Lanparty's? Tips and Trics

Pagina: 1
Acties:
  • 1.644 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06-2024
Hallo allemaal
Ik ga binnenkort een lanparty organiseren van rond de 20 man en je hoort wel eens ja je moet dat echt dat spel spelen of dat moet je kopen. ik hoorde dat countersrtrike wel leuk is en dat Call Of Duty 2 leuk is dus die heb ik al. en ik ben nu aan het zoeken naar een 24p 100mbps switch ik had nog een oude router liggen dus die hang ik er voor, dus alles heeft een ip.., kabels heb ik ook zat, we hebben geen internet op die lokatie dus daar is niks voor nodig, biertafels voor de pc's op te zetten kan dat ?

Alvast bedankt...

Tim

P.S. Is zo'n topic wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuragon
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 16:11
Hallo Timted3

Ik neem aan dat als je een paar uur zit dat je ook wat kussens neerlegt of iets dergelijks.
Voor de rest zijn die tafels prima te doen lijkt mij.

Ikzelf vindt het spel Unreal Tournament 2004 ook een geweldig spel voor LANparty's.
Veel succes met de opzet en de LAN zelf.

Yuri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
Bier, red bull barbeque en je komt de dag wel door.

Kwa games deden we altijd CS en CoD. Daarnaast nog UT2003. Blijft geweldig en als je old school wil, GTA2 multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

UT2k4 en Flatout 2 zijn altijd leuk. Zou eens kijken of je geen gigabit netwerk kan aanleggen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Tsurany schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:04:
UT2k4 en Flatout 2 zijn altijd leuk. Zou eens kijken of je geen gigabit netwerk kan aanleggen.
Ach, als ik zie welke games er gespeeld gaan worden valt het wel mee met de dataverplaatsingen en red je het wel met een 100 Mbit/s netwerk. Het is vast ook veel eenvoudiger om een 24-ports switch/router op de kop te tikken voor weinig van 100 Mbit/s ipv 1Gbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:07
Als ik een LAN hou dan zorg ik meestal dat meerdere mensen een switch meenemen, meer mensen dan je denkt hebben wel ergens een 8-poort switch liggen, en als je die een beetje leuk aan elkaar koppelt dan kan je prima een netwerk bouwen zonder te hoeven investeren in een ( in verhouding toch vrij prijzige) 24-poort switch.

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuragon
gigabit is leuk voor filesharing maar voor gaming zal je er niet echt veel profijt aan hebben.
Ikzelf heb wel een gigabit verbinding meegemaakt op een lanparty maar merkte amper verschil. Er werd ook veel geshared met het programma DC++ http://dcplusplus.sourceforge.net/. Kan zeker ook een aanrader zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:47
Zolang niemand files gaat overkopieëren kan een 100mbit switch best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hann1BaL schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:06:
[...]

Ach, als ik zie welke games er gespeeld gaan worden valt het wel mee met de dataverplaatsingen en red je het wel met een 100 Mbit/s netwerk. Het is vast ook veel eenvoudiger om een 24-ports switch/router op de kop te tikken voor weinig van 100 Mbit/s ipv 1Gbit/s
Als je een bepaald spel wilt spelen en maar een iemand heeft hem op z'n pc staan zal je heel blij worden van gigabit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
Ja ik organiseer hem op het scouting terein en we hebben daar banken enzo in andere ruimtes opzich is er bier zat maar niet voor mij :( ben nog maar 14 dusja, Cola en energy kunnen we ook kopen stoelen hebben we ook wel. de meeste mensen hebben niet echt een heele dikke pc die niet gbps kan schrijfen. en voor 25 euro heb je al een 24p switch 100mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Schrijfen nog wel... en je hebt geen dikke pc daarvoor nodig he. Als je CoD2 kan draaien heb je al iets aan Gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuragon
Zolang er geen gigabit ondersteuning is op de pc's heb je niks aan een gigabit switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:22

Eijkb

Zo.

Wij gebruiken al jaren van die houten biertafels voor ons MPW (Multiplayer Weekend -> LAN) en dat gaat prima. Neem wel eigen stoelen mee, die banken zijn niet te harden voor een paar uur gamen.

Wij gebruiken een 24p 100Mbits router (en een ziggo alles-in-een medium abbo) voor het netwerk en inderdaad: als je niet te veel kopieert gaat dit uitstekend. Via ziggo is online spelen met 10 / 12 man ook geen probleem qua pings of lag. Nu is dat online spelen vanaf het LAN toch wel een toegevoegde waarde: Met zijn allen 1 openbare server in en raggen maar!

Games die wel spelen (we zijn al wat ouder, dus kennen de oudere spellen ook wat beter):

Counterstrike Source (FPS)
Half Life 2 deathmatch (FPS)
Call of Duty Black Ops (FPS)
Flatout 2 (max 6 spelers) (Racing)
Battle for middle earth 2 (RTS)
Dawn of War 1 / 2 (RTS)
Company of Heroes (RTS)
Starcraft 2 (RTS)
Supreme Commander FA (RTS)

Hierbij is Counterstrike Source zowel op LAN als via het internet het meest gespeelde spel. Op LAN is het eenvoudig tegen elkaar spelen of met zijn allen tegen bots. Online zijn genoeg servers te vinden en met 10 man een franse server bestormen blijft geweldig na een kratje bier.

Tip: Mocht het je toch lukken op een of andere manier internet te krijgen: DOEN!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:18

lier

MikroTik nerd

Kijk eens naar de mogelijkheden om dedicated game servers te draaien. Dat is een taak die je niet lokaal wil draaien.

Verder...veel plezier (100Mbit is voldoende)!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

yuragon schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:43:
Zolang er geen gigabit ondersteuning is op de pc's heb je niks aan een gigabit switch.
Nee, maar als slechts een paar pc's gigabit ondersteunen heb je er al wat aan. 100Mbit is ruim voldoende voor gamen, maar heeft iedereen dan al alle games op z'n pc staan? Niks is vervelender dan een game willen spelen en niemand die de game al op z'n pc heeft staan. Als je game dan 1GB groot is ben je met 100Mbit al ruim een minuut bezig met data overgooien, met twintig man komt dat zeker op een half uur. En dan is je game dus nog maar 1GB groot, is hij 4GB groot ben je twee uur bezig voordat je kan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:18

lier

MikroTik nerd

Tsurany schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:29:
Nee, maar als slechts een paar pc's gigabit ondersteunen heb je er al wat aan. 100Mbit is ruim voldoende voor gamen, maar heeft iedereen dan al alle games op z'n pc staan? Niks is vervelender dan een game willen spelen en niemand die de game al op z'n pc heeft staan. Als je game dan 1GB groot is ben je met 100Mbit al ruim een minuut bezig met data overgooien, met twintig man komt dat zeker op een half uur. En dan is je game dus nog maar 1GB groot, is hij 4GB groot ben je twee uur bezig voordat je kan gamen.
Mee eens (maar dat kan je zelf het best in schatten).

Overigens, als je een dedicated server neer zet (eventueel meerdere) zou je er voor kunnen kiezen om deze (mits je switch het ondersteund) met één of meerdere gigabit aansluitingen aan te sluiten. Draai hier dan bijvoorbeeld FTP server op, dan wordt het (game)files sharen weer wat sneller.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:40

Nikeo

Jawelles

Het belangrijkst vind ik altijd dat mensen VOORBEREID op een lan komen. Mail welke spellen je wilt spelen

Ik heb van die vrienden die dan eerst de halve middag bezig zijn met .iso's over het netwerk te trekken.

Als je internet wilt kun je ook een PC inpluggen met zo'n datastick. Dat gaat best snel en die kun je voor weinig kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
Ja we hebben de meeste spellen er allemaal wel op staan, de games die we spelen zijn niet groter als 5 gb en we hosten alles van een pc, moet ik alle voeding kabels en alle netwerk kabel van te voren goed leggen ? is dat handig of wasted time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:44
timted3 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:00:
Ja we hebben de meeste spellen er allemaal wel op staan, de games die we spelen zijn niet groter als 5 gb en we hosten alles van een pc, moet ik alle voeding kabels en alle netwerk kabel van te voren goed leggen ? is dat handig of wasted time ?
Ja zeker! Zorg dat elke plek waar je wilt dat iemand komt te zitten 2 stroompuntjes heeft en een utp kabeltje klaar heeft liggen. Dat geeft je ook de mogelijkheid om alles netjes weg te werken en vast te tapen. Anders gaan er de hele tijd mensen mee kloten, zelf overal kabels leggen en dat geeft een hoop ellende.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mwah, je bent met 20 man, 20 netwerkkabels zijn toch zo neergelegd? Zelfde met voeding, kan je van te voren wel neerleggen maar het is geen ramp als dat niet zo is.
Als je een spel van 5GB wilt sturen naar 5 mensen kan het wel lang wachten zijn he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51

Quad

Doof

Ik zou er als TS niet te moeilijk over gaan denken, gaat toch vooral om het plezier, en je bent maar met 20 man :).
Als game zou ik ook Medal of Honor Allied Assault aanraden, en dan vooral met custom maps :9~ .

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:44
Tsurany schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:07:
Mwah, je bent met 20 man, 20 netwerkkabels zijn toch zo neergelegd? Zelfde met voeding, kan je van te voren wel neerleggen maar het is geen ramp als dat niet zo is.
Als je een spel van 5GB wilt sturen naar 5 mensen kan het wel lang wachten zijn he.
Gaat niet om de arbeid, maar om de veiligheid. Je wilt niet dat er de hele tijd mensen over kabels struikelen of kabels in hun nek krijgen en geloof me, dat gebeurt als je iedereen z'n eigen kabels laat trekken. Ook met maar 20 man.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19
yuragon schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:09:
gigabit is leuk voor filesharing maar voor gaming zal je er niet echt veel profijt aan hebben.
Ikzelf heb wel een gigabit verbinding meegemaakt op een lanparty maar merkte amper verschil. Er werd ook veel geshared met het programma DC++ http://dcplusplus.sourceforge.net/. Kan zeker ook een aanrader zijn.
Liever geen DC++. Dat hashen duurt úúúúren zodat als iedereen dat heeft geïnstalleerd en heeft gehashed je weer een flinke tijd verder bent. :/

Ga liever voor oDC (http://www.softpedia.com/...DC-oDC-Download-6479.html)
Zorg ook dat je een router/servertje hebt draaien wat de IP adressen uitdeelt, daarmee voorkom je een hoop gezeik met handmatig instellen. Om via DC++ te kunnen delen is het trouwens nodig dat je een server draait, onder Windows is het makkelijkst als je daarvoor YnHub gebruikt (weliswaar is deze niet meer in ontwikkeling, maar werkt wel erg prettig).

En zorg dat je (als het niet allemaal bekenden zijn) dat je een aantal regels op een papiertje zet en dat mensen laat ondertekenen. En zorg dat je van te voren een plan voor de tafels, stroom én het netwerk hebt. Je wilt niet dat alles eruit knalt zodra je een aantal PC's teveel op een groep aansluit. En om maar een duikuitspraak te vervormen: 'Plan je LAN en LAN je Plan!' :+

Toch vet om te zien dat mensen nog steeds naar LAN-Party's toe blijven gaan en ook willen blijven organiseren. Had vorig weekend een LAN-Party, komend weekend weer een van 4 dagen! Wiehaa.. Het blijft vet, vooral met wat vrienden! :) Dat is toch veel leuker dan op je muffe zolderkamertje op laggende servers te spelen.. :P

Verder nog wat extra intel:
LAN Party How To - Part 1 Planning & Power
LAN Party How To - Part 2 Building the LAN
LAN Party How To - Part 3 LAN Management & Troubleshooting

[ Voor 20% gewijzigd door Steephh op 28-04-2011 10:43 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MrAngry schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:44:
[...]

Gaat niet om de arbeid, maar om de veiligheid. Je wilt niet dat er de hele tijd mensen over kabels struikelen of kabels in hun nek krijgen en geloof me, dat gebeurt als je iedereen z'n eigen kabels laat trekken. Ook met maar 20 man.
Dan waren mijn lans kennelijk met intelligenter volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Age of Empires II nog niet is genoemd. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaazz87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06-2022
Internet is altijd handig, bij mij is het al eens voorgekomen dat we geen internet hadden maar wel van te voren hadden afgesproken welke spellen we gingen spelen. Zo gezegd zo geinstalleerd, eenmaal op de lan wouden we een spel doen (weet ffies niet meer welke) , en ja hoor de een had wel een patch geinstalleerd de ander niet, met als gevolg dat sommige van ons een verkeerde versie hadden, en onze game dus niet konden joinne via het netwerk.
Als je internet hebt, dan kan je nog eventueel de patch downloaden, dit kan natuurlijk ook via het netwerk, maar sommige spellen hebben een auto-update functie die bepaalde data overschrijven in het map waar je de spel geinstalleerd heb, en probeer dan maar eens uit te vogelen welke bestanden dat zijn ;).

Let ook op welke stroom groep je gebruikt (ga niet met 20 pc's op 1 stroom groep).

Wij spellen altijd Flatout 2 ! echt een aanrader

have fun ! en succes verders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
Ja mijn vader heeft een computerwinkel en kan dus makkelijk aan voedings kabels komen ik heb zelf er ook zeker 10 liggen netwerk kabels heb ik zat, flatout is dat gratis ?, en de voeding halen we van verschillende groepen de (Aleen nog even kijken waar welke groep ligt... ) een normale verleng snoer is dat genoeg denken jullie. ik zal wel een systeem tekenen wat het ongeveer moet worden dan is het wat duidelijker voor jullie en kunnen jullie kijken of ik niks over het hooft zie...

Heel erg bedankt alvast voor al jullie hulp.

Gr Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Normaal verlengsnoer gaat vaak tot 2300watt, dat zijn zo'n 5 pc's. Flatout 2 is oud en spot goedkoop tegenwoordig, dus effe kopen kan ook. Met z'n allen destruction derby spelen is epica :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 13:52
Probeer van te voren aan de mensen door te geven wat het spelschema word.
Men kan er dan voor zorgen dat deze hebt op het moment dat je wil gaan spelen.
anders ben je alleen al heel veel tijd kwijt aan het installeren ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
Ik denk dat niet veel mensen veel geld willen uitgeven aan de lanparty al kost het organiseren al best veel maar Tim ikke en een vriend Tim organiseren deze lanparty, ik weet dat veel mensen counterstrike spelen en ik heb zelf Cod2 liggen en die Key kun je ook 2000 gebruiken of zo dus ik denk dat dat hem wel gaat worden age of empires heb ik ook liggen..

Ik zit nu eff op een apple van een vriend dus ik kan even geen schema maken maar die komt zeker nog!

Gr Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Hou er rekening mee dat internet op LANs tegenwoordig eigenlijk onontbeerlijk is.

Bijv:

- Je wil een warcraft 3 game spelen, maar 1 iemand heeft het spel al 6 maand niet opgestart en moet nog 2 battle.net updates binnenhengelen.
- Zelfde voor steam games, en steam doet soms al helemaal ambetant als hij geen internet heeft, ook al is er een offline mode.

Probeer dus zeker te kijken of je niet ergens een adsl lijntje kan aftappen, al is het maar zodat 1 pc internet kan hebben in geval van updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
Ja we zitten op een scouting terein en daar is dus geen internet en het ligt niet echt in de buurt van andere facaliteiten dus geen internet, das ook wel heel jammer maar veel opties hebben we niet een dongel is ook niet alles en dat is zoo traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

OH is niet het forum voor de organisatie van evenementen. Daarbij is je topic start wel heel erg summier en vraag ik me af of je je wel goed voorbereid hebt op zoiets als een LAN.

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.