Toon posts:

Draadloos bereik te zwak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb het volgende.

Ik het een linksys compact router wireless g. Daar tussen een meter of 30 met 3 dikke muren. Aan de andere kant het ik 6 pentium 4 machines die op xp draaien en een draadloze netwerkkaart hebben. Sommigen pci anderen usb.

Nu raden jullie het al. die 6 pc's willen niet of nauwelijks op wlan.

Wat heb ik al geprobeerd.
Range extender. Heeft geen nut.
Kabel leggen en de range extender verder naar de pc leggen. Dat wil niet want de kabel kan nergens langs. OVer het plafond kan ikhem niet leggen (wil de eigenaar niet) en door kruimte wil niet want die is maar 40 cm en het stikt van de kabels daar.
Dlan setje heb ik ook al geprobeerd maar het systeem moet te veel groepen door dus dat signaal valt weg.

Wie heeft een idee.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
Want? Je had hem op de zelfde plek als je draadloze router staan?
Kabel leggen en de range extender verder naar de pc leggen. Dat wil niet want de kabel kan nergens langs. OVer het plafond kan ikhem niet leggen (wil de eigenaar niet) en door kruimte wil niet want die is maar 40 cm en het stikt van de kabels daar.
Waarom mag je de kabel niet over het plafond leggen? En een paar kleine gaatje in de muur?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de range extender ook al dichter bij de computers gelegd maar dat hielp niet. zelfs al 10 meter ervandaan.

Over het plafond kan ik niet komen. IS geen systeem plafond ofzo. Daar kun je niet zo bij. En gaten door de muur is ook geen optie.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is van ruimte A naar ruimte B gewoon dezelfde etage met een gang? Waarom dan geen kabel in/langs de plint leggen?

Situatie ter plekke is me niet geheel duidelijk, vandaar...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Als ik het goed begrijp moet je hemelsbreed van de router (of extender) door 3 dikke muren heen?

Dan heb je de oorzaak toch al gevonden?

Daarnaast is binnenshuis de max. bereik van Wireless G maar 38M.

30M + 3 Dikke muren is geen signaal, en zeker niet als er ook nog eens bewapening in die muren zit.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 19:41 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:18
Eet 6 bussen Pringles leeg en schuif die om een USB wlan-adapter. Als je die op de router richt kunnen ze het signaal misschien beter ontvangen.

Als je geen Pringles lust kan je ook een vergiet proberen trouwens.

Verwijderd

bredend schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:41:
Eet 6 bussen Pringles leeg en schuif die om een USB wlan-adapter. Als je die op de router richt kunnen ze het signaal misschien beter ontvangen.

Als je geen Pringles lust kan je ook een vergiet proberen trouwens.
Haha, toen ik begon met lezen dacht ik even dat er een flauwe grap aan zat te komen, maar een vergiet aan je pc hangen is misschien tijdelijk een leuke oplossing, maar permanent?

@bart77666
Geef ook eens wat meer info over de gebruikte adapters, want er zijn wel heel veel verschillende USB en PCI kaarten.

Zijn deze Wireless B, G of N (A lijkt me sterk)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een cursurs ruimte dus lijkt me niet erg wenselijk om met pringles bus te gaan werken.

Daarnaast zijn de pci adapters van Conrad huismerk en de usb adapters ook een B Merk.

Alles is wireless G.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:10

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Idee: twee goede accespoints in bridge mode, alle pc's (bedraad) op het ene accespoint, het andere accesspoint aan de andere kant. Kijk ook eens of je een 'rustig' kanaal kunt vinden.

Een range extender zou ook moeten werken, die moet je wel in het midden zetten.

• Xardas
  • Laatst online: 23-02 22:53
Probeer eens iets van een draadloze verbinding set via het stroomnetwerk. Aan de ene kant een stroom/netwerkadapter met originele bron en aan de andere kant ook 1 + switch of access point.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, powerline kwam ook in mij op. Dit is gewoon een situatie waarvan ik zeg... tenzij je echt veel geld er tegenaan gooit is het niet te doen met WiFi. Een switch aan de andere kant van de PowerLine, en verder alles gewoon bekabeld aansluiten.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:09
Of deze; werkt wel echt super, is alleen een beetje apart maar met usb dongel, zeefjes a 2 euro per stuk, en wat tie rips ben je wel vrij snel klaar. http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/rvwifi.jpg

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Powerline heb ik al geprobeerd. Dat kan helaas niet. Doordat het over te veel groepen gaat is het signaal verdwenen.

Nog meer goede ideeen.

• Xardas
  • Laatst online: 23-02 22:53
Dan denk ik dat je aardig aan het limiet van de mogelijkheden zit. Misschien een goed gesprek met de tokobeheerder over de mogelijkheden versus wensen?

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, als je met een facilitymanager zit die niet mee wilt werken, dan zul je het hogerop moeten zoeken: goede infra is van levensbelang zeker als cursussen in het spel zijn. Punt van WiFi is hier niet alleen de slechte ontvangst, maar ook de hoeveelheid connecties:

Je hebt op één accesspoint wat naast ver ook geïsoleerd is zes (!) PC's aangesloten. Met 54mbit is dit al een ramp, maar door de afstand mag jij blij zijn met 8mbit. Houd het volgende in het achterhoofd:

• WiFi is Hubbed, dus de verbinding wordt verdeeld tussen de clients.
• WiFi is half-duplex: de snelheid moet verdeeld worden tussen up- en downstream.

Dus, laten we eens kijken wat het best-case scenario van 54mbit doet:

(54/2)/6 = 4,5mbit (ja, het geeft 54 aan maar dit is per client de max). Delen door 10, en elke cliënt zal 450kilobyte per seconde kunnen verwerken ongeveer.

En jij zal rond de 8 effectief zitten. (8/2)/6 = 0,66mbit. Delen door 10 en dat komt neer op zo'n 66 kilobyte per seconden als ze allemaal actief aan de slag gaan die PC's.
Pagina: 1