Toon posts:

Windows 7 Homegroup probleem

Pagina: 1
Acties:

• Captain Obvious
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:33
Ik zit dus met het volgende probleem. Ik probeer een dekstop en laptop met elkaar te verbinden via een thuisgroep. Ze zien elkaar ook maar als ik met mijn laptop op een map van mijn desktop wil, in dit geval films. Vraagt hij om een username en password?
Toevallig heeft mijn laptop een wachtwoord en mijn desktop niet maar ik denk dat dit er vrij weinig mee te maken heeft. Ik heb alles al nagekeken in het configuratiescherm mbt delen en alles staat ingeschakeld en delen met wachtwoord is uitgeschakeld.

Herkent iemand dit probleem? ik wil gewoon films van mijn desktop naar mijn laptop streamen en die dan weer aan mijn tv hangen.

• Nivk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 14:42
Waar "zien" ze elkaar?
Loop dit even door.

• Frostbiter|IA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 12-07-2011
Ik neem aan dat je je desktop Wired hebt en je laptop draadloos.

In dat geval heb ik precies het zelfde, met alle verbinding van desktop naar laptop (Wired > Draadloos).
Wanneer je dan de laptop ook Wired aansluit, dan kan je wel verbinding maken van Desktop naar Laptop.

Misschien is je het ook al opgevallen dat je met de laptop wel gewoon bij je Desktop kan (Draadloos > Wired)

Het enige wat ik je dus kan vertellen dat het probleem zit in de overgang van Wired naar Draadloos.

Mocht je de oplossing vinden, graag even posten, maak je heel veel mensen blij mee (waaronder mij).

• Captain Obvious
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:33
Nou.. op de een of andere manier is het nu gelukt, ik heb het volgende gedaan.

- De thuisgroep verwijderd en helemaal overnieuw begonnen.
- Vanuit m'n laptop deze keer en niet m'n desktop een thuisgroep begonnen en mijn desktop lid laten worden.
- iemand zei dat je ook het wachtwoord kon veranderen, dit heb ik toen gedaan naar iets wat ik makkelijk kon onthouden. Dit moest ik toen opnieuw invullen op mijn desktop.
- ook heb ik volgens mij delen met wachtwoord ingeschakeld, klinkt raar maarja.
nu kan ik gewoon wireless of wired vanuit alle kanten in de bibliotheken van beide en toen heb ik gewoon mijn film map aan de video bibliotheek toegevoegd.

weet niet of je er wat aan hebt maar opeens deed hij het na heel lang proberen, vindt dat microsoft in het vervolg het allemaal iets toegankelijker mag maken, wat een ergernis allemaal zeg.

• Frostbiter|IA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 12-07-2011
Thnx :D

Ik vind idd dat het opzetten van een HomeGroup tussen wired en Wireless wel iets makkelijk mag ja, maar als dit helpt ben ik blij.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee