Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verzekeraar verwacht SCM klasse 1 alarm voor diefstaldekking

Pagina: 1
Acties:

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Maandag heb ik een andere auto gekocht. Deze probeerde ik bij mijn huisverzekeraar, Unive, te verzekeren door eerst een offerte te laten maken. Na het invoeren van het kenteken kwam de melding dat de auto moet zijn voorzien van een 'SCM Klasse 1' alarm. Tot voor vanavond had ik nog nooit van de SCM gehoord en zeker niet van vereisten van verzekeraars hieromtrent.

Gelijk bij FBTO (de eerste verzekeraar die me te binnen schoot) een offerte laten maken, online. Hier zag ik zo snel geen SCM vereiste staan. Gelukkig was Unive nog telefonisch bereikbaar en direct mijn zorgen geuit, omdat via de site van de SCM naar boven kwam dat voor de auto met dat kenteken geen certificaat was uitgegeven.

Volgens de medewerker van Unive was een klasse 1 alarm vaak niet meer dan een startonderbreker, en mijn auto is standaard wel voorzien van een 'wegrijblokkering' (ik ga er vanuit dat dit hetzelfde is).

Kan ik de melding van de verzekeraar dus verder laten voor wat het is?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij is die eis vrij standaard :) Voor auto's tot 40k eiste mijn verzekeraar ook SCM klasse 1, daar voldoen voor zover ik weet alle auto's van de afgelopen pakweg 10 jaar aan, meer info op http://www.scm.nl/sites.php?mmid=4,13

Maar goed, beveiligingseisen stellen aan een Mazda 626 uit 1998... Tsja :P

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 26-04-2011 22:00 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Voor de verzekering zul je toch echt een SCM certificaat moeten kunnen overleggen bij onheil lijkt mij. Ik zie deze certificaten eigenlijk alleen vaak bij Klasse 4 en hoger. Dit wordt vaak niet vooraf bij het afsluiten van de verzekering gevraagd, maar wanneer er stront aan de knikker is (Zo betaal je x tijd premie terwijl je eigenlijk toch niet verzekerd bent). Ik zou dit dus even bij de juiste persoon bij je verzekeringsmaatschappij navragen!

Misschien volstaat de standaard onderbreking wel, maar misschien ook niet. Maar het lijkt me dat wanneer hij volstaat je daar een certificaat van op moet kunnen vragen.

[ Voor 42% gewijzigd door RedHat op 26-04-2011 22:09 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Om het misschien wat duidelijker te maken, het gaat hier om een Golf VI met een cataloguswaarde van rond de 27.000 euro. Volgens de site van de SCM heeft deze dus blijkbaar goedkeuring af-fabriek. Iets zegt me dat er dan geen certificaat wordt afgegeven.
goedkeurnummer: AA030101
merk: VOLKSWAGEN/AUDI/SEAT/SKODA
klasse: 1
af-fabriek: JA
Goedkeuring geldig: JA

VW WFS IV voor: Golf VI 1k (2008)
Kan natuurlijk proberen om dit op papier te krijgen van de verzekeraar door ze een email te sturen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 26-04-2011 22:42 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Nou dan denk ik dat het met de verzekering ook wel moet lukken :)

Elect a clown, expect a circus.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Slasher schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:36:
Nou dan denk ik dat het met de verzekering ook wel moet lukken :)
Wat ik zo vreemd vind is dat Univé de eigen verplichtingsvraag zelf beantwoord in hun FAQ :?
Alarminstallatie - Hoe weet ik welke klasse alarminstallatie mijn auto heeft?

Vanaf 1997 zit op alle nieuwe auto’s verplicht een klasse 1 startblokkeringssysteem. Voor de aanwezigheid van overige alarmsystemen kunt ook navraag doen bij de dealer of importeur van uw automerk, of uw kenteken raadplegen via www.scm.nl.

Pagina: 1