Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Zwarte strepen in browser

Pagina: 1
Acties:

• Emiel123
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-06 11:30
Hallo mensen,

Ik heb pas een nieuwe videokaart geinstalleerd (Ati Radeon 5700 van Asus), hierbij heb ik eerst de oude drivers verwijderd van mijn Nvidia 8800GTS en vervolgens via de ATI website de nieuwste driver gedownload en geinstalleerd. Maar het probleem is dat ik in firefox nu vaak allemaal zwarte strepen krijg in het menu, of soms ook in de pagina zelf bij een flashgedeelte. Soms is het heel erg en soms een klein beetje en verdwijnt het ook gauw weer. Maar het is toch storend. Ik heb er even een printscreen van gemaakt:

http://img714.imageshack.us/img714/2912/strepen.jpg

Wat kan ik er aan doen? Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:23

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat heb je zelf al gedaan? Ook onder andere OS-en getest om zeker te weten dat het niet je OS is? XP en GPU driver restanten is immers en hel. Heb je al eens een furmark testje gedaan om te kijken of die GPU stabiel is? Wat zijn je temperaturen? Welke Radeon 5700 precies? Een 5770? Krijgt hij wel genoeg spanning? Vermeld eens wat meer over de rest van je systeem!

Totdat je de rest beantwoord neigt mijn voorbarige conclusie naar defect videogeheugen.

• Emiel123
Het is een AsusH5770 (1Gb GDDR5, PCI Express 2.0, DVI/DSUB/HDMI) videokaart, de temp idle is 36C. Andere info van mijn pc:
Moederbord : Gigabyte EP35C-DS3R
Processor : Intel Core 2 Duo E8400 @ 3000MHz
Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )
Voeding: Enermax Modu82+ 525 watt voeding

[ Voor 8% gewijzigd door Emiel123 op 27-04-2011 11:22 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Idle temp lijkt goed. Stress hem eens! Test ook furmark eens: dit test de GPU tot in de puntjes waaronder het geheugen wat ik persoonlijk verdenk.

Offtopic maar persoonlijke interesse: waarom XP op zo'n PC? XP gebruikt je 4GB geheugen niet eens.

• Emiel123
Oke, ik heb de furmark test gedaan:
http://img51.imageshack.us/img51/3630/furmark.jpg

De reden dat ik XP heb is eigenlijk dat ik xp nog goed vind werken, en de medegebruikers van deze computer ook.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Maak eens een screenshot van het rendervenster zelf, of vermeld eens of je er corruptie in ziet. Is dit niet het geval: overweeg een reinstall, in 3D mode werkt je kaart goed en Furmark is bij uitstek de test om de videokaart te testen wat dat betreft. Zie je daar echter ook corruptie dan lijkt het me logisch dat die kaart een ESD heeft gehad bij de inbouw of al defect was. In dat eerste geval heb je pech en hoop ik dat je hem hebt laten inbouwen zodat je daar garantie kunt claimen. Heb je het zelf gedaan: voor een ESD kun je geen garantie claimen, het is immers door jezelf gebeurt. In het laatste geval: garantie claimen.

Overigens is het lastig aan te tonen of iets een ESD is of niet, je zult het in ieder geval kunnen proberen om garantie te claimen als blijkt dat het aan de hardware ligt.

[ Voor 51% gewijzigd door Umbrah op 27-04-2011 12:02 ]

Pagina: 1