Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[KMZ]Software voor het opschonen, beheren en ordenen van KMZ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben al een tijd opzoek naar een programma dat me in staat stelt mijn Google Earth pinpoints te beheren. Google Earth zelf bevat (in feite) alle functionaliteiten die ik zoek, echter zitten dit zwaar onlogisch in elkaar.

De nadelen op een rijtje:
-Herbenoemen van een pinpoint gaat niet via een sneltoets (rechtermuisklik -> naam wijzigen)
-Het veranderen van een icoon vereist veel te veel clicks
-Het is niet mogelijk om meerder pinpoints tegelijkertijd te selecteren en zo snel te verplaatsen naar een map
-Als je een pinpoint in een map plaatst dan klapt deze automatisch uit, waardoor je hem weer dicht moet klappen

Dit is opzich geen probleem en werkt allemaal wel, echter ik zit met een KMZ van 1300 pinpoints van welke ik allemaal, de naam, de map, de beschrijving en het icoon wil gaan veranderen. Deze nadelen weerhouden me er van hieraan te beginnen, het is gewoonweg te tijdsrovend werk.

Nu heb ik natuurlijk al zelf een boel gezocht en tot nu toe heb ik twee softwarepakketen gevonden die enigzins in de buurt komen van mijn eisen:

-Google Earth Enterprise Fusion: Lijkt precies te zijn wat ik wil, is echter alleen op licentie (die een paar ruggen kost) te verkrijgen.
-KML Manager, de weergave is perfect, ik kan alleen helemaal niks wijzigen, dit pakket is bedoeld om KMZ samen te voegen of te converteren naar GPX

GOT ik ben aan het eind van mijn Latijn :) Heeft iemand een mooie oplossing hiervoor liggen? Je zou mij er heel gelukkig mee maken!

Met vriendelijke groet,

Lucros

PS Ik weet niet of dit het juiste subforum is binnen softe goederen, ik kon uit de beschrijvingen niet opmaken waar dit topic thuishoort...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 20:52 . Reden: spelfoutje ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Mods maar ik schop hem toch even omhoog, gezien het feit dat er nog geen antwoord is gegeven.

Misschien is het handig om erbij te vermelden dat een kml bestand niet meer is dan een XML. Als iets dergelijks verkrijgbaar is om XML's te editten lijkt dat voldoende te zijn.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk iets gevonden wat in de buurt komt:

http://www.northgates.ca/kmlbuilder/

Ik post hem hier voor mensen met een soortelijk probleem.

Alternatieven zijn natuurlijk altijd welkom.