Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dicussie over PC samen stellen helpmij.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi

Ik ga binnenkort een nieuwe pc samen stellen, maar nu had ik op helpmij een vraag gesteld wat ik nou het beste kon doen.

Ik had dit samen gesteld:

Afbeeldingslocatie: http://i742.photobucket.com/albums/xx64/owenpuch/beng.png

Maar mijn 'vrienden' op helpmij zeiden dat ik beter dit kon doen, omdat de i5 veel beter is dat die Phenom 6 core bla bla blaaa

Afbeeldingslocatie: http://i742.photobucket.com/albums/xx64/owenpuch/intel-1.png

Ik ga gamen met mijn pc en ik moet md5 hashes kunnen ecnrypten, en lekker snel kunnen surfen enz...

Ds hij moet snelle berekiningen kunnen maken. en ik ga veel gamen, maar welke is nu het beste?

Ik ga zelf liever voor het AMD setje, maar als die intel echt beter is (wat ze op helpmij zeiden) dan ga ik daar maar voor.

link helpmij: http://www.helpmij.nl/for...nig-Over-Samengestelde-PC

Nu hoor ik graag jullie opinie over dit vraagstuk

Gr,

Owen }:O

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 21:17 ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 08:30
Gamen en MD5 hashes encrypten? Wat een combinatie. Snel surfen heb je een fatsoenlijk netwerk en ISP voor nodig, daar gaat een (veel) snellere processor weinig aan toevoegen.

Het verschil is hier dat de AMD CPU meerdere langzamere cores heeft. Dat is dus beter voor de (schaarse) spellen/applicaties die 6 cores gebruiken. Dus de i5 is in dit geval een betere keus.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, oke de i5 overal dus, helaas is die pas over 20 dagen leverbaar mja, en is intel ook duurder

btw, is het niet beter dat ik nu een nividia kaart neem omdat ik intel heb?

of maakt dat niet zoveel uit? ik zou graag wel die crossfire's willen hebben :P

die combo van crypten en gamen is wel raar idd :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 21:24 ]

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-11 15:22
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:24:
hmm, oke de i5 overal dus, helaas is die pas over 20 dagen leverbaar mja, en is intel ook duurder

btw, is het niet beter dat ik nu een nividia kaart neem omdat ik intel heb?

of maakt dat niet zoveel uit? ik zou graag wel die crossfire's willen hebben :P

die combo van crypten en gamen is wel raar idd :P
Maakt voor zover ik weet niets uit hoor.

Verwijderd

Topicstarter
ooké, omdat intel & nvidia samen gaan en amd en ati

mja, jammer dat die intel set iets duurder is, waar zou ik op die intel set nog kunnen bezuinigen?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 08:30
Dat maakt niks uit, nvidia heeft niks met Intel te maken in tegenstelling tot ATI en AMD (nu ook beide AMD).
Verder is het verschil in snelheid marginaal dus ga alsnog voor de AMD en weest gelukkig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 26-04-2011 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe, tja ik zit nu helemaal te twijfelen XD

ik zou ook wel een andere processor in die amd set kunnen gooien? een quad ofzo, of is die 6 core toch beter?

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:21

yzx

Moning2 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:20:
Gamen en MD5 hashes encrypten? Wat een combinatie. Snel surfen heb je een fatsoenlijk netwerk en ISP voor nodig, daar gaat een (veel) snellere processor weinig aan toevoegen.

Het verschil is hier dat de AMD CPU meerdere langzamere cores heeft. Dat is dus beter voor de (schaarse) spellen/applicaties die 6 cores gebruiken. Dus de i5 is in dit geval een betere keus.
Die 1090T loopt makkelijk over 4,2ghz hoor :) op alle 6 cores

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Verwijderd

Topicstarter
huh

welke van deze twee video kaarten is beter dan, ik zie alleen 30 euro prijs verschil en de goedkopere heeft zelfs meer mega herz

pricewatch: Sapphire HD5830 XTREME

pricewatch: Sapphire HD5850 Xtreme

@yzx ik ben niet zo van het overclocken, ik wil wel dat het nog ff een paar jaar mee gaat, aangezien het een grote investering wordt voor een 16 jarige :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 21:35 ]

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:21

yzx

5850 is sneller

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:34:
huh

welke van deze twee video kaarten is beter dan, ik zie alleen 30 euro prijs verschil en de goedkopere heeft zelfs meer mega herz

pricewatch: Sapphire HD5830 XTREME

pricewatch: Sapphire HD5850 Xtreme
MHz'en zeggen helemaal niets. Een i5 op 2.3GHz is ook meer dan 3x zo snel als een P4 op 3GHz. Je kan het verschil alleen zien als je naar benchmarks kijkt van beide kaarten in dezelfde applicatie waarbij de rest van de PC gelijk is.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat je ook kan doen, maar dat is misschien echt een gek idee, zelf onderzoeken hoe processoren presteren. Er zijn enorm veel reviews, enorm veel grafieken met enorm veel processoren er in, zie je precies hoe ze presteren, kan je zelf een keuze maken.
Verder had je natuurlijk ook wel kunnen vinden dat een apart topic hiervoor niet gewenst is. Oh en straks niet op hardware.info vragen of de mensen hier wel gelijk hebben he?
Daarnaast is het enorm lastig te zeggen om te kijken waar je op kan besparen als je enkel een totaal prijs noemt en niet de prijs van losse onderdelen.

Ik vind je nogal een enorm vraag gehalte hebben maar niks zelf uitzoeken, zeker met processoren is dat enorm simpel maar met videokaarten kan dat ook prima.

Edit: Die whisper380 op helpmij is wel enorm gigantisch grappig _/-\o_
Films en gamen in hd(weet niet of dit er al is hd games voor pc?).
Kan het nog erger _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 26-04-2011 21:41 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
ooh, lol nja die had ik ookal in de planning de 5830 krijgt wel iets meer sterretjes

Verwijderd

Topicstarter
oké, ik ga wel ff googlen

maar de prestaties van een quad en een 6 core vind ik moeilijk te vergelijken

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Als md5 hashes encrypten/decrypten belangrijk is zou ik daar je videokaart op uitzoeken. Die doen dat veel sneller dan de cpu en ik geloof dat AMD/Ati dat beter doet dan nvidia.

Sys Specs

Verwijderd

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde (N)BBG topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic.
Verder raad ik je ook aan om het adcies van Tsurany hierboven op te volgen. Een benchmark opzoeken is niet moeilijk, maar het geeft een goed beeld wat nu precies het verschil is tussen $a en $b. Onder andere tomshardware, T,net, en anandtech leveren betrouwbare en diepgaande reviews af. Merk op dat je je niet blind moet staren op een benchmark, omdat elke processor weer in andere dingen goed is.

Dit topic gaat dicht. Maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.