Beeld past niet op mijn LCD tv

Pagina: 1
Acties:
  • 6.047 views

• luuktoo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-04-2019
Hallo,
Ik heb mijn Samsung LE37M8 37'' op mijn PC aangesloten. En deed het altijd prima.
Ik heb laatst een nieuw beeldscherm gekocht, een MEDION LED 21'' En als ik mijn pc nu aansluit past het beeld niet op mijn tv. je ziet de taakbalk niet enzovoort. Ik heb bijna alles geprobeerd zonder succes krijg het gewoon niet goed!

Mvg Luuk Toonstra

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47

D4NG3R

kiwi

:)

Dingen om na te checken:

Staat de resolutie goed?
Staat over/underscan goed?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-02 16:55
Heb je de computer wel in de PC aansluiting gestoken? Vaak is de afmeting van het beeld op de andere DVI/HDMI aansluiting (mocht je die hebben) niet goed, maar op de PC aansluiting werkt het dan wel vlekkeloos.

• luuktoo
Ik gebruik nu Nvidia Configuratie scherm. Resolutie staat op 1600 X 900 voor alle twee. want hij cloont ze.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47

D4NG3R

kiwi

:)

Ik kan nergens vinden wat de exacte specs van je TV zijn, maar ik lees dat hij uit 2008 komt. DIkke kans dat je een HD-Ready paneel hebt..

Zet de resolutie eens op 1366x768. Wedden dattie dan wel goed beeld geeft.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• luuktoo
Sorry het was een Samsung LE37M87BD. Het is een Full HD tv. want als ik hem apart doe en niet kloon geeft hij gewoon 1920 X 1080

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:55
luuktoo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:01:
Sorry het was een Samsung LE37M87BD. Het is een Full HD tv. want als ik hem apart doe en niet kloon geeft hij gewoon 1920 X 1080
Wil je het dan wel klonen? Of heb je zelf gewoon de verkeerde modus gekozen?

• luuktoo
alex3305 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:03:
[...]

Wil je het dan wel klonen? Of heb je zelf gewoon de verkeerde modus gekozen?
Ja ik wil hem klonen ik was even in de war. Als ik hem kloon past het beeld er niet ook niet als ik heb uitbreid.
Uitbreiden 1920x1080 60hz . Klonen 1600x900 60hz

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
luuktoo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:05:
[...]

Ja ik wil hem klonen ik was even in de war. Als ik hem kloon past het beeld er niet ook niet als ik heb uitbreid.
Uitbreiden 1920x1080 60hz . Klonen 1600x900 60hz
Bij clonen kun je natuurlijk maar één resolutie gebruiken, dus één van de twee schermen wordt aangestuurd met een niet-native resolutie. Blijkbaar snapt je tv niet zoveel van 1600x900, wat staat er in de handleidingen welke resoluties allemaal ondersteund worden?

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 14:08

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik had met mijn samsung tv iets soortgelijks. Het beeld paste niet ook al stuurde mijn htpc de juiste resolutie uit. Het gekke is dat het bij laptop met nvidia kaart wel goed ging, maar met pc met ati en andere laptop met intel igp niet goed ging. Dus ik maar telkens in windows de over/underscan aanpassen om het passend te krijgen..

Totdat ik erachter kwam dat de tv het verkeerd deed:
In tv menu, bij beeld, afbeeldingsopties het formaat op alleen-scannen gezet en het was weer goed..

Sys Specs

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Just scan idd

Je hebt hem wss via hdmi aangesloten dan wil de tv vaak automatisch overscan toepassen. wat gebruikelijk is voor normaal tv beeld (pal/ntsc). daar is blanking tijd geresereveerd voor de flyback van de elektronenstraal in een beeldbuis. wat kan resulteren in zwarte balken. zo probeert de tv er op voorhand er rekening mee te houden

Iperf

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je kloont, zoals hierboven al uitgelegd is, MOETEN allebei de schermen op dezelfde resolutie draaien. Dat is niet handig, want je computerscherm heeft een andere resolutie dan die tv van je. Je moet je desktop uitbreiden naar je TV, dan heb je op je monitor je taakbalk en op de tv kun je dan video's bekijken. Een speler als VLC Mediaplayer kun je naar je 2e scherm slepen en daar maximaliseren om video te bekijken op je tv.

Als je toch wil clonen zonder kwaliteitsverlies of beeldverlies, moet je een monitor kopen met 1920x1080 resolutie en niet een met 1600x900...

Overigens had je dit met heel weinig zoekwerk ook zelf kunnen vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 26-04-2011 22:18 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.