Een router waar je wifi met 1 knop kan (de)activeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_geuns
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-02 10:57
Ik ben momenteel aan het verbouwen en voorzie in elke kamer een vaste netwerkverbinding.
Omdat dit natuurlijk niet voldoende zal blijken wil ik op sommige momenten ook gebruik maken van wifi.

Ik gebruik echter zelden wifi en heb dus ook niet de behoefte om constant aan de straling blootgesteld te worden (dit klinkt misschien een beetje "waku-waku", maarja).

Bij mijn huidige router (en de meeste andere) kan ik wifi via de adminpagina van mijn router aan- of uitzetten. Ik ben nu op zoek naar een router waarmee de wifi-functie met 1 (fysieke) knop geactiveerd (of afgezet) kan worden.

Heeft iemand een idee of zo'n router bestaat?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Het is geen goedkope, maar onze WND3700 kan het in ieder geval (helaas :P). Ik moet hem altijd weer aanzetten sinds mijn vader doorheeft dat hij met wifi aan meer verbruikt en ik de enige ben die het gebruikt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11

Tazzios

..

Ik heb zelf de volgende 2 routers in gebruik met DD-WRT software er op die dat mogelijk maakt.
linksys WRT GL54
linksys wrt160

Ook is het mogelijk tijden in te stellen dat het netwerk uit of aan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:39
Wat heb je zelf al gevonden? er zijn hier al wat topics over geweest op GOT
zie hier en hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-07 00:07

mace

Sapere Aude

De WNDR3700 kan dat inderdaad, er zitten zelfs 2 knoppen op, eentje voor 2,4GHz en eentje voor 5GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Vergeet niet ook de wifi op al je clients en bij je buren uit te zetten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

magnetron niet meer gebruiken
bleutooth uitzetten

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-07 00:07

mace

Sapere Aude

Geen Waku-Waku herhalingen meer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown
  • Laatst online: 14:31

klown

geek

De draytek vigor 2130n heeft ook een knopje op de behuizing om wifi uit (en in) te schakelen

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-07 13:38
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Bijvoorbeeld deze router, en flash je met DD-WRT. Je kan gewoon de factory-to-ddwrt.bin downloaden en via de webinterface flashen. Met DD-WRT kan je instellen dat je deze knopjes gebruikt om radio aan- en uit te zetten.
Zie bijv. http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/SES_Button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:53

DDX

De fritzboxen kunnen het.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 21:39
Heb hier een Linksys WRT54GL staan waarmee het kan. Je moet wel eerst DD-WRT installeren.
Binnenkort vervang ik de Linksys voor een TP-Link TL-WR1043ND :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:49

allure

Titaan fase 2/3

klown schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:41:
De draytek vigor 2130n heeft ook een knopje op de behuizing om wifi uit (en in) te schakelen
Nee toch? Die heb ik nog niet kunnen ontdekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:44
Stekker? stopcontact? Lood pak?

The one you cant see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Sitecom Wl341 kan het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-07 09:07
Faraday kooi maken, en hem erin leggen als je hem niet voor wifi gebruikt

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235883

Kan je net zo goed alles met kabel doen + een of ander goedkope APtje in de gevallen dat je het wel nodig zal hebben?

Als je bang bent voor de straling kan je ook beter geen DECT telefoons en mobiel meer hebben..... En verscheidene andere elektronica..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:48
Met onderstaande knop kan je hem deactiveren. Activeren kan ik niet mee helpen.

Afbeeldingslocatie: http://www.japanprobe.com/july06/nuke/usb_nuke_button_1.jpg

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Of je gaat logisch nadenken en snappen dat het werkelijk helemaal nergens op slaat, denk dat zoiets veel meer helpt en je nog geld gaat besparen ook.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-07 09:07
Tsja je ontkomt er echt niet aan, ik woon in een vrij standaard woonwijk, en pak hier al meer dan 50 accespoint op met met me wifidongel in een frituurschepje. (http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/rvwifi.jpg)

[ Voor 18% gewijzigd door Biersteker op 26-04-2011 20:25 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:18

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Een goedkope router kopen en daar letterlijk tussen de antennes en de router intern een knop tussen zetten zodat je dus met een knop op je router de wifi aan of uit kan zetten?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:33
Zo eenduidig zijn de stralingsonderzoeken ook nou weer niet. En als je iets zelden gebruikt kan het net zo goed uit, scheelt ook weer stroom.
En het veld neemt kwadratisch af, dus de straling van je buurman is een flinke factor lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:27
Zoals al is genoemt DD-WRT (en dat is vrij makkelijk te installeren) biedt deze oplossing bij routers met een knop. (+ vele andere nuttige functies)

Hier staat een WRT320N.

Let er overigens op dat dd-wrt alleen werkt op cisco apparaten. (zie website dd-wrt)

En dat is volgens mij wat je zoekt.

*Als je de router kan zien vanaf je bed is het misschien wel een idee om hem uit te zetten.
Je slaapt immers ook beter en langer als je telefoon uit staat.
Of dat nou het placebo effect is of niet.

Er is alleen nog geen allesbeslissend onderzoek tot mij gekomen waarin staat dat het Slecht voor je is, of dat het juist niet uitmaakt. Of misschien wel goed voor je is.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:02
flauwe reacties hier op die straling.
Achtergrondstraling heb je natuurlijk altijd, maar de laatste decennia is dit extreem toegenomen. Combineer dat met de onduidelijkheid rond de gezondheidseffecten van E.M straling, en het is best te begrijpen dat iemand deze straling in zijn omgeving een beetje in wil perken.

ikzelf geloof niet zo in mutagene effecten van deze E.M straling: de Ioniserende effecten treden op in het UV gebied en bij lagere golflengten dan dat (dus bij hogere frequenties). UV heeft golflengten van 400-200 Nm.
De ondergrens voor ioniserende straling is dan 2.997E8/400E-9=7.5E14 Hz.
Je weet alleen niet goed welke andere effecten je op de biochemie kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_geuns
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-02 10:57
Bedankt voor de verschillende reacties.

Ik weet dat het misschien wat overbezorgd overkomt, maar ik zou graag de straling en het energieverbruik (die ik zelf in de hand heb) in de mate van het mogelijke beperken. Ik woon in een landelijke gemeente, dus straling van buren is al minimaal.

Aangezien ik toch grondig ga verbouwen voorzie ik een mogelijkheid om overal via "de kabel" het netwerk/internet te verkennen. De mogelijkheid om met een aan/uit knop te werken maakt het gebruik van wifi voor de andere huisgenoten eenvoudig.

Ik sta meestal ook redelijk sceptisch tegenover, maar de gestelde vraag lijkt me niet volledig onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown

klown

geek

allure schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:46:
[...]

Nee toch? Die heb ik nog niet kunnen ontdekken...
Ik heb toch echt zelf die router en er zit een klein wit rond knopje.
Ik heb even gegoogled en kwam op deze pagina:
https://webshop.levix.nl/...nd_router_wireless_n.html
Bovenaan zie je het knopje om WLAN aan- of uit te schakelen.

In de tekst op die pagina staat de knop om draadloos aan en uit te schakelen ook genoemd.

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:41

Umbrah

The Incredible MapMan

In een landelijke gemeente is de straling juist veel hoger: door het gebrek aan hoogbouw sta je veel meer blootgesteld aan kosmische achtergrondstraling en zonnestraling. Waarom denk je dat projecten als LOFAR en de schotelarrays bij Westerbork juist in Drenthe op zijn gezet? En die straling is heel wat energetischer dan alles wat je maar zelf de ether in kan slingeren op nog minder schadelijke frequenties ook! De 900MHz, 1800MHz, 2400MHz en 5000MHz banden zijn lievertjes in vergelijking met wat je midden in een weiland kan ontvangen weg van de isolatie van beton en torens.

Je kunt haast beter je huis in een immense kooi van farraday bouwen dan dat onschuldige WiFi netwerkje van je uitzetten!

Overigens: zal je maar niet vertellen wat voor straling er uit die kabels van je komt, en uit je stopcontacten. Je kunt haast beter als Amish gaan wonen, ware het niet dat die een behoorlijk lagere levensverwachting hebben.

Maar goed, wat je energieverbruiksvraag betreft vind ik je vraag redelijk. Persoonlijk vind ik WiFi via een hardware switch uitschakelen nogal halfbakken: elke PC met een WiFi module die aan staat en zoekt zal ook verbruik hebben. Je kunt beter zelf iets gaan bouwen wat dmv. scripts op een "gehackte" router niet alleen de WiFi van de router uitzet, maar ook van alle PC's. DD-WRT en evt. Powershell en evt. Putty kunnen je hier mee helpen.

Stroomverbruik is je enige geldige reden (hoewel dat na uitrekenen ook op jaarbasis een enkele euro is, wat je met "af en toe aan" al verliest), en hiervoor kun je beter op zoek gaan naar een kwaliteitsrouter die WiFi in Powersave zet als er niet veel/geen gebruik is. Ik ben heel blij met mijn pricewatch: Linksys E4200 Simultaneous Dual Band Wireless-N Router die het WiFi signaal dus echt schakelt: geen data = 1 streepje in een uithoek, data gebruik: blam, hij vliegt naar 4 streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Umbrah schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:47:
En die straling is heel wat energetischer dan alles wat je maar zelf de ether in kan slingeren op nog minder schadelijke frequenties ook!
*mompelt iets over appels en peren
Waarom denk je dat projecten als LOFAR en de schotelarrays bij Westerbork juist in Drenthe op zijn gezet?
Ik kan wel 10 redenen verzinnen..

Anyway, iemand de les lezen over iets waar de wetenschap nog niet eens uit is :')

[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 27-04-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn vader heeft thuis ook een router met een knopje (WRT54GL met DD-WRT) dat ik heb ingesteld om Wi-Fi te kunnen inschakelen. Het wordt immers zelden gebruikt, en waarom zou je het dan laten aanstaan? Al was het maar om je netwerk niet heel de tijd uit te zenden, de naburige netwerken minder vaak te storen, en het kleine beetje minder stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

- J.W. - schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:06:
[...]

*mompelt iets over appels en peren

[...]

Ik kan wel 10 redenen verzinnen..

Anyway, iemand de les lezen over iets waar de wetenschap nog niet eens uit is :')
De wetenschap is er vrij redelijk uithoor; verschillende studies hebben laten weten dat er op de korte termijn geen aantoonbare afwijkingen zijn. In de wetenschap betekent 'geen aantoonbare' gewoon dat het er niet is. De lange termijn (> 10 jaar) effecten zijn ze nog niet uit, maar het beetje dat je bespaart door je WiFi uit te zetten is relatief zo minimaal dat het echt niet uitmaakt als je alleen je eigen WiFi uit zet.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
DutchNutcase schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:48:
[...]

De lange termijn (> 10 jaar) effecten zijn ze nog niet uit,
Da's onbelangrijk ofzo?
maar het beetje dat je bespaart door je WiFi uit te zetten is relatief zo minimaal dat het echt niet uitmaakt als je alleen je eigen WiFi uit zet.
Hoezo?

Een simpel rekenvoorbeeldje:
- de router van jezelf staat op 5m afstand
- de router van de buren staat op 25m afstand.

Dus, het verschil in veldsterkte is een factor 25, i.e. (25/5)^2.

Het is onbekend wat de (lange termijn) gevolgen zijn. En als iemand denkt: "better safe than sorry" en met een kleine ingreep straling kan verminderen, dan is daar toch niks mis mee?
--

Ik hoop van harte dat er geen nadelige lange termijngevolgen zijn van de dosis straling waar we dag in dag uit aan worden blootgesteld (wifi of niet), want daar zou het "roken-is-niet-ongezond" van vroeger compleet bij in het niet vallen* en net zoals nu waren daar ook grote financiele belangen.

* "As scientific evidence mounted in the 1980s, tobacco companies claimed contributory negligence as the adverse health effects were previously unknown or lacked substantial credibility. Health authorities sided with these claims up until 1998, from which they reversed their position."

[ Voor 13% gewijzigd door - J.W. - op 27-04-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

klown schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:31:
[...]

Ik heb toch echt zelf die router en er zit een klein wit rond knopje.
Ik heb even gegoogled en kwam op deze pagina:
https://webshop.levix.nl/...nd_router_wireless_n.html
Bovenaan zie je het knopje om WLAN aan- of uit te schakelen.

In de tekst op die pagina staat de knop om draadloos aan en uit te schakelen ook genoemd.
Je hebt helemaal gelijk, het knopje zit bij mij aan de "achterkant" vandaar dat hij me nooit is opgevallen. Weer wat geleerd!

Kan die knop ook "uit"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 21:39
Umbrah schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:47:
In een landelijke gemeente is de straling juist veel hoger: door het gebrek aan hoogbouw sta je veel meer blootgesteld aan kosmische achtergrondstraling en zonnestraling. Waarom denk je dat projecten als LOFAR en de schotelarrays bij Westerbork juist in Drenthe op zijn gezet? En die straling is heel wat energetischer dan alles wat je maar zelf de ether in kan slingeren op nog minder schadelijke frequenties ook! De 900MHz, 1800MHz, 2400MHz en 5000MHz banden zijn lievertjes in vergelijking met wat je midden in een weiland kan ontvangen weg van de isolatie van beton en torens.

Je kunt haast beter je huis in een immense kooi van farraday bouwen dan dat onschuldige WiFi netwerkje van je uitzetten!
Drenthe FTW :+ Maar om even terug te komen op het stralingsverhaal, ik heb een tante die precies naast een Speedtouch met Wlan sliep. Dat leek mij toch niet zo verstandig, dus ik kan me voorstellen dat je het signaal in zulke gevallen uit wilt kunnen zetten :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown

klown

geek

allure schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:53:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, het knopje zit bij mij aan de "achterkant" vandaar dat hij me nooit is opgevallen. Weer wat geleerd!

Kan die knop ook "uit"?
dat je de knop deactiveert bedoel je?
Ik heb in het menu er niks over gevonden, maar als je de knop nooit opgevallen was, acht ik de kans dat je er perongeluk op drukt vrij klein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat ik nog niet ben tegengekomen in deze thread: gewoon een los access point met netschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown

klown

geek

Dan is er meer uit dan alleeen de wifi-functie he |:( (wat de TS dus vraagt)
Dan kan je via de kabel ook niet meer bij het admin-menu enzo ;)

[ Voor 8% gewijzigd door klown op 28-04-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:39

DeTeraarist

#Boots2Asses

Hij bedoelt een los accesspoint die je naast de bestaande router gebruikt, alleen voor WiFi |:(

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 14:11

Tazzios

..

maarten_geuns schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:30:

Ik sta meestal ook redelijk sceptisch tegenover, maar de gestelde vraag lijkt me niet volledig onrealistisch.
Je gestelde vraag is toch ook al beantwoord door meerdere personen met typenummer en al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Puch-Maxi schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:19:
[...]
Drenthe FTW :+ Maar om even terug te komen op het stralingsverhaal, ik heb een tante die precies naast een Speedtouch met Wlan sliep. Dat leek mij toch niet zo verstandig, dus ik kan me voorstellen dat je het signaal in zulke gevallen uit wilt kunnen zetten :)
Waarom dan? Ik denk dat jouw manier van beredeneren veel gevaarlijker is als je ook op dezelfde manier beslissingen maakt over andere aspecten van je gezondheid.

Er is geen wetenschappelijk of zelfs anectdotisch bewijs (je tante is er toch niet ziek van geworden?) en toch trek je conclusies die tegenstrijdig zijn met je eigen waarnemingen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown

klown

geek

DeTeraarist schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:34:
Hij bedoelt een los accesspoint die je naast de bestaande router gebruikt, alleen voor WiFi |:(
Die zijn in de regel toch ook met kabel verbonden en kun je dingen instellen als SSID en channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

klown schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:25:
[...]

dat je de knop deactiveert bedoel je?
Ik heb in het menu er niks over gevonden, maar als je de knop nooit opgevallen was, acht ik de kans dat je er perongeluk op drukt vrij klein ;)
Nou, ik heb ook een 2130n elders staan waar dus laatst in ene de WLAN uitwas terwijl de inloggegevens NIET lokaal bekend zijn... NU weet ik dus waarom :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:39

DeTeraarist

#Boots2Asses

klown schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:48:
[...]

Die zijn in de regel toch ook met kabel verbonden en kun je dingen instellen als SSID en channel?
Ik weet niet of ik jou nu niet begrijpt of jij mij niet :p
Ik heb het idee dat jij een accesspoint ook meteen als modem cq. router aanmerkt?
Immers als het (losse) accesspoint uitstaat, dan kun je daar inderdaad het admin menu niet meer bereiken via de kabel, maar dat is niet nodig als je toch geen Wifi nodig hebt. De rest van je netwerk kun je gewoon door je modem of router laten regelen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Pagina: 1