Maandag heb ik een andere auto gekocht. Deze probeerde ik bij mijn huisverzekeraar, Unive, te verzekeren door eerst een offerte te laten maken. Na het invoeren van het kenteken kwam de melding dat de auto moet zijn voorzien van een 'SCM Klasse 1' alarm. Tot voor vanavond had ik nog nooit van de SCM gehoord en zeker niet van vereisten van verzekeraars hieromtrent.
Gelijk bij FBTO (de eerste verzekeraar die me te binnen schoot) een offerte laten maken, online. Hier zag ik zo snel geen SCM vereiste staan. Gelukkig was Unive nog telefonisch bereikbaar en direct mijn zorgen geuit, omdat via de site van de SCM naar boven kwam dat voor de auto met dat kenteken geen certificaat was uitgegeven.
Volgens de medewerker van Unive was een klasse 1 alarm vaak niet meer dan een startonderbreker, en mijn auto is standaard wel voorzien van een 'wegrijblokkering' (ik ga er vanuit dat dit hetzelfde is).
Kan ik de melding van de verzekeraar dus verder laten voor wat het is?
Gelijk bij FBTO (de eerste verzekeraar die me te binnen schoot) een offerte laten maken, online. Hier zag ik zo snel geen SCM vereiste staan. Gelukkig was Unive nog telefonisch bereikbaar en direct mijn zorgen geuit, omdat via de site van de SCM naar boven kwam dat voor de auto met dat kenteken geen certificaat was uitgegeven.
Volgens de medewerker van Unive was een klasse 1 alarm vaak niet meer dan een startonderbreker, en mijn auto is standaard wel voorzien van een 'wegrijblokkering' (ik ga er vanuit dat dit hetzelfde is).
Kan ik de melding van de verzekeraar dus verder laten voor wat het is?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC