Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Edit: Gaat om een Sitecom LN-118 switch.

Ik heb al een aantal weken deze switch op me kamer liggen maar nooit aangesloten. Zit nieuw in de doos. Wou vandaag me 2e pc ook vast internet geven alleen krijg ik geen verbinding ? Als ik de kabel van beneden naar boven in poort 1 doe en dan een kabel van pc1 en pc2 naar poort 2 en 3 doe krijg ik geen verbindingen op beide pc's. De RJ-45 connectors zijn goed aangesloten op de CAT5e kabel.

Iemand de me kan helpen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Welke switch, hoe oud, krijg je wel IP-adressen, werkt het als je de kabel die van beneden komt in één van beide pc's steekt wel, werkt het met één PC op de switch aangesloten wel, zijn de kabels tussen switch en PC's wel goed, zo een handvol vragen die je zelf wellicht ook wel had kunnen bedenken. ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke ISP, meestal moet je de modem even rebooten om hem kennis te laten maken met de router!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blub84
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-12-2013
Waar zit de kabel op de andere kant op aangesloten?

Werkt de kabel wel rechtstreeks op je pc?

Welke kleur volgorde heb je gebruikt bij het maken van de kabel? Als je niet de goede volgorde gebruikt dan krijg je ook vage problemen.

[ Voor 13% gewijzigd door blub84 op 26-04-2011 13:49 ]

euh....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:50
Wilde gok. Je hebt ziggo.
Ziggo werkt niet met een switch daarvoor moet er een router tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:48:
Welke ISP, meestal moet je de modem even rebooten om hem kennis te laten maken met de router!
Het is een switch, geen router, dus als er geen router is dan kan je daar al met je probleem zitten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-08 16:53
En wellicht nog belangrijker:
De kabel die van beneden naar boven toekomt, waar komt die uit?
Als dat alleen een modem is, zonder router functie, dan gaat dat niet werken...

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De kabel van beneden werkt gewoon op beide PC's boven. En heb 2 straight kabels gemaakt op deze volgorde:

Clipje naar achter goude pinnetjes naar voren:

1) Oranje-wit
2) Oranje
3) Groen-wit
4) Blauw
5) Blauw-wit
6) Groen
7) Bruin-wit
8) Bruin

Ik heb dus de kabel in poort 1 zitten maar geen router reboot gedaan. En of ze ip's krijgen heb ik ook niet naar gekeken verder.

En Larsiano wat bedoel je me ISP ? (Ben beginner in netwerken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is je internet service provider, oftewel wie betaal jij voor internet? En als je ergens niet naar gekeken hebt ga je dat nu dus doen. Eerst zelf proberen en dan pas om hulp vragen he.

Kleuren zijn verder niet relevant zolang het aan beide kanten hetzelfde is.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 26-04-2011 13:55 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beneden zit een modem en een router/wireless router. Beneden staat namelijk ook een PC. Alleen kan geen 2e kabel naar boven trekken dus wil ik boven een switch zetten.
Tsurany schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:50:
[...]

Het is een switch, geen router, dus als er geen router is dan kan je daar al met je probleem zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

offtopic:
Als je twee PC's via een switch op een modem (zonder routerfunctionaliteit) aansluit krijgt toch minstens één van de PC's wel een internetverbinding? :)

Edit: je hebt zelf je kabels geknipt en geknepen? Probeer die dan eens tussen de router en de PC beneden. :)

[ Voor 27% gewijzigd door CodeCaster op 26-04-2011 13:56 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 13:39

Bozevkwa

The Falcons have landed

Misschien een stomme vraag: krijgt je switch wel stroom?
Dus niet vergeten de adapter aan te sluiten?

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:55:
Beneden zit een modem en een router/wireless router. Beneden staat namelijk ook een PC. Alleen kan geen 2e kabel naar boven trekken dus wil ik boven een switch zetten.

[...]
Dat snap ik niet... Hoe wilde je dan internet naar boven krijgen? Zonder kabel? Wireless switch boven die Sitecom?

Als je beneden een modem + router hebt staan, dan hangt heb je toch de volgende opstelling:

internet -> modem -> router

Dan trek je dus een kabel naar PC1 (beneden) en een andere kabel naar de switch (boven) en vanaf de switch kabels naar PC2 en PC3 (beide boven)?

Moet de router wel geconfigureerd zijn om ook daadwerkelijk te routeren en niet als bridge of switch te staan klungelen...

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 26-04-2011 14:06 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blub84
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-12-2013
gaat het lampje van link wel branden op de switch en op de router als de switch is aangesloten op de kabel?

test eventueel de switch beneden met een kortere kabel

[ Voor 21% gewijzigd door blub84 op 26-04-2011 14:11 ]

euh....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:06

M2M

medicijnman

MAX3400 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:05:
[...]

Dat snap ik niet... Hoe wilde je dan internet naar boven krijgen? Zonder kabel? Wireless switch boven die Sitecom?
Precies zoals de TS het aangeeft. Een kabel ligt al, aangesloten op 1 pc. Nu wil de TS een tweede PC aansluiten en wil geen tweede kabel trekken. Dus je knoopt een switch tussen router en pc's.
Als je beneden een modem + router hebt staan, dan hangt heb je toch de volgende opstelling:

internet -> modem -> router

Dan trek je dus een kabel naar PC1 (beneden) en een andere kabel naar de switch (boven) en vanaf de switch kabels naar PC2 en PC3 (beide boven)?

Moet de router wel geconfigureerd zijn om ook daadwerkelijk te routeren en niet als bridge of switch te staan klungelen...
je had het dus helemaal goed. Het verhaal van de TS is echter niet helemaal duidelijk. Misschien verstandig om in de startpost aan te geven hoe de situatie nu is. En niet dat het "internet" van beneden komt. Want dan weten we nog niets.

Verder is het een kwestie van testen. Kabels, switchen en routers. Hang de switch bijvoorbeeld eens tussen router en de pc die beneden staat en test de kabels eens.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

M2M schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:11:
[...]

Precies zoals de TS het aangeeft. Een kabel ligt al, aangesloten op 1 pc. Nu wil de TS een tweede PC aansluiten en wil geen tweede kabel trekken. Dus je knoopt een switch tussen router en pc's.
Hoe verbindt je router met switch (boven) als je geen tweede kabel wil trekken???

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Cross in de kabel?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:06

M2M

medicijnman

Gewoon:
code:
1
2
3
Router ---  switch --- PC
    |            |
    PC          PC

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost, heb de kabel uit me pc gehaald in in poort 1 gedaan. Daarna de 2 losse kabels eens na gekeken en bleken niet goed te zitten. Dus nieuwe RJ-45's gehaald en alle 4 even opnieuw gemaakt. Zo gezegd zo gedaan. Dus in alle bij de pc's een kabel en die in poort 2 en 3 gedaan van de switch die boven staat en beide hebben internet.

p.s. voor de andere. Beneden staat gewoon de modum van Ziggo met daarop de router (Zend ook wireless uit) Daarop zitten 2 kabels 1 die naar de PC beneden loopt en 1 door het plafond naar boven toe. Door dat zelfde gat zit ook onze kabel voor TV dus kon geen 2e netwerk kabel bij. Dus heb ik die kabel die naar boven loopt in poort 1 gedaan van de switch en zo de 2 pc's van me kamer erop aan gesloten.
Pagina: 1