Toon posts:

[KPN] Onduidelijkheid Fair Use Policy mobiel internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs overgestapt van T-Mobile naar KPN. Als hoofdreden; KPN biedt UMTS aan in mijn woonplaats (gehucht) als enige provider. De rest zit alleen met GSM dekking op de mast.
Leuk en aardig, totdat ik na 2,5 week (!) al een sms kreeg van KPN dat ik de FUP limiet bereikt (Surf&Mail Totaal €10,- p.m.) had en mijn snelheid geknepen zou worden naar 64kbps totdat mijn nieuwe maand weer zou beginnen. Wtf.
KPN gebeld omdat ik inzicht wilde hebben in wát die FUP dan is, al kon ik maar een indicatie krijgen dan was ik al tevreden geweest. "Dat kunnen we u niet precies zeggen meneer, maar het is 10 x het gemiddelde verbruik". Maar wat is dan het gemiddelde verbruik? "Dat kunnen we niet zeggen meneer". Hoe kan ik er dan rekening mee houden c.q. op anticiperen? "Dat weet ik niet meneer".
Heb nu een data log app geinstalleerd op mijn android HTC DHD (3G Watchdog) om eens te kijken wat ik nou verbruik en vanaf wanneer KPN gaat miepen. Maar is hier iemand die weet wat de limiet is? In wat voor orde van grootte moet ik denken? 300MB, 500MB, 750MB? Ik schrok er namelijk nogal van dat ik er na 2,5 week al aan zat. En dat is toch even wennen als je van T-Mobile komt, waar onbeperkt ook echt onbeperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:45:
Onlangs overgestapt van T-Mobile naar KPN. Als hoofdreden; KPN biedt UMTS aan in mijn woonplaats (gehucht) als enige provider. De rest zit alleen met GSM dekking op de mast.
Leuk en aardig, totdat ik na 2,5 week (!) al een sms kreeg van KPN dat ik de FUP limiet bereikt (Surf&Mail Totaal €10,- p.m.) had en mijn snelheid geknepen zou worden naar 64kbps totdat mijn nieuwe maand weer zou beginnen. Wtf.
KPN gebeld omdat ik inzicht wilde hebben in wát die FUP dan is, al kon ik maar een indicatie krijgen dan was ik al tevreden geweest. "Dat kunnen we u niet precies zeggen meneer, maar het is 10 x het gemiddelde verbruik". Maar wat is dan het gemiddelde verbruik? "Dat kunnen we niet zeggen meneer". Hoe kan ik er dan rekening mee houden c.q. op anticiperen? "Dat weet ik niet meneer".
Heb nu een data log app geinstalleerd op mijn android HTC DHD (3G Watchdog) om eens te kijken wat ik nou verbruik en vanaf wanneer KPN gaat miepen. Maar is hier iemand die weet wat de limiet is? In wat voor orde van grootte moet ik denken? 300MB, 500MB, 750MB? Ik schrok er namelijk nogal van dat ik er na 2,5 week al aan zat. En dat is toch even wennen als je van T-Mobile komt, waar onbeperkt ook echt onbeperkt is.
Bij vodafone is het in ieder geval 250MB geloof ik. Inderdaad, heerlijk bij T-Mobile :P Nooit gezeur!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
250MB heb ik met een week al op en dan doe ik nog helemaal niet veel bijzonders. Dat soort limieten zijn toch niet van deze tijd joh? Zeker een moderne smartphone waar je wat apps op wil hebben of eens een videotje wil kijken, dan zit je er zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:49:
250MB heb ik met een week al op en dan doe ik nog helemaal niet veel bijzonders. Dat soort limieten zijn toch niet van deze tijd joh? Zeker een moderne smartphone waar je wat apps op wil hebben of eens een videotje wil kijken, dan zit je er zo aan.
Maak dat je provider maar eens wijs :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

250MB in een week? Dat is ongeveer 1GB per maand... Dan doe je best veel.

De gemiddelde gebruiker komt niet boven de 400 a 500 MB uit per maand.

Ik heb mijn toestel de hele dag aan, draait MSN Messenger, Whatsapp en 3 mailaccounts die via push worden gesynchroniseerd. Ook internet ik regelmatig op een dag en kijk soms youtube.

Per maand verbruik ik ongeveer 600 MB.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 12:16

RammY

Dát!

@TS waarom stap je dan niet over naar een van de nieuwe abbo's.
Volgensmij mag je gewoon van een oud naar een nieuw abbo binnen je contract.
Dan heb je gewoon een harde limiet van 1GB.
Sim-pel :)

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28

henri8096

BIM is not a software!

freddyathlon schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:14:
[...]
De gemiddelde gebruiker komt niet boven de 400 a 500 MB uit per maand.
als dat zo zou zijn, dan zouden we 4 a 5 Gb per maand kunnen verbruiken . . . . daar zou ik voor tekenen.
Heb laatst ook een waarschuwingsberichtje gehad en zat toen ongeveer op 1Gb (bij Hi )

Ben van mening dat als er een FUP is die 10x het gemiddelde is dat dan ook de cijfers waarop dit gebaseerd is inzichtelijk moeten zijn voor de klanten.

[ Voor 16% gewijzigd door henri8096 op 27-04-2011 11:47 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als 1GB de limiet is van de FUP, dan is het gemiddelde dus 100MB, immers de max is 10x het gemiddelde. Dat geloof ik dus nooit. Dat is 3,5MB per dag. Daar kun je dus helemaal niks mee.
henri8096 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:44:
Ben van mening dat als er een FUP is die 10x het gemiddelde is dat dan ook de cijfers waarop dit gebaseerd is inzichtelijk moeten zijn voor de klanten.
Exactly.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
freddyathlon schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:14:
250MB in een week? Dat is ongeveer 1GB per maand... Dan doe je best veel.
Dat zou je denken, maar niets is minder waar.

- 2 tot 3 apps per week
- 1 mailaccount push (zonder attachments)
- 30 min browsen per dag (normaal browsen, dus telegraaf, paar fora, tekst met af en toe een plaatje zeg maar)
- misschien 5 Youtube filmpjes per week ofzo
- 5 x streaming video per maand (uitzending gemist o.i.d. en dan 1 video per keer)

En hiermee zat ik in 2,5 week aan mijn limiet. Het moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Laatst online: 08-11-2024
250 MB is inderdaad een lachertje , ik kijk op mijn Nokia n900 regelmatig uizendinggemist.nl via 3,5g / hsdpa.
Ik kijk dan de desktop versie omdat je op de mobiele versie niet alle uitzendingen kunt terugkijken maar slechts een zeer beperkt deel.
Het kijken van de uitzendingen kost maar liefst ruim 20 MB per 5 minuutjes , m.a.w. ongeveer 250 MB per uur.

Hieronder een lijstje van mijn data verbruik per 10 minuten op mijn smartphone:

- Uitzendinggemist.nl via browser /desktop versie 40 MB per 10 minuten.
- Uitzending gemist via programma / toepassing: 15 MB per 10 minuten.
- YouTube via browser /desktop versie: 30 MB per 10 minuten.
- YouTube via programma / toepassing: 10 MB per 10 minuten.
- Voice over ip /Skype: 2 MB per 10 minuten.
- Radio streamen via Nokia internetradio: 7 MB per 10 minuten.

[ Voor 25% gewijzigd door janzeeschuimers op 27-04-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik trouwens inlog op 'mijn KPN' op de site, zie ik dat netjes mijn belbundel status wordt bijgehouden, maar mijn internet status blijft vrolijk op een verbruik van 0,0MB staan. Moet je dit apart instellen/aanvragen o.i.d.?
Pagina: 1