Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 16:16
Hoi!

Ik heb hier een PC staan die helemaal niks meer doet. Hij gaat aan, de cpu fan en de chassis fan gaan blazen als een gek. Daar blijft het bij. Geen beeld, geen beeps, niks. Ook na het opstarten met alleen 1 geheugenreepje, en verder geen hardware geeft hij helemaal niks.
Ik heb dus een nieuw moederbord besteld, aangezien ik er van uit ging dat die dan kapot zou zijn. Nu ben ik een beetje ten einde raad, want zelfs na een nieuw moederbord blijft hij blazen als een gek.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Kapotte CPU? Of kapotte voeding? Voor ik als een gek ga bestellen en uitproberen zou ik wel graag jullie advies willen horen..

Eerst zat er eens MSI - MS-7302 mobo in, en nu een Asrock K10N78M Pro.
Voeding is een Coolermaster RS-460-PMSP-A3.

Het is begonnen met een BSOD, daarna heeft een stagair hier de pc uitgespoten met lucht.

Wat is jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door, als je het moederbord al vervangen hebt dan kan het ook goed aan bijv de voeding liggen, of een van de andere onderdelen. Sluit gewoon alle onderdelen uit en dan weet je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Terw_Dan schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:26:
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door, als je het moederbord al vervangen hebt dan kan het ook goed aan bijv de voeding liggen, of een van de andere onderdelen. Sluit gewoon alle onderdelen uit en dan weet je het.
Geheugen heb ik al eens vervangen. Geheugen ligt het dus verder niet aan gok ik. Of ik moet met 3 kapotte geheugen reepjes zitten. Moederbord is vervangen, dus ik denk dat het daar ook niet aan ligt. Het vreemde vind ik dat de CPU fans gewoon als een gek blijven draaien. Daardoor twijfel ik of het niet een ander onderdeel kan zijn.

Coolermaster is volgens mij geen cheap-ass merk. En de PC is niet heel oud. Ik zou alleen een manier willen weten hoe ik zeker kan weten dat het de voeding is..

Het vreemde is ook dat het gewoon van de 1 op de andere dag begon met een BSOD, en daarna hij gewoon helemaal niks meer deed. In de tussentijd is er dus ook niks aan de opstelling veranderd.. Dus een foute kabel o.i.d. zou het denk ik niet kunnen zijn

[ Voor 12% gewijzigd door Xaero op 26-04-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Cooler Mastervoedingen blinken nou niet uit in kwaliteit, ze zijn niet slecht, maar zo'n ding kan altijd stuk natuuurlijk. De manier om het zeker te weten is het ding te vervangen en te kijken wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-10-2024

®androiid

Euroshopper

het klinkt het meest als een kapotte CPU, zou je niet ergens een andere CPU kunnen lenen die het zeker doet?

Pils €0,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Randoii schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:12:
het klinkt het meest als een kapotte CPU, zou je niet ergens een andere CPU kunnen lenen die het zeker doet?
Er staat wel een andere PC die precies hetzelfde is. Ik zal morgen eens gaan checken of het daar niet aan ligt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:47
Een pc start op met de fan op volle snelheid(eventjes).
Dus misschien blijft het moederbord hangen met booten, wardoor fan op snelheid blijft.
Hangen kan het moederbord door andere hardware.
Dus 1 voor 1 hardware verwijderen, dvd, dan harddisk, usb stick, etc.

Boot bijv van een ubuntu livecd, dan heb je geen hd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Heb net eventjes de cpu getest met een andere cpu. Daarmee werkte het wel. Eens de kapotte-cpu bekeken. Aantal pinnetjes waren niet helemaal lekker meer.. Waren verbogen etc. Uurtje aan het prutsen geweest met pinnetjes rechtzetten: voila. Hij start weer op en hij werkt.

Enige nadeel nu is dat met dit moederbord de cpu-fan nogal hard staat te blazen. Komt dit door het moederbord, of komt dit ook doordat de koelpasta van de cpu aardig is verdwenen sinds ik die pinnetjes heb rechtgebogen? Maakt koelpasta echt zo veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:59
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad.
Bij mij kwam dit door verkeerde standaardinstellingen in het bios.
Het bios had zich gereset omdat de batterij leeg was.
Pagina: 1