Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Na stap naar php worden links niet meer gevonden

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views

Onderwerpen

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 09:50
Even de achtergrond schetsen: eerst had ik een volledig statische site (html). Er was echter vraag naar een mobiele site. Ik heb dan een php 'scriptje' geïmplementeerd dat kijkt of het device een mobiel apparaat is en zal dan doorverwijzen naar de mobiele website. Ik moest bijgevolg alle html files omzetten naar php. Ik had een html template (dreamweaver) maar, die kan je blijkbaar niet gewoon vervangen door een .php template. Dus, nieuwe template gemaakt, nieuwe file op basis van die template en dan de content van de html documenten hierin opgeslagen.

Om dat php'scriptje' te implementeren werkte ik eerst met een require_once functie, tot ik ontdekte dat als de link niet gevonden wordt ofzo je een error krijgt en de pagina niet laadt. Dus ik heb het vervangen door include_once.

Maar nu zit ik met het volgende probleem:
*weg*

Geen enkele 'permalink' werkt, en toch staan alle files op de ftp van de server. Ik krijg een internal server error, maar heb geen idee waar die vandaan komt. Help aub! Heb al heeeel hard gezocht! Ik weet niet of dit iets met die include te maken heeft, maar ik denk het wel. Ik heb al ongelooflijk hard gezocht, maar kom er maar niet uit.

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 27-04-2011 14:56 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bekijk je include path eens, daarnaast kun je anders de logs van de webserver raadplegen. Het vervangen van require_once met include_once is natuurlijk niet de oplossing want die 2 doen precies hetzelfde behalve dat bij require_once je pagina stopt met renderen als ie het bestand niet kan vinden.

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 09:50
Cartman! schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:12:
Het vervangen van require_once met include_once is natuurlijk niet de oplossing want die 2 doen precies hetzelfde behalve dat bij require_once je pagina stopt met renderen als ie het bestand niet kan vinden.
Tuurlijk is dat niet de oplossing, maar dan zou hij toch geen internal server error moeten geven als ik met include werk?

En het path klopt (wel een path naar de site root maar dat kan geen kwaad normaal?) en hoe ik naar server logs moet kijken weet ik niet :o

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik val in herhaling. Open gerust een nieuw topic in PRG maar hou je dan ook eindelijk eens een keer aan onze Quickstart. "Heb al heeeel hard gezocht!" roepen is compleet nutteloos als je niet vertelt wat je dan vond, probeerde, wat er niet werkte of waarom dat geen oplossing voor je was etc.
BramVroy schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:52:
en hoe ik naar server logs moet kijken weet ik niet :o
Dan moet je dat eens uitzoeken :o

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 27-04-2011 14:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.