Hallo!
Ik heb mijn (32" Samsung LE32B650) TV aangesloten op mijn PC om daar dus mijn films op te kijken. Maar hier heb ik een klein probleempje bij:
Als ik met de Windows+P knop switch naar Extend, wordt de film erg laggy afgespeeld met VLC (heb geen andere media players). Als ik alleen de TV aanzet, loopt de video gewoon helemaal soepel. Tijdens het afspelen in Extended, wanneer ie dus lagt, zit geheugengebruik op ong 2gb (50%) en cpu op 12%.
Probleem komt vooralsnog alleen bij (720p) mkv-bestanden voor.
Heb zelf al zitten googlen maar kon eigenlijkt niets vinden behalve dus de suggestie om maar 1 scherm aan te zetten. Werkt in principe wel, maar is niet hoe ik het graag wil hebben.
Enig idee waar dit door komt en wat er aan te doen is?
Computer specs:
- AMD Phenom II X4 955
- 4gb RAM
- Gigabyte GA-MA790GP-DS4H (hier is de TV via HDMI op aangesloten)
- Sapphire Radeon HD4870 (hier is de monitor via DVI op aangesloten)
- Windows 7 Ultimate 64bit
Mocht er extra info nodig zijn, hoor ik het graag.
Ik heb mijn (32" Samsung LE32B650) TV aangesloten op mijn PC om daar dus mijn films op te kijken. Maar hier heb ik een klein probleempje bij:
Als ik met de Windows+P knop switch naar Extend, wordt de film erg laggy afgespeeld met VLC (heb geen andere media players). Als ik alleen de TV aanzet, loopt de video gewoon helemaal soepel. Tijdens het afspelen in Extended, wanneer ie dus lagt, zit geheugengebruik op ong 2gb (50%) en cpu op 12%.
Probleem komt vooralsnog alleen bij (720p) mkv-bestanden voor.
Heb zelf al zitten googlen maar kon eigenlijkt niets vinden behalve dus de suggestie om maar 1 scherm aan te zetten. Werkt in principe wel, maar is niet hoe ik het graag wil hebben.
Enig idee waar dit door komt en wat er aan te doen is?
Computer specs:
- AMD Phenom II X4 955
- 4gb RAM
- Gigabyte GA-MA790GP-DS4H (hier is de TV via HDMI op aangesloten)
- Sapphire Radeon HD4870 (hier is de monitor via DVI op aangesloten)
- Windows 7 Ultimate 64bit
Mocht er extra info nodig zijn, hoor ik het graag.