Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win 7] Printer wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 14:50
Hallo tweakers,

Ik ben momenteel aan het werk op mijn stage en we krijgen het volgende probleem.

Van de een op de andere dag kunnen een tweetal collega's spontaan niet meer printen vanuit Outlook, terwijl dit voorheen wel goed heeft gewerkt. In Word, Excel, ect, werkt het wel. Er zijn geen veranderingen gebeurd.

Ze werken met laptops waar Windows 7 is op geïnstalleerd die in het domein hangen. De printers die gebruikt worden zijn een HP 2055DN en een Xerox 7242.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Laptop uit en weer aan
- Printers verwijdert en opnieuw toegevoegd
- Andere printer drivers
- Begeleider geïnformeerd, hij komt ook niet veel verder.

[ Voor 0% gewijzigd door ItMeAedri op 27-04-2011 11:36 . Reden: Typo ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen rotte temp-files of ~-files ergens diep in de %USERDATA% Outlook-directory?

Je zegt het zelf al; overige applicaties kunnen wel printen, Outlook niet, waarom ga je dan drivers verwijderen etc?
- Begeleider geïnformeerd, hij komt ook niet veel verder.
Andere baan zoeken? :+

/edit: en waarom kom je niet verder via Google met "cannot print from outlook"?

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 27-04-2011 11:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ItMeAedri
Noem het onervarenheid, of teveel moeite willen doen voor een oplossing. Gebeurd blijkbaar vaker dat studenten meer onnodige stappen nemen om iets op te lossen.

Ik heb even een kijkje genomen in de ik neem dat je met ~-files iets in de zin van outlook~1.srs, of zit ik verkeerd te denken?

Zo niet, dan zie ik niet zoveel bijzonders in Outlook folder.

@ edit comments.
Andere baan zoeken? :+
Daar heb ik helaas niets over te zeggen! :)
/edit: en waarom kom je niet verder via Google met "cannot print from outlook"?
Aangezien dat dit vaak te maken heeft met Internet Explorer waar ook niet vandaan geprint kan worden, wat hier wel het geval is.

[ Voor 31% gewijzigd door ItMeAedri op 27-04-2011 11:58 ]

Verwijderd

Kan die wel printen buiten outlook?
Foutmeldingen op de client/server/printer?
Zit de print queue vol?
Printer direct connecten op IP ipv via print server?

• ItMeAedri
- Buiten Outlook printen kan wel.
- Op de client staat er simpel 'De drivers worden niet herkent, probeer de printer opnieuw te installeren', al heeft dit geen effect. Het probleem heeft alleen betrekking tot Outlook.
- De print queues staan niet vol.
- Helaas op dit moment geen optie, ik zal kijken of ik dit op een andere dag of tijdstip kan doen. Dit in verband met de collega's die op dit moment hun clients nodig hebben.

Ik zal nog een kijkje nemen in de logboeken van Windows.

[ Voor 6% gewijzigd door ItMeAedri op 27-04-2011 12:02 ]

Verwijderd

Welke versie van Outlook?
Wat je kan doen is de OutlPrnt-file verwijderenn. Die staat in C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Outlook

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 12:07 ]

• ItMeAedri
De versie van Outlook is 2007.

Klopt het dat Outlook eerst een preview maakt en vervolgens pas aan het printen slaat? Kan het dan zo zijn dat het bestand dat de previews regelt corrupt word?

Ik zal doorgeven dat het verwijderen van de Outlprint-file het proberen waard is. Ik kom hier morgen op terug, aangezien ik in de middag op een andere locatie word verwacht.

[ Voor 31% gewijzigd door ItMeAedri op 27-04-2011 12:22 ]

Verwijderd

anders ff een test outlook profiel ernaast aanmaken of inloggen als andere user op hetzelfde systeem.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:07:
anders ff een test outlook profiel ernaast aanmaken of inloggen als andere user op hetzelfde systeem.
Dat werkt alleen handig als ze geen computer-based AddIns in Outlook hebben geinstalleerd die mogelijk het probleem veroorzaken... :+

• ItMeAedri
En we zijn er weer! Outlprnt was maar een tijdelijke workaround, als je deze weghaald en vervolgens weer op preview klikt, is het probleem zo weer terug. Direct printen werkt wel.

Maar wat nu bleek, update 2509470 was niet helemaal 100%, dus die moest verwijderd worden.
Linkje:
http://support.microsoft.com/kb/2509470

Ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben! :)

• MAX3400

MAX3400

Leuk KB-artikel maar snap niet dat dat de oplossing is; klinkt meer alsof er met dat KB-artikel geinstalleerd er een ander (structureel?) probleem op de omgeving is. Ook mis ik of dit KB-artikel bij alle overige collega's niet geinstalleerd staat, om dus uit te sluiten dat het aan KB ligt of toch iets anders (waar we dan mogelijk over een week weer een topic van krijgen).

• ItMeAedri
Ik heb het bij beide gebruikers uitgetest en dit blijkt toch het euvel te zijn. (Gelukkig is het aantal wat op stand-alone systemen werkt heel erg klein)

Ik zal volgende week maandag of dinsdag nogmaals reageren, of het tijdelijk was opgelost, of dat dit op een langere termijn werkt.

*edit*
Even terugkomend op vorige week: het bleek dat deze update de boosdoener was.

Later op de dag bleek de printer ook defect, maar dat kwam door een beschadigde cartridge. :X

[ Voor 24% gewijzigd door ItMeAedri op 02-05-2011 08:14 ]

Pagina: 1