Voor studie ben ik bezig met IPv6.
Na hier erg veel over gelezen te hebben snap ik eht naar mijn idee wel.
Blijf alleen met een paar vragen zitten.
Aangezien ik op internet niks kan vinden probeer ik het hier.
Met IPv6 krijg je als bedrijf/gebruiker een IPv6 reeks toegekend.
Al je systemen binnen je eigen netwerk zullen dezelfde prefix delen en in principe rechtstreeks benaderbaar zijn vanaf internet. Er wordt immers geen gebruik meer gemaakt van NAT.
Hoe gaan we ervoor zorgen dat het netwerk veilig is. Geen direct verkeer van buiten naar binnen behalve naar de DMZ.
Naar mijn idee zullen we op de eerste router binnen het netwerk een Accesslijst moeten plaatsen die alles blokt. En vervolgens voor mail, citrix csg enzovoort regels toevoegen.
Klopt dit?
Roept gelijk de volgende vraag op:
Stel die accesslijst is er en ik ga met mijn pc het internet op.
De request aan www.tweakers.net zal aankomen. Maar de data die retour komt zal worden geblokkeert door de accesslijst.
Klopt dit?
Misschien hebben mensen links naar websites waar ik dit soort info kan vinden?
Na hier erg veel over gelezen te hebben snap ik eht naar mijn idee wel.
Blijf alleen met een paar vragen zitten.
Aangezien ik op internet niks kan vinden probeer ik het hier.
Met IPv6 krijg je als bedrijf/gebruiker een IPv6 reeks toegekend.
Al je systemen binnen je eigen netwerk zullen dezelfde prefix delen en in principe rechtstreeks benaderbaar zijn vanaf internet. Er wordt immers geen gebruik meer gemaakt van NAT.
Hoe gaan we ervoor zorgen dat het netwerk veilig is. Geen direct verkeer van buiten naar binnen behalve naar de DMZ.
Naar mijn idee zullen we op de eerste router binnen het netwerk een Accesslijst moeten plaatsen die alles blokt. En vervolgens voor mail, citrix csg enzovoort regels toevoegen.
Klopt dit?
Roept gelijk de volgende vraag op:
Stel die accesslijst is er en ik ga met mijn pc het internet op.
De request aan www.tweakers.net zal aankomen. Maar de data die retour komt zal worden geblokkeert door de accesslijst.
Klopt dit?
Misschien hebben mensen links naar websites waar ik dit soort info kan vinden?