Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misell
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:15
Beste Tweakers

Mijn steelseries sibera heeft het begeven.De microfoon is kapot. |:(
Dus maar weer een nieuwe,en ik heb jullie hulp nodig.

Het duizelt me namelijk van alle merken.
De headset gaat gebruikt worden voor 50% muziek en 50%gamen

Eisen aan de headset
Goed geluid.(ofcourse)
Microfoon
Comfortabel

Verder heb ik zelf nog wat opgezocht maar ik kan echt niet vinden wat nou voor mij de beste keuze is:

Waar ik momenteel naar kijk.

Creative Fatal1ty, In het echt gehoord,Tot nu toe de beste keuze??

Corsair HS1(a)?

Steelseries H5,Deze kan ui telkaar voor makkelijk vervoer

Audio-Technica,Lees er verschrikkelijk veel goede dingen over. Hij is alleen beetje groot.

Reloop R-10,Ik hoor er goede verhalen,Maar ze schijnen snel stuk te gaan.

Alvast bedankt voor de support.

Misell _/-\o_

PS:USB of jack?Ik werk gewoon op onboard sound.(Realtek ALC889)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Naar mijn mening de Corsair of de G35 van Logitech. Op vlak van bouwkwaliteit duidelijk de betere imo. ICM een onboard soundcard zou ik USB nemen in jouw geval.

Ik ben echt geen Steelseries fan, ik heb er te veel zien sneuvelen...

De Tritons moet je ook is beluisteren indien mogelijk, minder mijn ding kwa sound, doch veel mensen vinden dit geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Ik haak hier even op in. Ik heb onlangs een Sennheiser HD205 gekocht en ondanks dat ik over het geluid wel te spreken ben, ben ik dat niet over het draagcomfort.

De schelpen zijn gewoon te klein om langdurig te dragen zonder last van je oren te krijgen. Ze zitten er als het ware een beetje dubbel in zegmaar :+

Geen topickaap, ik hou het slechts even in de gaten, wellicht komt er een leuk alternatief voor mij langs.
Enige voorwaarden zijn:
Gesloten
Groot draagcomfort
Goed geluid

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misell
Thanks voor de info alvast mensen,Het is nog zo moeilijk om te kiezen |:(
Iemand nog aanraders?/Tips?

[ Voor 65% gewijzigd door misell op 28-04-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delichon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 14:30
Enige tip die ik je kan geven is naar de winkel gaan. Die u hier stelt wordt door iedereen anders ervaren.
Draagcomfort hangt bijvoorbeeld af van de vorm van je hoofd/oren, en verschilt dus voor ieder mens.
Goed geluid is ook voor iedereen verschillend. Sommige mensen vinden het gekraak van een oude LP iets "vintage"hebben, dus goed geluid. Anderen slechts hinderlijk dus slecht geluid.

Enige punt waar we u mee kunnen helpen is of een headset een microfoon heeft...Maar dat had u ook kunnen vinden in de pricewatch.

Als tip geef ik aan, ga naar een winkel en probeer ze uit. Probeer een muziekwinkel te vinden die hebben meestal meer kennis over geluid dan medewerkers van grote winkelketens. Ook raad ik aan tenminste een budget op te geven zodat je niet wordt overrompeld met headsets die het beste van het beste zijn maar 5x over het budget heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 11:18
Zelf ben ik zeer te spreken of de Sennheiser PC360 G4ME, mischien wat aan de dure kant. Gebruik hem op dit moment in samenwerking met mijn onboard geluidskaart en nogsteeds is de geluidskwaliteit zeer hoog, hebt ook geen microfoonversterker voor deze headset nodig.

Blijkens feedback ben ik zeer goed te verstaan, dit in samenwerking met chatprogramma's als mumble, skype en teamspeak. Mocht je ING rentepunten hebben kun je deze vanaf 100,- al aanschaffen, lijkt mij een leuke deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:29

mr.paaJ

generatie cmd+z

Is het een optie om naar losse mic / hoofdtelefoon te kijken?

USB of jack : Een jackplug kun je nog in een mp3 speler prikken, dat is met USB wat lastig. Misschien dat een normaal volume wel veel ruis geeft als je je onboard kaart gebruikt.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik zou eerder voor goeie koptelefoon gaan en daarnaast zo'n zalman clip mic gebruiken.
Had zelf eerst Sennheiser PC150 / PC350 maar mijn Sennheiser HD555 heeft toch stuk beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misell
De HD 555 vind ik prachtig mooi,en duur maar hij is nergens meer te krijgen.

En de sennheiserPC360 vind ik wel erg duur,150 euro !

Verder zijn de headsets die in de TS staan,Kan je bijna nergens fysiek vast houden en testen.

Ik heb 2 keuzes gemaakt. Logitech G35 of Corsair HS1 ?

En USB of Jack?
misel schreef op donderdag 28 april 2011 om 13:59

USB Voordeel
Beter geluid dan onboard.

usb Nadeel
Kan hem alleen gebruiken op me pc,En niet op me ipod/Telefoon voor muziek.

En voor jack is het precies andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:14

FeaR

In GoT we trust

misell schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:24:
De HD 555 vind ik prachtig mooi,en duur maar hij is nergens meer te krijgen.
De HD555 en de HD595 zijn vervangen voor de nieuwere HD558 en de HD598 modellen. Maar de HD555 is zeker nog wel te krijgen. Dus weet niet hoe je er bij komt dat hij nergens meer te krijgen is. Zowel Kieskeurig.nl en de Tweakers Pricewatch geven nog gewoon winkels aan.

Verder vind ik het statement dat USB beter is dan onboard best wel een flink statement. Zo veel moet je nu ook weer niet verwachten van die USB-geluidskaarten welke in zo'n headset zit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misell
Ik ben vergeten te vertellen dat ik tijdens het gamen altijd me jack in me Toetsenbord(Logitech G110) deed.

Omdat deze een geluidskaart heeft,Gaat het eigelijk al over USB.

Iemand nog bijdrage hieraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misell
Ik heb nog wat knopen doorgehakt en ik ben tot 2 keuzes gekomen.

Sennheiser HD555 met add-on microfoon.
Of Corsair HS1A?

Moelijk |:(

EDIT:Noem jij maar een winkel in de omgeving van Amsterdam die de HD555 en HS1A allebei hebben.

De "gewone"winkels hier hebben ze niet.

[ Voor 33% gewijzigd door misell op 02-05-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Lees de reviews zou ik zeggen?
Ik vind het wel vreemd dat je begint met bijv. een fatal1ty met een HD555 te vergelijken. twee heel verschillende producten in twee hele verschillende prijsklasses.

Als je toch tot de conclusie bent gekomen dat je tussen de HS1A en de HD555 moet kiezen, ga naar een winkel en vraag of je ze kan uittesten. De enige die kan zeggen of de kwaliteit goed is ben jijzelf.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Pagina: 1