Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Antivirus Antispyware 2011

Pagina: 1
Acties:

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 20:56
Hey allemaal,

Ik ben tot twee keer toe slachtoffer geweest van "Antivirus Antispyware 2011". In beide gevallen had ik wel meteen door dat het hier om een fake virusscanner ging maar het is me niet gelukt om deze zooi te verwijderen. En na een system restore is alles helemaal opgekloot en kon ik niks meer.

Nu vind ik heel veel websites m.b.t. het verwijderen van dit virus, bijv deze

Maar kan iemand mij vertellen hoe ik "antivirus antispyware 2011" kan voorkomen? Welke virusscanner kan ik hiertegen het best gebruiken?

Oh ja, ik gebruik win7

Alvast bedankt

(ik vond in de zoekfunctie nog niks over dit onderwerp, maar excuses als ik het toch over het hoofd heb gezien)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Bloedvat schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:14:
Maar kan iemand mij vertellen hoe ik "antivirus antispyware 2011" kan voorkomen?
De voornaamste tip: opletten met waar je op klikt en wat je download. Heb je enig idee hoe je tot 2x toe geinfecteerd bent geraakt? Voornaamste redenen zijn het downloaden van geinfecteerde spullen (muziek bijvoorbeeld) en het bezoeken van bepaalde websites. Als je via een geinfecteerde download een virus oploopt en je verwijdert het bronbestand niet, dan is het ook niet zo gek dat het virus terugkomt lijkt mij.

Desktop | Server | Laptop

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 11:34
Klik niet op van die popups op websites met berichten als "je bent geinfecteerd, klik hier om te scannen!". Download alleen van bekende betrouwbare websites en uploaders. Gebruik naast een virusscanner ook een anti-malware programma zoals dat van malwarebytes. Zorg dat dingen als Java, Quicktime, Adobe Reader, Adobe Flash en dergelijke up to date zijn (dit is bijvoorbeeld handig om dat te controleren: http://secunia.com/vulnerability_scanning/online/). Zorg dat je besturingssysteem en browser up to date zijn. Je kan NoScript gebruiken (ten koste van wat usability) om websites met malware tegen te gaan. Lees foutmeldingen en berichten van je besturingssysteem (zoals uac).

[ Voor 5% gewijzigd door Neverwinterx op 26-04-2011 14:14 ]

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 07:04
Uit de TS wordt ook niet duidelijk of je al een virusscanner hebt draaien (ik vermoed van niet).

Voor een virusscanner zou je misschien eens kunnen kijken naar Microsoft Security Essentials. (let wel, alleen met een legale windows). Het volledige lijstje staat in de TS van dit topic:[Virusscanners] Discussietopic deel 4

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots