Centrale versterking televisies

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
In ons huis zit standaart vier aansluiting voor televisie en radio. Dus nu zegt mijn vader dat het huis ook 4 televisies kan hebben.. |:(

Maar dat zegt íe omdat zijn televisie wel scherp beeld heeft en de andere 3 televisies een dikke vette sneeuw bende heeft..

Ik wil dit probleem voor eens en altijd oplossen door in de meterkast waar de kabel zit een centrale versterker te zetten. Mijn vader zegt dat dit onzin is en dat ik beter op mijn kamer een versterkertje moet zetten (|:( Tuurlijk, Ik zal effe storing versterken)

Nu wil ik graag weten wat een goeie versterker is en waar ik die kan halen ... de kabel waar de versterker aan moet komen is die in de meter kast het huis binnen komt .. Dus de kabel waar radio en televisie samen nog in lopen .. Achter 1 ding ben ik al achter , en dat is de versterker achter de kabelmodem splitter te zetten..

Wie kan mij aan meer info hierover helpen.. Want alleen nederland 1.2.3 is scherp en de rest is drie_keer niets...

AKA Rinkel weblog

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
...

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Mischien een rare hoor, maar ja

Heb je je TV al getest? en al gekeken of all kabels wel GOEDE kwaliteit zijn? ( 75 Ohm, geaard, en geisoleerd ? )

Anders zal Conrad er vast wel iets voor hebben

Veel succes!

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
'ik wordt gek'

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Heb je allemaal van die gamma crap??
Moet je niet hebben, doe het zo:
TRAS 10 -> Hirschmann GHV20 versterker -> 4-voudige multitap -> 4 stopkontakten.
Gebruik Hirschmann Koka 799 kabels, die zijn dubbel afgeschermd en hebben een flinke kern.
En gebruik 8er de stopkontakten KOKWI 3 stekkertjes, die zijn ook 100% afgeschermd.
Die multitap en de stopkontakten liever ook van Hirschmann, zeker de stopkontakten, bij gamma troep is dit de grootste storingsbron.
En zorg natuurlijk dat de kern en de mantel elkaar niet raken, vooral bij die stekkertjes moet je daarop letten.
Het is ook aan te raden om de mantel aan de aarde vast te maken (aan die dikke pen die de meterkast binnenkomt).
Dit is allemaal kwaliteitsspul, dus ik vrees dat als je overal goed beeld wil hebben dat je dan alles moet vervangen, als je hot zo aansluit garandeer ik je dat als je ergens storing ziet dat het dan zo binnenkomt.

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.4pox.net/zooi/meterkast.jpg
Op Saturday 17 March 2001 20:04 schreef Belegen_Kaas het volgende:
Heb je allemaal van die gamma crap??
Moet je niet hebben, doe het zo:
TRAS 10 -> Hirschmann GHV20 versterker -> 4-voudige multitap -> 4 stopkontakten.
Gebruik Hirschmann Koka 799 kabels, die zijn dubbel afgeschermd en hebben een flinke kern.
En gebruik 8er de stopkontakten KOKWI 3 stekkertjes, die zijn ook 100% afgeschermd.
Die multitap en de stopkontakten liever ook van Hirschmann, zeker de stopkontakten, bij gamma troep is dit de grootste storingsbron.
En zorg natuurlijk dat de kern en de mantel elkaar niet raken, vooral bij die stekkertjes moet je daarop letten.
Het is ook aan te raden om de mantel aan de aarde vast te maken (aan die dikke pen die de meterkast binnenkomt).
Dit is allemaal kwaliteitsspul, dus ik vrees dat als je overal goed beeld wil hebben dat je dan alles moet vervangen, als je hot zo aansluit garandeer ik je dat als je ergens storing ziet dat het dan zo binnenkomt.
Zal effe een kabelbedrijf en elektro bedrijf in sneek aanklagen.. >:)

AKA Rinkel weblog

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 13:06
Moet je eens proberen om alle stekkers los te trekken (vanaf de verdeler) daarna een voor een erop om te zien wat er gebeurt/niet gebeurt.

storing constant aanwezig?
Controleer kabels op kortsluiting (heb hier ook wel eens last van)

Wij zitten hier met 2 tv's waar bijna geen storing op voor komt (ok, alleen net5 zuigt een beetje) op afstand van 15 meter ofzo
(op 25 m. doet ie het ook goed iig)

Maar als mu broertje ook tv (oud brak ding) aan gaat sluiten is het beeld onwijs kut, zou het daaraan kunnen liggen?

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Mijn broertje heeft zo'n kut scheer en foppen kreng van 500 piek.. Altijd problemen. Mijn tv van 6 tientjes werkt altijd

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Op Saturday 17 March 2001 20:18 schreef 4POX het volgende:
[afbeelding]
[..]
Wow, die telefoon constructie ziet er ook wel erg euh... :r |:( uit.
Maar die tv kabel installatie is nou juist nie goed te zien.
Kan je nie even een schemaatje geven van hoe de installatie is opgebouwd, welke spullen je hebt gebruikt enz??
's misschien wel slim :?

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Op zaterdag 17 maart 2001 20:46 schreef Belegen_Kaas het volgende:

[..]

Wow, die telefoon constructie ziet er ook wel erg euh... :r |:( uit.
Maar die tv kabel installatie is nou juist nie goed te zien.
Kan je nie even een schemaatje geven van hoe de installatie is opgebouwd, welke spullen je hebt gebruikt enz??
's misschien wel slim :?
Ik zal morgen wel een schema plaatsen..

Die telefoon.. Ach ja.. Toen we in het huis gingen wonen was de telefoon lijnen nog niet goed aangesloten in huis. Dus mijn moeder kwaad bellen naar de uitvoerder.. Belt er een paar dagen later een man aan van een 1 of ander installatie bureau.. Dikke buik, Dikke lange baard en een tshirt zo klein dat je ding man zijn navel kon zien.. En die heeft die telefoon contructie gemaakt.. Als ik ooit een centrale op de kop kan tikken gooi ik die er wel neer

AKA Rinkel weblog

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 21:55
Ik weet nog wel iem. die officiele distributieversterkers te koop heeft,voor een mooi zacht prijsje .
Kan je gelijk de hele buurt met kabel voorzien :P
Beter dan die scheeren foppen cq megapool zooi

Soms weet ik het ook niet meer.........

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
is het moeilijk om zelf een versterker te bouwen?? wij willen de kabel ook door naar boven trekken maar er moeten versterkers tussen komen want we hadden in de woonkamer ook al gesplitst maar hadden geen goed beeld meer op de eerste stopcontact (waar ie doorgestuurd werd) maar er zit toch alleen maar radio op die andere dus word die kabel nu alleen gebruikt voor radio

Verwijderd

Op zaterdag 17 maart 2001 23:55 schreef Clithopias het volgende:
is het moeilijk om zelf een versterker te bouwen?? wij willen de kabel ook door naar boven trekken maar er moeten versterkers tussen komen want we hadden in de woonkamer ook al gesplitst maar hadden geen goed beeld meer op de eerste stopcontact (waar ie doorgestuurd werd) maar er zit toch alleen maar radio op die andere dus word die kabel nu alleen gebruikt voor radio
Om hoeveel meter gaat het dan??
En zeker met de 1e de beste kippegaas afgeschermde "coax" kabel. :r
Is allemaal kutzooi.
Zie boven voor een goede constructie.

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 16:35
Bij mij gaat de kabel die binnenkomt onmiddellijk naar het 'klant overnamepunt' (zorgt voor beveiliging van het netwerk buiten) en dan onmiddellijk naar de versterker. Vanuit die versterker gaat het naar:
de telefoonmodem (Motorola;))
de internet kabelmodem (ook Motorola;))
de ene tv
de andere tv
een radio

Bij mij zit de versterker dus VOOR de kabelmodem. Lijkt mij ook beter als je computer niet in de elektriciteitskast staat.

Voor de kwaliteit van de kabels moet je heel goed opletten, in dhz-zaken hebben ze alleen een koperdraad met kippengaas errond, dat is dus niet goed. Zoek goede kabel (dikke kern en sterke, dikke afscherming).

Voorda
Pagina: 1