Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik start pc op , alles draait maar scherm blijft zwart.
Laatste verandering voor dit probleem...in BIOS heb ik OC setting veranderd van Memory Level Up 1333 naar auto en in de plaats DRAM FReq. op DDR3 1333.(Waarom doe ik dat - 1600Mhz latjes starten niet auto op deze mobo)
Reden verandering: random crash in games , soms zelfs overclocking failed melding bij opstart.

Wat heb ik al gedaan:

-Clear CMOS (geen verandering)
-MOBO battery uitgehaald en terug geplaatst (geen verandering)
-Andere videokaart gestoken (geen verandering)
-Andere werkgegeugen DDR3-1333 geplaatst (geen verandering)

Systeem Specs:

Asus Maximus Extreme 775
CPU Intel Q9450 Stock Speeds
VGA MSI 580GTX
Corsair Dominator DDR3-1600
OS Windows 7 Ultimate 64-bit
SSD OCZ Vertex 2 120gig
PSU Coolermaster RealPower M1000 Watts

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:28

Pixeltje

Woo-woohoo!

Met alle bios settings mbt het geheugen op standaard, en met 'gewoon' DDR3 1333MHz geheugen kom je niet verder dus?

Zorg ervoor dat alle spanningen gewoon op auto staan, en niet op een handmatig ingestelde waarde, ook je OC settings.

Het 1600MHz geheugen, heeft dat speciale timings? en voltage? Mijn 1600MHz latjes doen het prima in mijn Asus bord maar moet wel even handmatig de latency instellen.. anders geen POST.

Kijk trouwens een op je moederbord tijdens het starten, gaan er lampjes branden naars/in de buurt van een bepaald onderdeel?

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• SalimRMAF
  • Laatst online: 13-02 22:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wat meer duidelijkheid aub; kom je door de Post? En krijg je de problemen wanneer je al in je desktop zit/waneer je een 3d applicatie start?

Gulfstream G650

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zit er misschien nog een niet opstartbare CD in de drive? Ik heb ook al PC's gehad die dan gewoon een zwart scherm gaven in plaats van verder door te starten van de HDD :)

Verwijderd

Topicstarter
Ter info:
Ik heb dus geen POST na de veranderingen , geen beep codes , zwart scherm geraak niet in BIOS.

1600 latjes vervangen door 1333 (geraak nog niet in)

CD station is leeg , alle extra usb apparatuur verwijderd.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:06:
Ter info:
Ik heb dus geen POST na de veranderingen , geen beep codes , zwart scherm geraak niet in BIOS.

1600 latjes vervangen door 1333 (geraak nog niet in)

CD station is leeg , alle extra usb apparatuur verwijderd.
Hangen en opstart troubleshooter doorgelezen?

Haal alle overbodige meuk uit je pc:

Hou:
processor,
videokaart
1 reepje geheugen
1 harde schijf

aangesloten. Hiermee moet je pc kunnen starten. Kom je nog niet door de post? Reset het moederbord nog een keer met je huidige configuratie (dus std. geheugen etc.) Stroom eraf (stroomkabel uit stopcontact trekken oid) Jumper omzetten, aan-knop indrukken, jumper terugzetten en stroom aansluiten. Dan zou je bios weer standaard moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt,
ik had nog een paar latjes liggen van 1333 maar met hogere volts nm.1.6v ik prik deze erin en ik heb POST.
Met de latjes op 1.5v 1333 en latjes op 1.65v 1600 boekte ik geen resultaat met de zelfde behandeling.

Zonder aanpassing in BIOS kan ik mijn paar 1600 nog steeds niet gebruiken.
Waarom?
Normaal alles op auto moet het toch lukken.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 06:15:
Gelukt,
ik had nog een paar latjes liggen van 1333 maar met hogere volts nm.1.6v ik prik deze erin en ik heb POST.
Met de latjes op 1.5v 1333 en latjes op 1.65v 1600 boekte ik geen resultaat met de zelfde behandeling.

Zonder aanpassing in BIOS kan ik mijn paar 1600 nog steeds niet gebruiken.
Waarom?
Normaal alles op auto moet het toch lukken.
Begrijp het laatste deel van je post niet zo goed, maar fijn dat je weer kan booten.

Wat ik er van maak:
- Je hebt nu geheugen op 1333MHz en 1.6V in je pc zitten. Heb je de bios ook ingesteld op 1.6V?

- je hebt nog geheugen op 1333MHz wat zou moeten werken op 1.5V maar daarmee kan je niet booten
- je hebt nog gheheugen op 1600MHz wat zou moeten werken op 1.65 V maar daarmee kan je ook niet booten

Klopt dat?

Als je voor je 1600MHz geheugen het juiste voltage instelt in de bios kom je nergens? Wat je eventueel kan proberen; mijn Asus bord heeft een 'Mem OK' button naast het geheugen zitten. Als je geheugen in 't mobo steekt wat niet default compatible is, kun je op die knop drukken. PC gaat dan denken en proberen welke instellingen het beste bij je RAM passen. Na een paar rebotos (gaat automatisch) zou het moeten werken.

Kijk effe in de manual van je moederbord of die knop er is, en hoe je 'm moet gebruiken.. Zou uitkomst kunnen bieden.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
misschien worden de 1333 met 1.5volt gewoonweg niet ondersteunt door je bordje. kijk eens bij de fabrikant van het mobo po de site of deze voor je bordje geschikt zijn. misschien kan een bios update je ook nog helpen.
meestal is het overgens zo dat zelf een vast voltage instellen beter gaat, het komt soms voor dat via de auto instelling je bios een verkeerde inschatting maakt.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Titelfix :)

Verwijderd

Fix het dan ook :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33