divx problem - input error bij encoden

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-02 12:18
ik heb dus een divx'je maar dat is eigenlijk net ietsje te groot om op een CD te passen
ik dacht dus dat divx'je gewoon effe opnieuw te compressen, met als resultaat een iets kleinere file.
nu, het origineel is dus een divx, maar na 3 minuten 15 secs is er een errortje.. het frame blijft hangen.
ik (andere gotter eigenlijk) dacht er dus effe over te gaan met elk frame een keyframe en dan daarna nog eens met VKI en zoals ie hoort eigenlijk.

ik gebruik virtualdub 1.4c om dus opnieuw te encoden, maar of ik nu elke 0, 1 of 9999 (VKI) secs een keyframe laat maken, vdub stopt er altijd weer mee net op die brakke frame met error: VideoSourceAVI [ICDecompress] error: unspecified error (-100)

ik zou dit filmpje toch echt zonder brakke frames en NET kleiner dan 700 MB willen.. iemand een idee?

• witchdoc
niemand?

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:45

Exterazzo

Qeasy

Ik heb echt geen idee!

Audentia

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Hij lijkt mij dat in je input-divx een error zit. Dat kan je fixen met avidefreezer oid.

Siditamentis astuentis pactum.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Moet je eerst die freezer uit je originele divx file halen.

Kijk even op www.doom9.net voor een programma dat heet avidefreezer.

Daarna opnieuw coderen, avidefreezer werkt niet altijd !

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Gewoon die rotte frames er even uithalen. Met de nieuwste Virtualdub kan je hem eerst ff checken op rotte frames..

• witchdoc
Op zondag 18 maart 2001 16:03 schreef ZarroX het volgende:
Gewoon die rotte frames er even uithalen. Met de nieuwste Virtualdub kan je hem eerst ff checken op rotte frames..
euhm.. hoe dan? ik heb vdub 1.4c geïnstalleerd maar zie nergens iets 'duidelijks' dat me daarmee kan helpen hoor

Verwijderd

Heb je de nieuwste VirtualDub bij Doom9 al gedowned?? Daar zit nl. een freeze checker ingebouwd (onder Video-->Check video for freezes).

Als je dat ff runt krijg je een heel lijstje met freeze frames en kan je ze eruit halen..

• witchdoc
zoals ik al zei: ik heb versie 1.4c en op die doom9 site vind ik enkel
VirtualDub 1.3c - can open asf files
VirtualDub 1.3d modified - needed to create AVIs with AC3 soundtracks
VirtualDub 1.4c - latest release
VirtualDub 1.4c-asf - can open ASF files
VirtualDub 1.4c MP3 VBR - allows you to use VBR MP3s in your AVIs.
ook hoogstens 1.4c dus. of moet ik die -asf of vbr nemen misschien?

• witchdoc
heb voor alle zekerheid effe die 'VirtualDub 1.4c - latest release' geinstalled en nu klaagt ie 'couldn't locat decompressor for format div3 (microsoft high speed MPEG-4 V3 [hack: divx low-motion])' als ik een divx probeer te openen.
Onder video vind ik trouwens nog steeds geen check vid for freezes.

Verwijderd

Je moet die Vdub op de frontpage van Doom9 hebben, die homepage van Virtualdub zelf wordt zeer slecht bijgehouden en daar staat 'ie nog niet op.
Doom9
3/17 .... VirtualDub 1.4c MP3 VBR now comes with a bad frame detector.
...
Wat die foutmelding betreft, ff codec opnieuw installen...

• witchdoc
aah.. zegdan gelijk dat dat die VBR versie is he :)

• witchdoc
"Scan complete. Bad frames logged"
maar 't spullement blijft stoppen na 3 minuten (op die slechte frame dus) :(
en nog steeds die "VideoSourceAVI [ICDecompress] error: unspecified error (-100)"

ook die scan doen en dan 'edit' 'delete frames' geeft hetzelfde resultaat
Nog iemand ideeën?

Verwijderd

Je moet die rotte frames wel zelf ff deleten. Hij vist ze er alleen maar tussen uit.

Gewoon ff edit-->move to en dan het frame nummer vervolgens selection start dan weer move to en laatste frame nummer van de opeenvolgende rotte frames, selection end en delete frames. Kan je hem daarna verder editten.

Helaas kan het op dit moment niet anders omdat die avidefreezer meestal niet werkt. Dus dan mis je een seconde ofzo in de film.

Verwijderd

Jullie doen wel erg moeilijk.
Als je nou gewoon met virtual-dub de end-credits van de film weg knipt ben je er toch ook.

• witchdoc
Op woensdag 21 maart 2001 06:51 schreef thereap.demon het volgende:
Als je nou gewoon met virtual-dub de end-credits van de film weg knipt ben je er toch ook.
als je iets doet doe je't beter meteen goed he :)
maw meteen die brakke frames eruit verdomme
PS: ik MOET die eindgeneriek hebben,, da's ook stukkie film hoor! ;)

• witchdoc
Op woensdag 21 maart 2001 06:06 schreef ZarroX het volgende:
Je moet die rotte frames wel zelf ff deleten. Hij vist ze er alleen maar tussen uit.
mja, dacht ik dus ook al drom die edit delete, maar hoe te fuck weet'k welke frames? Hij zegt enkel dat ie't logged heeft maar ik zie toch echt geen log hoor.. noujah, vanaaf nog eens goed kijken of er toch niet ergens zo'n logding gesaved wordt.. alvast bedankt weeral :)
Gewoon ff edit-->move to en dan het frame nummer vervolgens selection start dan weer move to en laatste frame nummer van de opeenvolgende rotte frames, selection end en delete frames. Kan je hem daarna verder editten.
gaat dat me sound niet uot of sync laten lopen dan? zullen we wel horen amls het lukt zeker? :)

Verwijderd

Ja, maar vaak zijn de frames dermate slecht dat Virtualdub bij het wegschrijven weer op z'n bek gaat.

Die log staat op je c:\ schijf, badframes.log

Verwijderd

Ja, maar vaak zijn de frames dermate slecht dat Virtualdub bij het wegschrijven weer op z'n bek gaat.

Hij gaat trouwens niet out of synch lopen omdat het geluid er ook uitgeknipt word.

Die log staat op je c-schijf, badframes.log

• witchdoc
Total of 271 bad frames found.

pffffffft
nu aan't removen.. manueel.. irritant werkje :)

eerste deel verwijderd.. volgende deel begint at frame 33181.. maar als ik go to 33181 doe dan klaagt ie van error op frame 33204
toch niet echt handig proggie hoor :(

edit 2: nu lijkt ie wel verder te gaan met removen (na nog eens scan)

• witchdoc
ik krijg een akelig vermoeden..

stel frame 1 tot 4 is brak, 5tot 10 goed en 11 weer brak..
ik remove frame 1 - 4 en dan 11 dus..
volgens mij is die 11 dan eigenlijk frame 4 geworden..

if so: heb ik net zo'n 260 frames gedelete die goed waren en evenveel brakke laten staan :(

is er echt geen util dat dit automatisch doet? kom nou, als een proggie het kan detecteren moet ie't toch ook kunnen deleten he?!

• witchdoc
Total of 18494 bad frames found.

*slik*
denet een kleine 300.. nu 18 DUIZEND?! |:(
Pagina: 1