wat nodig voor Power over Ethernet voeding (ipcam)

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 15:26
Gents,

Simpele vraag met waarschijnlijk een heel simpel antwoord:

Ik wil een IP cam voeden met poe volgens de IEEE 802.3af Class 1 standaard.

Is het zo simpel dat ik van de switch de kabel moet voeden met een losse poe injector zoals http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=971768 en dat dit verder genoeg is?

Kabel gaat verder nergens meer heen behalve dus die IP cam.

Ik kom ook injectors tegen en receivers als set.

wat is wijs?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat doosje waar je naar linkt is geen standaard PoE, dus dat gaat niet werken met een 802.3af-compliant apparaat.

Ik gebruik zelf PowerDSine injectors. Dit is er een van "hp": https://www.centralpoint....art-j9407aabb-num-353303/. Dat komt neer op PowerDSine met een HP logo op het doosje :P

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 27-04-2011 12:08 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• xon
CyBeR schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:06:
Dat doosje waar je naar linkt is geen standaard PoE, dus dat gaat niet werken met een 802.3af-compliant apparaat.

Ik gebruik zelf PowerDSine injectors. Dit is er een van "hp": https://www.centralpoint....art-j9407aabb-num-353303/. Dat komt neer op PowerDSine met een HP logo op het doosje :P
check!

Maar wat is het verschil dan tussen een injector en een splitter?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zag 't trouwens verkeerd: dat apparaat doet wel degelijk standaard PoE, maar dan precies verkeerdom: je sluit 'm aan op een switch of injector die PoE doet, en dan maakt het apparaat er een normale ethernet + DC voeding van. Is dus bedoeld om non-PoE apparaten op PoE-voeding aan te sluiten.

• xon
conclusie..

met een injector waar de RJ45 in gaat..en inclusief power uitkomt heb je voldoende voor wat ik wil

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor 802.3af-ondersteunened apparaten: ja.

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-02 23:52
CyBeR schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:14:
Ik zag 't trouwens verkeerd: dat apparaat doet wel degelijk standaard PoE, maar dan precies verkeerdom: je sluit 'm aan op een switch of injector die PoE doet, en dan maakt het apparaat er een normale ethernet + DC voeding van. Is dus bedoeld om non-PoE apparaten op PoE-voeding aan te sluiten.
Dat dacht ik ook toen ik het eerst zat, maar als ik de volgende pagina mag geloven is het dus toch een PoE injector:
http://www.digitus.info/e...ssive-poe-wall-mount-box/
En dan vooral even kijken naar de tekening in de datasheet, volgens mij is het gewoon een injector. Overigens, een apparaatje wat zorgt dat je non-PoE devices wel via een lan kabel van stroom kan voorzien zou natuurlijk fantastisch zijn, maar nu raak ik een beetje off-topic.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dat ding doet zover ik kan zien niet meer dan van 8 draadjes er vier afpikken en op een dc-connector zetten.
Dus dan maakt het natuurlijk niet uit welke kant het opwerkt lijkt me ? :)

edit.
Alhoewel ik me net bedenk dat een switch het waarschijnlijk niet zo lief vind als er opeens 12v op zijn poort staat, dus een beetje uitkijken is wel geboden !

[ Voor 31% gewijzigd door heuveltje op 27-04-2011 23:26 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is dan ook een ander (overigens zover ik zie niet 802.3af-compliant) apparaatje.

Het ding wat TS linkt werkt zoals ik boven omschrijf.

Pagina: 1