Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via een bekende van mij kwam ik toevallig bij ANWB uit, na Interpolis te hebben
gehad (wil ik niet meer) en DITZO (lastige verzekering / communicatief), en wil
graag kijken of ik mij volledig bij ANWB kan verzekeren:

- inboedel
- aansprakelijkheid
- extra garantie apparatuur
- reisverzekering
- rechtsbijstand

Nu zijn er tal van verzekeraars en heb ik oude Consumentengidjes uitgepluisd,
nu komt ANWB met sommige verzekeringen naar boven (sommige ook met een
zéér goede aanprijzing door Consumentengids) alleen voor de rest?! Tja.....

Heeft iemand hier ervaringen mee? Goede verzekering?
Goede service? Communicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Wat miste je precies bij Interpolis, wat je bij de ANWB wel hoopt te vinden?

(imho is Interpolis geen al te moeilijke verzekeraar. vandaar dat ik me afvraag wat je meer zoekt bij een andere maatschappij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

t_captain schreef op woensdag 27 april 2011 @ 07:50:
Wat miste je precies bij Interpolis, wat je bij de ANWB wel hoopt te vinden?

(imho is Interpolis geen al te moeilijke verzekeraar. vandaar dat ik me afvraag wat je meer zoekt bij een andere maatschappij)
Ben daar ook wel benieuwd naar. Zelf ook verzekerd bij Interpolis, echt een prima maatschappij.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:56:
Via een bekende van mij kwam ik toevallig bij ANWB uit, na Interpolis te hebben
gehad (wil ik niet meer) en DITZO (lastige verzekering / communicatief), en wil
graag kijken of ik mij volledig bij ANWB kan verzekeren:

- inboedel
- aansprakelijkheid
- extra garantie apparatuur
- reisverzekering
- rechtsbijstand

Nu zijn er tal van verzekeraars en heb ik oude Consumentengidjes uitgepluisd,
nu komt ANWB met sommige verzekeringen naar boven (sommige ook met een
zéér goede aanprijzing door Consumentengids) alleen voor de rest?! Tja.....

Heeft iemand hier ervaringen mee? Goede verzekering?
Goede service? Communicatie?
Op het gebied van bovenstaande heb ik alleen een doorlopende reisverzekering, veel onderweg. Deze is overigens goed betaalbaar. Heb er gelukkig nog geen gebruik van gemaakt.

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 10:00
Waarom wil je ALLES bij de ANWB? Soms is hetbeter verzekering A bij X te nemen en verzekering B bij Y.

Ja, soms krijg je 'bundel' korting. Maar dat weegt vaak niet op tegen het 'spreiden'.

Zorg alleen alsjeblieft dat je inboedel en opstal wel bij dezelfde verzekeraar is. Dat kan je een hoop ellende besparen...

Wat betreft ANWB. Ik had hier ooit een fietsverzekering, en ik was tebreden(werd helaas gestolen nl)
De polis was overigens onder gebracht bij unigarant toentertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03
Afaik is UniGarant een 100% dochter van ANWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Steeefie schreef op woensdag 27 april 2011 @ 07:56:
[...]

Ben daar ook wel benieuwd naar. Zelf ook verzekerd bij Interpolis, echt een prima maatschappij.
Om eerlijk te zijn, en wat ik zo lees is het vast een goede maatschappij, heb ik wel wat 'shit' gehad
in deze. Ik ben zelf klant bij de Rabobank, enfin naar Interpolis gestapt, aangevinkt dat ik een klant
bij de Rabobank ben, netjes alles doorlopen/doorgelezen qua voorwaarden, middels iDeal betaald.

Klaar...?

Zou je denken, want ik werd de maand erna NET ten tijde van een reis die ik moest 'plegen'
uitgeschreven en vervolgens kreeg ik 20 brieven thuis, met aan- en AFmeldingen. De week erna
kreeg ik, net toen ik weg was, een aanmelding (afzender: mijn eigen Rabobank). Werden al mijn
bedragen weer teruggestort (die ik via iDeal betaald had) en werd er leuk weer afgeschreven van
mijn rekening (niks mis mee). Maar ondertussen schijn ik dus de periode dat ik weg was NIET
verzekerd te zijn geweest. Nu is het puur een puntje van principe, maar ik vind dat ONACCEPTABEL.

Heb ik Interpolis gebeld (uiteraard) en die verwijzen mij weer naar mijn Rabobank, immers fungeert
die als tussenpersoon, alle mails die ook zend, voilá antwoord van mijn Rabobank.

Dus wat dat betreft ben ik misschien uniek, maar ben niet tevreden. Ik heb nu netjes alles betaald
en vriendelijke bedankt. Vandaar dat ik een 'nieuwe' verzekering wil. Vind het raar dat het zóveel
rompslomp oplevert en vooral ALS ik al klant ben.

Ik vind het overigens ook niet erg om mijn verzekeringen te 'spreiden', mits dat nut heeft dan hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het toch heerlijk om één tussenpersoon voor alle verzekeringen te hebben. :z
Betaal misschien een tientje of 2 meer in het jaar maar qua service is het top.
Altijd hetzelfde gezicht voor alle verzekeringsmaatschappijen. (Reaal, Interpolis, Monuta etc)
1 bedrag per maand overmaken aan mijn tussenpersoon en alles is geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 10:51

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Ik heb toevallig afgelopen voorjaar een complete switch gemaakt. Ik heb toen gekeken of ik alles bij ANWB wilde of bij Unive.. uiteindelijk voor de laatste gekozen. ANWB hadden we altijd de reis en annulieringsverzekering en dat was prima.. een aantal keer gebruik van moeten maken en was nooit een probleem... Overigens als je alles gaat oversluiten zou ik langs gaan bij de ANWB want anders moet je elke keer poliskosten gaan betalen over je nieuwe verzekering en dat is niet grappig als je 5 verzekeringen oversluit!

Die tussenpersoon kan dus ook heel goed een Unive / Interpolis / ANWB zijn.. alleen zit het dan in een kantoor

[ Voor 9% gewijzigd door Jaspertje op 27-04-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaspertje schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:22:
Ik heb toevallig afgelopen voorjaar een complete switch gemaakt. Ik heb toen gekeken of ik alles bij ANWB wilde of bij Unive.. uiteindelijk voor de laatste gekozen. ANWB hadden we altijd de reis en annulieringsverzekering en dat was prima.. een aantal keer gebruik van moeten maken en was nooit een probleem... Overigens als je alles gaat oversluiten zou ik langs gaan bij de ANWB want anders moet je elke keer poliskosten gaan betalen over je nieuwe verzekering en dat is niet grappig als je 5 verzekeringen oversluit!

Die tussenpersoon kan dus ook heel goed een Unive / Interpolis / ANWB zijn.. alleen zit het dan in een kantoor
Kijk, handig om te weten thanks :).

Een kennis van mij wees mij op de ANWB, die werkt daar op de verzekeringsafdeling, dus die kan
voor mij zorgen dat ik geen poliskosten (per verzekering) dien te betalen.

Alleen wilde ik dus wat ervaringen/meningen van 'andere verzekerden', maar goed nooit problemen
dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Tussenpersoon is zeker een aanrader. Vaak ook omdat ze vaak ook nog kortingen kunnen afdwingen waar je als consument zijnde niet op hoeft te rekenen.

Ik heb zelf overigens de auto bij een budget verzekeraar. Uiteindelijk is het vooral een wettelijke dekking, en zijn er in de regel wel goede afspraken met toeleveranciers / hulpverleners etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
merauder schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:00:
Tussenpersoon is zeker een aanrader. Vaak ook omdat ze vaak ook nog kortingen kunnen afdwingen waar je als consument zijnde niet op hoeft te rekenen.
En zelf veel willen verdienen.

Sommige verzekeringen kun je misschien wel schrappen: reisverzekering en rechtsbijstand. Wellicht is er een goedkope inboedelverzekering die standaard genoeg dekking biedt voor je apparatuur. Ik zou gewoon de goedkoopste verzekeringen nemen met acceptabele dekking, ongeacht of deze in 1 pakket zitten of niet. Sowieso kan er volgens mij geen conflict ontstaan tussen genoemde verzekeringen (zoals bijvoorbeeld wel tussen inboedel en opstal, zoals eerder genoemd, of reis- en zorgverzekering).
Pagina: 1