
Pagina: 1