Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8080
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-03-2014
Vanmorgen bleek onze SBS 2003 server ge-restart, volgens een message blok omdat er
een critical update was uitgevoerd. Nu lijkt het mij niet vanzelfsprekend dat Server2003 zomaar ongevraagd reboot. Hetzelfde verschijnsel trad op op alle XP computers in het netwerk. Allemaal ge-reboot vannacht met dezelfde message over XP critical update. Op alle clients heb ik expliciet aangegeven dat dat niet zomaar mag en dat dat alleen handmatig mag. Dat is jaren prima gegaan tot vanmorgen.
Iemand een idee wat er is gebeurtd? Virus ondanks Norton en ISA 2004 ? Zijn er anderen met dezelfde ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
heb je WSUS draaien op die server en zoja hoe staan de update policies daar ingesteld? En op wie zijn ze van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hmmpf. Zou niet de eerste keer zijn. Heb regelmatig gehad dat met de nieuwe updates, de instellingen voor windows update overruled werden. Het is godsgeklaagd maar toch gebeurt het soms.

Je server is helemaal bizar, dus zou onder geen enkele omstandgheid zomaar mogen rebooten en zeker niet omdat windows vind dat er een critical update is. Even goed uitpluizen; een virus lijkt me onwaarschijnlijk tenzij je andere symptonen hebt gevonden die daarop wijzen?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:11

_AN

Ik ben wel benieuwd om welke update het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:34
Vanmorgen bleek onze SBS 2003 server ge-restart, volgens een message blok omdat er
een critical update was uitgevoerd. Nu lijkt het mij niet vanzelfsprekend dat Server2003 zomaar ongevraagd reboot.
Maar je hebt dus wel ingesteld dat de servers automatisch bijgewerkt worden, want dat lijkt me sowieso al niet zo handig?

[ Voor 200% gewijzigd door Nielson op 27-04-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Precies.
Ik heb nog nooit een ongewenste reboot vanwege een update gezien op mijn servers - Download & notify for install betekent ook echt dat.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 27-04-2011 18:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1