Seagate Barracuda 7200.11 firmware lock-up

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Beste medetweakers,
Gisteren belde mijn zus mij op dat haar externe hardeschijf niet meer gezien werd.(Ze heeft haar schoolbestanden aka Ilustrator en Indesign erop staan |:( )
Dus die avond ben ik nog op de trein gestapt naar Haarlem.

Daar kon ik er weinig aan doen omdat ik geen desktop bij de hand had.
Na de medion externe hdd meegenomen te hebben heb ik hem thuis maar eventjes opengeschroefd.
Ik hoopt eigenlijk dat de s-ata/usb controller kapot was of de stroomvoorziening.
Zoals ik al dacht zat er gewoon een s-ata hdd in in dit geval de Seagate Barracuda 7200.11.
Na de schijf aan te sluiten werd hij niet herkend in mijn bios wat uitsloot dat het stroom nog controller was :/ .

Hierna ben ik maar eens gaan zoeken naar slechte batch met deze schijf en ja hoor.
Deze serie schijven hebben een firmware dat zonder specifieke reden om de schijf te beschermen zichzelf locked.
Zodra de schijf gelockt is kan de firmware niet meer met een nieuwe goed firmware geflasht worden.
http://forum.bouweenpc.nl/topic/6480/3

Wat ik nu van plan ben:
Contact opnemen met Seagate (ik heb mailtje gestuurd maar ik zal ze ook nog even bellen)
Een reparatie bedrijf raadplegen om de bestander terug te halen.
Een tweede hardeschijf uit de zelfde serie kopen daar de controller vanaf schroeven en op de hdd zetten.

Ik moet toegeven dit is ook wel een beetje de schuld van me zus.
Ik zeg echt zo vaak tegen haar dat je minimaal je bestanden op 2 plaatsen moet hebben staan.

Hebben jullie nog tips hoe ik hem weer werkend zou kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het een SD15 disk?
Dan kan Het grote Seagate 7200.11 SD15-firmware problemen topic nog wel eens interessante informatie bevatten. Verder kan het dan ook goed zijn dat datarecovery nog (voor een deel) in de garantie zit.

En dit is idd de 'hard way' om te leren dat je backups moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Terw_Dan schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:59:
Is het een SD15 disk?
Dan kan Het grote Seagate 7200.11 SD15-firmware problemen topic nog wel eens interessante informatie bevatten. Verder kan het dan ook goed zijn dat datarecovery nog (voor een deel) in de garantie zit.

En dit is idd de 'hard way' om te leren dat je backups moet maken.
Had dat topic niet gezien maar ik ga het nu zeker even doorlezen :)

Er staat op mijn schijf Firmware: CC4H
In dat topic is mijn schijf trouwens wel toegevoegd dus ik denk dat het er toch mee te maken heeft.
Voor nu wacht ik op antwoord van Seagate en ik bel ze morgen even.

[ Voor 22% gewijzigd door maarten12100 op 27-04-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Voor mensen die geen ondersteuningen krijgen bij Seagate vanwege OEM producten, kan ik deze mensen helpen om zijn of haar Seagate / Maxtor HDD weer tot leven weken tegen een klein vergoeding.
Namelijk 70 euro incl retourzending.

Stuur een mail naar me met de gegevens van je HDD (type, serialnummer etc) dan kan ik kijken of ik je kan helpen.
Mail naar uiltje69@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Is het ook niet een mogelijkheid om een tweede (defecte) schijf met de juiste firmware 2e hands aan te schaffen en dan het PCB om te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Lekker dan, heb hier hetzelfde probleem denk ik. Spint gewoon, maar niet in de bios te herkennen. Het duurt ook vrij lang voordat de bios opstart. Ook in andere PC doet ie niks, zelfde lange tijd voor bios. Ook niet te herkennen via sharkoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-09 18:42
als de data echt belangrijk is inderdaad gewoon een schijf opscharrelen met een identieke controller pcb en de pcb swappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Tja heb eerst maar eens Seagate gemaild, die hebben tenslotte de ellende veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heren dit is wel een erg oud topic om op deze manier naar boven te trappen, daarnaast is het forum niet bedoelt voor het aanbieden van diensten, daar hebben wij vraag & aanbod voor. Ik ga er vanuit dat de TS inmiddels wel al een oplossing heeft gevonden, aangezien er al veel meer bekend is over het onderwerp. Dit topic gaat dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.