Woofer zonder filter aansluiten.

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Topicstarter
Ik heb een Woofer van een vriend gekregen, alleen weet niet offie het goed doet. Nou wilde ik em dus aansluiten op mijn versterkertje. Nou is alleen het probleem dat ik es van iemand had gehoord dat het niet goed was voor die woofers. Nou geloof ik hier zelf behoorlijk weinig van (behalve dan dat de geluidskwaliteit brak zal zijn).
vraag dus: Kan de woofer beschadigen zonder em met een filter aan te sluiten:?

blaat? BLAAAAAAAAT!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Nope, maar er zal inderdaad een ongelovelijk brak geluid uit komen. Omdat die speaker de hele rangen toegevoerd krijgt zal hij zoveel mogelijk proberen te laten horen. Hij zal dus ook geluid boven de 150 Hz laten horen, hoewel hij er niet voor is gemaakt.
Hij gaat er in ieder geval niet van kapot :)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Daar kan ie gerust tegen want hoe hoger de frequentie hoe hoger de imedantie dus die is 4Ohm tussen 20 en 150 hz en loopt dan op dus die 1khz zal je wel iets van horen maar 10Khz is de impidantie zo hoog daar reageert die nie op
Heb een keer een bas reflex box High pass gefilterd wat nooit gedaan word en gaf dan een heel zuiver bas geluid met wat zang er doorheen dus meer subsonic filtering en ging toch loei hard zonder rammelen van auto
heb het dus uitgeprobeerd een tijdje terug

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Je kan hem ook testen met een 1,5 volt batterijtje. Gewoon ff aanraken met de batterij (wel de beide polen dus! Mischien dat je een draadje nodig hebt). Je kan dan de conus zien bewegen, elke keer als je hem ff aanraakt. Als'ie beweegt issie goed, anders issie stuk

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Topicstarter
keej debankt mensen.. ik d8 al dat het onzin was.. Ga het nu iig proberen.. ciao all

blaat? BLAAAAAAAAT!