Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Hoge CPU gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de laatste 2 weken een bizar hoge CPU load en in taakbeheer zie ik niet meer dan "System" en "Niet-actieve systeemprocessen" die tussen de 70% en 100% CPU in beslag neemt.

Hoe kan ik specifieker zien wat de oorzaak is van de load? Die processen kill ik maar niet...

Virusscanner en alles heb ik er al overheen gegooid, hier is niets omhoog gekomen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Hoe heb je die CPU load geconstateerd?

Niet actief is geen systeemproces, maar laat zien dat het systeem in rust is, een hoge waarde is dus juist goed als de PC indredaad niets te doen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de taakbeheer gestart omdat mijn PC rete traag werd. Toen zag ik dat System en Niet-actieve systeemprocessen in totaal 100% van het CPU-gebruik pakte en de CPU-gebruik in totaal tussen de 70 en 100% is dus.

Het systeem is echt heel traag en na een reboot kan ik er gemiddeld weer 2 uurtjes tegenaan.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Geeft de grafiek ook 70-100% load aan?
Anders is een reinstall het beste. Lijkt op vervuiling/besmetting van je setup door virus oid

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Topicstarter
Ja, grafiek geeft ook zo'n load aan.

Er zijn toch wel programma's die specifieker ingaan op het verbruik van de CPU door processen? De PC is enkele weken geleden opnieuw geïnstalleerd en ik heb geen zin om weer een dag te verspillen aan herinstallatie.

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:04
haal eens een virus scan over je pc heen in veilige modus?
malwarebytes ofzo want dit lijkt me echt een virus probleem

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gebruik processexplorer om te kijken of je toevallig massa's hardware interrupts hebt die al die load veroorzaken. Zou op een defect kunnen wijzen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Guillome schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:57:
Geeft de grafiek ook 70-100% load aan?
Anders is een reinstall het beste. Lijkt op vervuiling/besmetting van je setup door virus oid
Lekker rigoreus, wat waarschijnlijk nergens voor nodig is.

Zoals boven me : Process Explorer, daarmee zie je al heel wat meer :)

Verwijderd

Topicstarter
Process Explorer geeft ook aan dat System zoveel verbruikt maar wanneer ik de tree uitklap, dan zijn er geen processen onder die dat verbruiken...

Spybot geeft ook bedreigingen en Norton heeft ook niets gevonden.
Pagina: 1