Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Mijn vader legde me laatst weer zo'n lastige vraag voor. Hij is behoorlijk digibeet, geen fan van priegelige knopjes, kan summier Engels en wordt al gauw kriegelig van menuutjes enzo.

Die beste man draagt al een paar maanden een A5 notitieboek in zijn tas, waarin hij opeenvolgend adressen en notities in schrijft. Nu hoopte hij dat de wereld daar tegenwoordig al een digitale oplossing voor had gevonden. Aan mij, als nerdy dochter, die vraag :P .

• Ik dacht aan een Palm: Palm bestaat niet meer. iPaq nog wel. Maar lijkt me aan de pittige kant.
• Toen dacht ik aan een e-reader. Ik heb via de Pricewatch de favoriete Sony E-reader doorgekeken, de BeBook, en nog eentje. Van allemaal staat niet genoemd dat ze een adresboekfunctie hebben, maar sommigen vermelden wel een knop met 'apps' in het scherm. Wat daar dan onder zit, is mij de vraag.
• Never mind, installeer gewoon Android / Linux / etc.. Nou, ik ben zelf niet erg bekend met Linux, en zal mijn vader daar geen ondersteuning in kunnen bieden. Grote kans dat hij binnen twee dagen al opbelt en zegt dat het ding niet werkt, en dan heb ik geen flauw idee waaraan het kan liggen. Bovendien denk ik dat een heel OS gewoon te pittig voor hem is.
• Er loopt een soortgelijk topic van iemand die een simpel device zoekt om afspraken mee te plannen, is dat niet wat? Nee, mijn vader wil juist notities maken en adressen noteren, geen afspraken plannen.
• Wil hij syncen met zijn computer? Niet per sé (en wat niet weet, wat niet deert :+ ).

Ik begin zelf sterk te twijfelen of zo'n digitale oplossing wel bestaat. En of het niet te hoog gegrepen is voor zijn wensen. Hij kan ook langs de Hema gaan en een A6-adressenboekje met 'n mooie Moleskine voor z'n aantekeningen halen.

Toch wil ik het gewoon even navragen, want ik ben niet zo bekend in deze devices dat ik hem alle opties direct kan voorleggen.

Het eerste waar ik aan dacht was de oude Psion S3 die ik nog heb, maar die is geloof ik allang overleden :+ ... en verder heb ik nog een Palm m100 maar ook die is volgens mij best dood ;) . Dit laatste was ter vermaeck ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, je kan ook een willekeurige (tweedehands) (android, i-device, winmo) smartphone nemen en alle icoontjes op het hoofdscherm weghalen behalve een kontakten-icoon en een notepad-ikoon. even een synchronisatie met gmail of exchange server en je zorgt er meteen voor dat hij z'n data niet kwijt raakt bij het afsterven van het apparaat.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad, of je haalt een goedkope tablet. Die is weer wat groter, en dan is het allemaal minder priegelig. Het fijne van Android is dat je je homescreens zo kunt instellen dat je alles wat je nodig hebt daar kan vinden. Installeer eventueel een homescreen-replacement zoals Launcher Pro en plak een paar grote widgets op het homescreen.

Als je een dedicated notitieblokdingetje wil hebben kom je al gauw bij oude meuk uit, denk ik zo. Tegenwoordig is het allemaal erg functioneel (en draait het vaak op Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:00
Wat voor formaat scherm moet het zijn? En wat mag het kosten?

Een iPod Touch zou bijvoorbeeld iets kunnen zijn. Een notitieapp en contactbeheer zit daar wel in. Als hij daar ook nog zijn agenda in kan bekijken dan is het vast wel ideaal. Nadeel is de prijs en wellicht het touchscreen met vooral in portrait kleine knopjes. Hij kan daarentegen gewoon op nederlands en qua gebruiksgemak verder zit dat wel goed denk ik.

Wellicht zijn notities nog wel beter te doen op papier. Ik krabbel links en rechts vaak maar wat raak, dat zie ik nog niet zo snel op een scherm gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Het is inmiddels alweer even geleden da ik dit vroeg. Ik denk dat mijn vader het beste af is met één of twee mooie Moleskines waarin hij notities en adressen kan schrijven. Moet wel te vinden zijn bij de boekhandel of bij de Bijenkorf :) .

Ze hebben altijd wel wensen op digitaal gebied, maar ze snappen er toch nooit wat van. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik er continu onderhoud op mag plegen.

Ze weten dingen op het scherm te toveren waarvan ik dacht dat ik het had dichtgetimmerd, en ze zeuren over korte batterijduur, slechte invoermogelijkheid en weet ik wat allemaal niet - dingen die ik bij 'n digitaal apparaat al voor lief genomen heb. Ik heb ze een tijdje terug ook een nieuwe mobiele telefoon gegeven, alvast met extra grote knoppen én zon-oplaadbaar, en nog weten ze te miepen dat het opwaardeerkaartje nergens te koop is en dat ze verdwaald raken in het menu 8)7 .

Dus, 19 juni vaderdag, ik zeg: 2 mooie moleskines. Geen batterijduur, geen apps op het dashboard, geen gebrekkig touchscherm. Ik speel op safe, bedankt voor jullie meedenken :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs