Livestreams en downloads worden onderbroken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
Goed, na veel gezocht te hebben op het internet en vele hoofdbrekens, herinstallaties van browsers, graag uw mening over het volgende.

Tijdens het bekijken van een livestream (zoals bijvoorbeeld nos.nl of pauwenwitteman.nl) stopt de videoweergave vaak vlak voor 15 minuten. Eveneens blijkt het onmogelijk om bestanden compleet te downloaden via filesharing sites. Los van het feit dat het vervelend is om de 14 minuut en 53 seconden je pagina opnieuw te laden tijdens een champions league wedstrijd, is het natuurlijk extra spijtig om zo een belangrijk moment te missen.

Dit probleem treedt op bij alle browsers op mijn systeem (FF4, IE9, Chrome & Safari) en leek mij te liggen aan instellingen in mijn video-speler (VLC) / windows media player of adobe flash. Dus alle applicaties in voorgenoemde zin opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat.

Vervolgens op internet gezocht en in de debugger-modus van (in eerste instantie) firefox wat speurwerk verricht naar variabelen die te maken zouden hebben met session-time, caching, id-release en wat ik voor de rest nog logisch vond klinken. Geen enkele aanpassing hieraan hielp. Uiteindelijk gezocht op variabelen met een waarde van 15 of een waarde van 900 (immers, 15 minuten is 900 seconden), deze willekeurig aangepast, maar zonder resultaat. De download-folder nog aangepast, op aanraden van enkele sites die via Google gevonden werden, evenmin zonder resultaat.

Dus, bij deze een vraag om hulp, wat moet ik doen zodat de streams weer blijven lopen.
Ter volledigheid nog even de specs:
PC : laptop, sony vaio
Intel core i7 + 8gb Ram. HD: 500GB.

Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:10

Nobby

Nuts!

Hoe ziet je interne netwerk eruit? DHCP-lease verloopt na 15 min?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
Nobby schreef op woensdag 27 april 2011 @ 01:38:
Hoe ziet je interne netwerk eruit? DHCP-lease verloopt na 15 min?
Goede vraag, ik zit hier achter een Belkin N Router met een ongelimiteerde lease. [Lease time: Forever] En de verbinding loopt via een 24-poorts switch over glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:51

lordsnow

I know nothing

Is de Sony Vaio laptop bedraad of draadloos verbonden?

Heb je 't probleem ook alleen maar op 1 computer, of op alle computers?

Heb je 't probleem ook als je bedraad verbonden bent met de router?

Heb je 't probleem ook als je bedraad verbonden bent met je modem? (Dus zonder Belkin router er tussen)
Smen schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:43:
[...]
Goede vraag, ik zit hier achter een Belkin N Router met een ongelimiteerde lease. [Lease time: Forever]
Welke Belkin N router heb je precies? En dan bedoel ik modelnummer (F5Dxxxx of F6Dxxxx of F7Dxxxx) en versienummer (v1 etc, of VER1xxxx etc). En eventueel nog een firmware versie kan ook handig zijn.
Smen schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:43:
En de verbinding loopt via een 24-poorts switch over glasvezel.
De switch is dan aangesloten achter de Belkin? Of... ? Waar heb je een 24-poort switch voor nodig, wat heb je dan nog allemaal meer aangesloten?

[ Voor 46% gewijzigd door lordsnow op 27-04-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
lordsnow schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:03:
De switch is dan aangesloten achter de Belkin? Of... ? Waar heb je een 24-poort switch voor nodig, wat heb je dan nog allemaal meer aangesloten?
Het gaat om een verbinding binnen een groot pand (meerdere verdiepingen) en meerdere aansluitingen, waarbij glasvezel centraal binnen komt. Voor zover ik wist liep er een rechtstreekse kabel vanuit de glasvezelmodem naar een (24-poorts) switch, die het verdeelde naar mijn router. Dus eerst een laptopje rechtstreeks op de switch aangesloten, om zo te zoeken naar een additionele router. Zonder resultaat.

Dus op de oude manier kabeltjes zoeken en wat bleek, in het systeemplafond (!) een siemens modem met knipperende lampjes. Wat bleek, na aansluiting op USB: deze filterde al het binnenkomende verkeer met inderdaad een release van 30 min. Dus aangepast en vooralsnog geen problemen meer.

enfin, probleem voorlopig opgelost, hartelijk dank voor de hulp. Topic mag dicht.