Toon posts:

Harddisk decoder (CISCO) Ziggo gebruiken andere aanbieder?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 324131

Topicstarter
Ik heb de CISCO harddisk recorder + decoder van Ziggo, maar ik wil vanwege de dure en slechte service graag overstappen. Nu wilde ik bij Online verder gaan, maar van hun helpdesk begreep ik dat de decoder niet met hun service werkt. Klopt dat? En is er een andere aanbieder waarbij het apparaat wel werkt? Beetje zonde om een nieuwe aan te schaffen...

Alvast bedankt

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hallo,

als ik mij niet vergis werkt TV van Online via de telefoonlijn (IP-TV). Je moet daar dus een speciale modem voor hebben.

Bij Tele2 is dat in ieder geval wel het geval. Heb het namelijk in het verleden zelf mogen installeren. Vandaar dat ik het dus weet. Daar bij tele2 krijg je een RJ-45 decoder bij die je vervolgens op het Tele2 modem in de meterkast moet aansluiten op port1 of 2. (of was het nou port 3 of 4). In ieder geval het signaal dat binnen komt is via het ISRA punt. (Dus de 'ouderwetse' koperen telefoonlijn. Net als ADSL)

Topicstarter
Oke, bedankt. Maar zijn er andere aanbieders waarbij het wel werkt?

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Geen FLAUW idee. Ik denk alleen bij Ziggo. Want het is echt toegespits op Ziggo. (staat zelfs ''Ziggo'' op de afstandsbediening. Dus tjsa..

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:27
Als je hem aanschaft via Ziggo via een actie, zit je er vaak twee jaar aan vast. Ik zou dat eerst even checken.

Wat is precies het probleem? Want Ziggo werkt volgens mij over het algemeen prima. Ik zou in ieder geval niet denken dat dat bij Online en stuk beter werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 126606

418O2 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:35:
Als je hem aanschaft via Ziggo via een actie, zit je er vaak twee jaar aan vast. Ik zou dat eerst even checken.

Wat is precies het probleem? Want Ziggo werkt volgens mij over het algemeen prima. Ik zou in ieder geval niet denken dat dat bij Online en stuk beter werkt.
Ik deel jouw ervaring zolang het werkt dan is het ok bij ziggo, zo min mogelijk veranderen dan gaat het ook niet fout. Deze ervaring had ik voorheen ook bij UPC.
Tele 2 heb ik bij een kennis gezien, als uTorrent aan stond werd tv beeld slechter ivm beperkte bandbreedte adsl. Dan heb ik liever ziggo...

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 126606 op 02-05-2011 23:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38
Anoniem: 324131 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:51:
maar van hun helpdesk begreep ik dat de decoder niet met hun service werkt. Klopt dat?
Ja
En is er een andere aanbieder waarbij het apparaat wel werkt?
Nope.. althans.. misschien bij caiway. Maarja, dan moet je wel verhuizen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de hulp! Blijf voorlopig maar even zitten dan. Overstapidee was vooral gebaseerd op slechte werking uitzending gemist (regelmatig niet bereikbaar) gekoppeld aan een hogere prijs dan andere aanbieders...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38
Loop dan eens je bekabeling na, en gebruik op de versterker een van de andere coax uitgangen.
Van wat ik gehoord heb werkt uitzending gemist prima namelijk.

[Voor 5% gewijzigd door job op 03-05-2011 12:53]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:01
Anoniem: 324131 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:17:
Bedankt voor de hulp! Blijf voorlopig maar even zitten dan. Overstapidee was vooral gebaseerd op slechte werking uitzending gemist (regelmatig niet bereikbaar) gekoppeld aan een hogere prijs dan andere aanbieders...
De 3-1 pakketten van kabel providers als Ziggo/UPC zijn zeker concurrerend als je het mij vraagt. Vaak klopt de snelheid van internet meer, tv (digitale) is veel betere beeld kwaliteit (bitrate) 8Mbps bij populaire zenders terwijl bij aanbieders zoals KPN Interactieve tv, Tele2 dit 4Mbps is en je internet snelheid naar beneden gaat als je tv kijkt. Bij Online kies je ofwel voor het super slechte Digitenne of schotel (Canal Digitaal). Ziggo bied bijv. voor 53 euro een prima 3-1 pakket waarvoor je veel krijgt.

Echter kabels/connectoren in huis zijn wel belangrijk dat die hoogwaardig (kabelkeur) zijn en alle zenders en diensten goed te laten functioneren. Bij andere aanbieders (Tele2,KPN,UPC) heb je ook geregeld storingen met bepaalde diesten (Uitzending gemist). Ik heb zelf UPC Digital en ben aardig tevreden op wat beperkingen na maar beeldkwaliteit gaat boven alles. Maar ook bij UPC ligt Uitzending gemist er nogal eens uit.

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Die decoder werkt bij elke provider die tv via dvb-c aanbiedt. Online dus niet, maar bijvoorbeeld XMS of Lijbrandt wel.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee