Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16
Nadat ik me flink verdiept heb in alle mogelijke mobiele abonnementen lijkt het erop dat het voor mijn wensen simpelweg niet slim is om een simonly zonder telefoon te nemen?

Een korte situatieschets:

op dit moment heb ik 190 minuten of 380 sms, en daarbij mobiel internet. De bundel is aan de krappe kant voor mij, en de balans ligt naar sms.

Wat ik ook probeer, simonly abonnementen komen dan altijd rond of boven de 20 euro per maand uit. Bijvoorbeeld ben 500+internet, simpel, en dat soort providers.

Maar als ik wel een toestel zou nemen wordt het helemaal niet heel veel duurder. (Voor de duidelijkheid, ik hoef eigenlijk geen nieuw toestel)
Bijvoorbeeld: vodafone bel+sms+web 200 met 200 minuten/400 sms en internet met daarbij gratis een htc desire s kost gemiddeld 29,50 per maand voor een looptijd van 2 jaar.

Dat betekent dat ik dan dus 24*9,50 = 228 euro voor de Desire S zou betalen. Dit toestel is net nieuw en kost 400 euro, dus ik kan daar onuitgepakt echt wel 350 euro voor krijgen lijkt me. Dat betekent dat ik dan 122/24= +- 5 euro per maand zou besparen t.o.v. simonly. Het enige nadeel is dan dat het wat meer gedoe is.

Ik heb gemerkt dat vooral de combinatie van veel smsen en mobiel internet simonly abonnementen al snel duur maakt. Vaak zie ik mensen hier in de levertijdentopics vergelijkingen maken tussen simonly en abonnementen met toestel. Maar in mijn geval pakt simonly nooit voordeliger uit. Terwijl je zou verwachten dat dit wel het geval is ;) Zie ik nu opties over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 13:10
Wat ik altijd doe is een jaar een abo met toestel nemen en het volgende jaar een simonly abo, dat scheelt wel een hoop.
Maar als je een abo met een nieuwe toestell neemt en deze verkoopt kun je soms de rest van het jaar redelijk goedkoop tot "gratis" bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Sim only is ook pas voordeliger na het verlopen van het contract, want dan blijf je de lagere belkosten betalen. Ik heb nu al enkele jaren dezelfde sim only en ik koop m'n toestellen altijd los. Dat bespaart op de langere termijn meer geld.

Vergeet niet dat abonnementen elk jaar duurder worden, waardoor je het zuinigst belt met de oudste sim-only abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 17:08
Trommelrem schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:52:
Sim only is ook pas voordeliger na het verlopen van het contract, want dan blijf je de lagere belkosten betalen.
Dat is niet altijd waar. Bijvoorbeeld bij tmobile, neem je een sim only, nieuw abo, dan krijg je die het eerste jaar voor een actie tarief. Daarna ga je de "volle" mep betalen, en is hij dus duurder dan het eerste jaar. Mochten de tarieven dusdanig hoger worden dan je actie tarief, kan je hem natuurlijk wel aanhouden. Maar weer een nieuw sim only abo afsluiten, met een korting daarop, is nog steeds voordeliger.

-edit

Voor de TS: Ben sim only, 250 min of SMS, met inet actie abo van 5 euro, is 11,99 per maand.

[ Voor 7% gewijzigd door Whatsek op 26-04-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_1990
  • Niet online
Ik heb mij hier ook een tijd lang kapot op gezocht, en ben eigenlijk tot dezelfde conclusie gekomen dat sim-only met internet niet erg interessant is en dat je er verstandiger aan doet het toestel te verpatsen.
Whatsek schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:54:
[...]
Dat is niet altijd waar. Bijvoorbeeld bij tmobile, neem je een sim only, nieuw abo, dan krijg je die het eerste jaar voor een actie tarief. Daarna ga je de "volle" mep betalen, en is hij dus duurder dan het eerste jaar. Mochten de tarieven dusdanig hoger worden dan je actie tarief, kan je hem natuurlijk wel aanhouden. Maar weer een nieuw sim only abo afsluiten, met een korting daarop, is nog steeds voordeliger.

-edit

Voor de TS: Ben sim only, 250 min of SMS, met inet actie abo van 5 euro, is 11,99 per maand.
grappig dat je dit net noemt en vervolgens Ben aanraadt: lees altijd goed de voorwaarden. Bij Ben is het als ik het goed onthouden heb maar 3 maanden internet voor 5 euro. Ik heb het even opgezocht:
De 50% korting op het maandbedrag van Ben internet altijd ontvang je voor een periode van 3 maanden vanaf de activatie datum van je internetbundel. Na 3 maanden vervalt de korting en betaal je €9.95 per maand.
Op zich niet extreem duur, maar na 3 maanden betaal je dus wel ~ 17 euro per maand. Voor sim-only verwacht ik goedkoper. Zeker als je korting op de belbundel na 12 maanden vervalt en je in totaal gewoon weer €20 per maand mag ophoesten.

[ Voor 3% gewijzigd door hans_1990 op 26-04-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Whatsek schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:54:
[...]

Dat is niet altijd waar. Bijvoorbeeld bij tmobile, neem je een sim only, nieuw abo, dan krijg je die het eerste jaar voor een actie tarief. Daarna ga je de "volle" mep betalen, en is hij dus duurder dan het eerste jaar.
Bij particulieren zeker. Ik heb mijn T-Mobile sim only al meer dan enkele jaren en ik betaal nog steeds het "actietarief." Ik heb zelfs mijn "bundel" kunnen verlagen zonder dat mijn T-Mobile Ondernemersbundel in gevaar komt. De nieuwe ondernemersbundel heeft namelijk een limiet van 1000 minuten, de oude heeft geen limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
Oke, het blijkt dus toch wel een beetje een juiste constatering te zijn. Erg jammer dat echt voordelige abonnementen dus niet meer bestaan ;) Vroeger was dat wel anders met enorme cashback acties e.d.

@Whatsek: Dit zou dus ook niet genoeg zijn voor mijn verbruik als je de ts goed gelezen had, en dus zou het nog duurder worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:27

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik heb me net als ts ook zitten verbazen over hoe niet interessant sim-only is geworden (of gemaakt). Vooral i.c.m. internet is er niks redelijks te vinden. Sowieso hebben de providers ons aardig tuk. Hoe ik ook reken uiteindelijk mag ik bij allemaal op de paar euro evenveel gaan betalen sim-only of met toestel maakt geen zak uit.

Een verlenging is ook niet meer wat het geweest is. Als ik nu zou 'verlengen' (wat een bullshit je krijgt gewoon een nieuw contract) mag ik meer voor een toestel gaan betalen dan een nieuwe klant. Daar valt nog een paar euro te halen, als ik zou overstappen naar een andere provider. Maar dan verwachten ze dat je minimaal 2 jaar pakt.

Mobiele markt is op dit moment 1 monopolie/dealer en wij zijn de junks. Met dat gestoorde plan om voor chat (die focking paar bytes... wtf!?) straks apart te gaan betalen zit ik er sterk aan te denken om een sim-only te nemen zonder internet en de nieuwe toestellen mogen ze stoppen in een plek waar het heel donker is.
Ja maar meneer de toestellen zijn allemaal duurder geworden. Ja duh... Betere techniek. Kleinere techniek etc. etc. en dan duurder? Wie flest nu wie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_1990
  • Niet online
In een ander topic werd ik er op gewezen dat Simyo dat vrijwel dezelfde contracten aanbiedt als Ben, in tegenstelling tot Ben, wel 12 maanden €5 korting geeft op internet.

Het lijkt erop dat je daar dus voor €11,94 per maand 250 belminuten/smsjes en 1Gb internet krijgt voor 1 jaar lang. Wel betaal je 5 cent per Mb buiten je bundel, maar dat is tegenwoordig niet ongewoon.

edit: eens met ManiacsHouse, het mobiele klimaat lijkt de klant niet echt meer te dienen.

[ Voor 11% gewijzigd door hans_1990 op 26-04-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

hans_1990 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:14:
In een ander topic werd ik er op gewezen dat Simyo dat vrijwel dezelfde contracten aanbiedt als Ben, in tegenstelling tot Ben, wel 12 maanden €5 korting geeft op internet.

Het lijkt erop dat je daar dus voor €11,94 per maand 250 belminuten/smsjes en 1Gb internet krijgt voor 1 jaar lang. Wel betaal je 5 cent per Mb buiten je bundel, maar dat is tegenwoordig niet ongewoon.
Ja klopt. Staat op de website.
De actietarieven gelden voor de eerste 12 maanden.
Bundels zijn net als je abonnement per maand opzegbaar.
Maar hoe zit dat nu met dat per maand opzegbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
Ik heb de eerste uitzondering op mijn relaas gevonden, een goedkope simonly met internet:

https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/orderform/69

Ik hoop maar dat deze aanbieding nog steeds beschikbaar is tegen de tijd dat ik kan bestellen (over ruim een maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:15

Rannasha

Does not compute.

Jo-hannes schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:39:
Ik heb de eerste uitzondering op mijn relaas gevonden, een goedkope simonly met internet:

Ik hoop maar dat deze aanbieding nog steeds beschikbaar is tegen de tijd dat ik kan bestellen (over ruim een maand)
Dat is een VF Friends&Family link die je daar post. Aan het eind van het bestelproces moet je een F&F code invoeren om daadwerkelijk de bestelling te kunnen plaatsen. Dus je moet iemand kennen die bij VF werkt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 15:21
Jo-hannes schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:39:

Volgens mij heb je hier een actiecode voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
hpt870 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:52:
[...]

Volgens mij heb je hier een actiecode voor nodig?
In het sgs2 abonnementen topic wordt gesuggereerd dat je gewoon willekeurige getallen kunt invullen, en daar lukken de bestellingen ook mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 19:21
Dit is voor mij voordelig, door behoud van niet gebruikt tegoed, bruikbaar voor tel als SMS, internet wel apart

http://gsm.t-mobile.nl/tm...t.html?xart_id=atrs2122sa

Is niet zo overduidelijk op website te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
hbt68 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:02:
Dit is voor mij voordelig, door behoud van niet gebruikt tegoed, bruikbaar voor tel als SMS, internet wel apart

http://gsm.t-mobile.nl/tm...t.html?xart_id=atrs2122sa

Is niet zo overduidelijk op website te vinden
Voor mij is dat juist totaal niet voordelig. Ik heb minimaal een 220 bundel nodig dan, met daarbij een internetbundel en een smsverdubbelaar. Dan kom ik al aan de 22,40 per maand, en als de korting vervalt wordt dat zelfs 27,45...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Je hebt te maken met 2 variabelen:

1. Huidige netwerk acties (die barslecht zijn, dus trek je eerder aan Sim Only)
2. Je verbruik.

Ik zal jouw specifieke situatie uitschetsen:

1. Simyo 250M/SMS per seconde afrekenen, geen verdubbelaar, GEEN contract 12,42 PM incl aansluit
2. Vodafone 200/400 per minuut afrekenen, 2 jaar vastzitten en mooie aanbiedingen moeten negeren 30,52pm incl aansluit. Na aftrek van toestel waarde (350/24) nog 15,94

Je bent dus in geval 2 3,52 meer kwijt voor een liggende aan persoonlijke voorkeuren en verbruik min of meer gelijkwaardig abbo. (Door afrekenen per minuut bijvoorbeeld komt dat Vodafone abbo netto misschien maar tot 120-150 minuten, maar bel je maar 2-3x halve minuut per week dan is 400 smsjes uiteraard lekkerder, tot je een keer wel moet bellen.)

Het mooie is dat je optie 1 kan up en downgraden bijvoorbeeld voor 9 euro extra naar 500/500 of voor 10 euro extra naar 250/250+1000 (wil je echt veel smsen) dan krijg je veel meer abbo terug voor je geld en ben je uiteindelijk 6,47/7,47 pm meer kwijt, maar je zit niet vast aan een contract, en je kan eventueel tussentijds je abbo omhoog of omlaag schakelen naar gelang je verbruik. Je betaald per seconde. Je kan ingaan op een superaanbieding omdat je nergens aan vast zit. Daarnaast kan het up en downgraden per maand, denk je zomer extra veel te smsen gooi je paar maanden 1000 sms bundel aan en betaal je maar een paar maanden lang 'extra'

Anderzijds had je meer dan een jaar lang de aanbieding van vodafone simonly 14,95 voor 400/400 of 12,95 voor 300/300 19,95 voor 620/620 bijvoorbeeld. (incl internet en afrekenen per seconde)

Het is dus niet helemaal zoals je schetst, het ligt gewoon aan de 'huidige aanbiedingen' en vooral je persoonlijk bel/sms gedrag

Mocht dat van belang zijn, let wel dat een telefoon abbo met toestel een lening betreft m.b.t. BKR, een sim only heeft meestal veel minder met BKR te maken

In mijn persoonlijk geval heb ik graag veel minuten en wil ik de OPTIE hebben op veel smsen. Ofwel minstens 400 min/sms en het liefst 500 of meer. Heb nu de 620/620+Inet voor 19,95. Wil ik zo een abbo incl toestel dan betaal ik 24 maanden lang 60 per maand gemiddeld of moet ik een eenjarige deal zien te maken (die af en toe wel voorkomen maar steeds minder, broertje was bijvoorbeeld voor 400/800 + internet 530 euro kwijt incl Desire toen Desire los nog 450+ was)

Voor meer vragen, berekeningen of een eventuele bestelling (affiliate link voor mij moeite:P) ben ik bereikbaar via DM

EDIT: Blijkbaar is de vodafone directsales sim only weer WEL beschikbaar, vorige week niet meer.

[ Voor 200% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-04-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Simonly is lang niet meer zo goedkoop als het geweest is... 2,50 voor 200 belminuten + 100 minuten naar vaste nummers in de daluren zie je echt nergens meer. 4,95 voor 200 belminuten gaat nog net lukken, geloof ik. Wil je internet, dan maakt het al nauwelijks meer verschil of je een sim-only en een losse telefoon neemt of een abo incl telefoon. En dan heb ik nog een datalimiet van 1 GB ook (waar ik lang niet aan kom) ipv een of andere vage FUP ;) Voordeel van abo incl telefoon is ook dat je je telefoon in feite gespreid betaalt en dus niet die hele som in 1 keer op hoeft te hoesten. Is voor sommigen namelijk niet zo heel goed te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:02:

Mocht dat van belang zijn, let wel dat een telefoon abbo met toestel een lening betreft m.b.t. BKR, een sim only heeft meestal veel minder met BKR te maken
BKR is door de providers afgeschaft sinds een x aantal maanden.

Ontopic. Ik word er eerlijk gezegd beetje kriegel van. Kan al 2 maanden 'verlengen' en zit me af te vragen wat ik ga doen. Nieuw toestel + abo is mijns inziens gewoon te duur. Simonly is ook niet meer interessant. Ze hebben ons mooi in de tang (hoezo geen prijsafspraken?) want hoe je ook rekent bij elke provider kom je zo'n beetje op hetzelfde uit... Misschien maar helemaal geen mobiel abo meer nemen. Lekker rustig en ze bellen me maar als ik thuis ben. :P

Gemiddeld voor een leuk abo betaal je incl. toetsel 30 euro. Voor het dubbele heb ik thuis retesnel internet, gratis bellen naar vaste nummers en in 2 kamers in huis digitale tv.

[ Voor 10% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-04-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:02:
... verhaal ...

Voor meer vragen, berekeningen of een eventuele bestelling (affiliate link voor mij moeite:P) ben ik bereikbaar via DM

EDIT: Blijkbaar is de vodafone directsales sim only weer WEL beschikbaar, vorige week niet meer.
Allereerst, bedankt voor je uitgebreide verhaal, maar zoals in de TS stond ligt de balans van mijn gebruik naar SMS.

250/250 is voor mij dus geen geschikt abonnement. Ik heb dan de 500/500 nodig, of de 1000sms bundel. De 500/500 is dan de goedkoopste optie, en dat betekent dus dat er sowieso nog 9 euro bijkomt, en dus is simonly inderdaad weer duurder. Vastzitten aan een contract vind ik geen probleem, ook het BKR verhaal is voor mij niet echt relevant.

De vodafone directsales is echter wel een goedkope oplossing voor mij, maar ook de aanbieding i.c.m. een toestel is flink scherp geworden met 50% korting in het eerste jaar. Mijn punt van twijfel is op dit moment vooral het volgende: als ik deze 2 opties vergelijk, en ik zou mijn HTC hero tweedehands verkopen kan ik voor minder dan 200 euro voor het toestel overstappen op een galaxy SII. Keuzes, keuzes ;) Maar het wordt wss sowieso wel vodafone.

[ Voor 49% gewijzigd door Bio op 02-05-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:26
Nog even als overweging, bij Simyo kan je in het buitenland niet internetten vanuit je bundel. Da's wel een nadeel(tje). Bij Vodafone heb je de internet op reis dagbundel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

hans_1990 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:14:

edit: eens met ManiacsHouse, het mobiele klimaat lijkt de klant niet echt meer te dienen.
Die heb ik ook aangevraagd een maandje geleden, daarvoor had Vodafone iets vergelijkbaars via directsales voor 11 euro maar die actie is weer afgelopen. Je moet gewoon een beetje zoeken tussen de aanbiedingen.

Het doorverkopen van een toestel zie ik ook niet zo zitten. Je moet maar zien dat je ook die 350 euro er voor krijgt en het is inderdaad meer gedoe.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Jo-hannes schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:59:
[...]
In het sgs2 abonnementen topic wordt gesuggereerd dat je gewoon willekeurige getallen kunt invullen, en daar lukken de bestellingen ook mee :)
En, ben je hiervoor gegaan?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Een tip voor de T-Mobile sim-only gebruikers van de Flex Sim-Only '09 en eerder:

Je kunt van tariefplan wijzigen binnen je voorwaarden die toen zijn gesteld. Sim-only blijft daarmee behouden en eventuele extra's blijven ongewijzigd. Als je je contract zelfs voor +- 12 januari 2010 hebt afgesloten en je hebt daarbij ook T-Mobile Ondernemers Onderling afgesloten, dan kun je je basistariefplan wijzigen met behoud van het onbeperkt bellen naar T-Mobile nummers en met behoud van eventueel onbeperkt internet. De limiet van 1000 minuten en/of de datalimiet wordt in dat geval niet geactiveerd. De nieuwe gebruikers hebben die limieten namelijk wel :)

De tarieven en voorwaarden zijn nog op de website te vinden. Als je dus nog een T-Mobile sim-only contract van 2009 of eerder hebt, nooit meer verlengen of opzeggen, ook al ben je contractvrij. Als je er dan toch vanaf wilt, verkoop je contract dan op marktplaats want dergelijke contracten zijn geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:45

Tom Yam

(>'.')>

Ik loop precies tegen ditzelfde aan. Heb nu een abo van 1000 min van Vodafone, maar ivm veranderd belgedrag wil ik een abo met 200 minuten. Nieuw toestel hoeft niet. Wat schetst mijn verbazing: het loont niet om sim-only te gaan want de aanbiedingen zijn lachwekkend. Jammer!

Lijkt er dan toch op dat ik een nieuw toestel er maar bij neem en die in de verkoop zet. Onhandig maar het is blijkbaar niet anders :/

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:15

xdc

Trommelrem schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:05:
Een tip voor de T-Mobile sim-only gebruikers van de Flex Sim-Only '09 en eerder:

Je kunt van tariefplan wijzigen binnen je voorwaarden die toen zijn gesteld. Sim-only blijft daarmee behouden en eventuele extra's blijven ongewijzigd. Als je je contract zelfs voor +- 12 januari 2010 hebt afgesloten en je hebt daarbij ook T-Mobile Ondernemers Onderling afgesloten, dan kun je je basistariefplan wijzigen met behoud van het onbeperkt bellen naar T-Mobile nummers en met behoud van eventueel onbeperkt internet. De limiet van 1000 minuten en/of de datalimiet wordt in dat geval niet geactiveerd. De nieuwe gebruikers hebben die limieten namelijk wel :)

De tarieven en voorwaarden zijn nog op de website te vinden. Als je dus nog een T-Mobile sim-only contract van 2009 of eerder hebt, nooit meer verlengen of opzeggen, ook al ben je contractvrij. Als je er dan toch vanaf wilt, verkoop je contract dan op marktplaats want dergelijke contracten zijn geld waard.
]

kan je dit even uitleggen hoe ik deze verander in een soort van supersim only met internet?

heb hier nog een sim only flex 15 uit 2007 ;)

stel ik verhoog hem naar flex 45 , betaal dan 22,50 voor 45 euro
plus webnwalk erbij 9.95 plus sms verdubelaar 2,50

is totaal = 34,95

dan is de bel sms web van vodafone , 31,99 per maand voor 820/820 toch beter? (alleen vast contract) 2jr

[ Voor 9% gewijzigd door xdc op 23-05-2011 00:55 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Trommelrem schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:05:
Dat is onzin natuurlijk, T-Mobile kan het vanaf hun kant ook elk moment dat ze willen beeindigen. Het is niet dat ze tot het einde der dagen je nageslacht dat abonnement moeten leveren.
NiTiN schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:01:
Ik loop precies tegen ditzelfde aan. Heb nu een abo van 1000 min van Vodafone, maar ivm veranderd belgedrag wil ik een abo met 200 minuten. Nieuw toestel hoeft niet. Wat schetst mijn verbazing: het loont niet om sim-only te gaan want de aanbiedingen zijn lachwekkend. Jammer!

Lijkt er dan toch op dat ik een nieuw toestel er maar bij neem en die in de verkoop zet. Onhandig maar het is blijkbaar niet anders :/
Hoezo loont dat niet? Wat betaal je nou dan voor die 1000 minuten per maand? Voor 7 euro heb je 250 belminuten/SMS Sim Only bij Simyo, voor 12 euro heb je hetzelfde inclusief 1GB internet.

Vodafone heeft ook af en toe scherpe sim-only aanbiedingen, maar die zijn momenteel net afgelopen.

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 23-05-2011 01:31 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Marzman schreef op maandag 23 mei 2011 @ 01:28:
[...]

Dat is onzin natuurlijk, T-Mobile kan het vanaf hun kant ook elk moment dat ze willen beeindigen. Het is niet dat ze tot het einde der dagen je nageslacht dat abonnement moeten leveren.
Klopt. Dutchtone heeft dat destijds gedaan met het extreem goedkope Dutchtone Business abonnement. Dutchtone wilde er vanaf omdat ze op deze klanten geen winst maakten. Hun aanbod voor een nieuw abonnement was alleen bar slecht, dus zijn vele gebruikers geporteerd naar een andere provider omdat nummerportering toen net mogelijk was gemaakt.

T-Mobile zal niet op korte termijn de oude abonnementen eruit gooien. Nu zijn het klanten bij T-Mobile, zodra ze het abonnement van hun kant ontbinden dan zal een deel van de klanten overstappen en dus zijn ze die kwijt. Dat weegt vaak niet op tegen de iets grotere omzet door hogere tarieven van het deel van de klanten dat wel blijft. Zo zijn er nog hordes tevreden gebruikers van abonnementen uit de Ben-tijd. T-Mobile laat die klanten logischerwijs met rust.

Overigens waren de T-Mobile sim-only abonnementen om precies deze reden een van de weinige abonnementen waarbij het voordeliger was om wel een tweejarig contract af te sluiten, zodat T-Mobile hetzelfde kan doen wat Dutchtone deed. In veel gevallen is een eenjarig contract namelijk veel voordeliger.

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 23-05-2011 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:54

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Marzman schreef op maandag 23 mei 2011 @ 01:28:
[...]

[...]

Hoezo loont dat niet? Wat betaal je nou dan voor die 1000 minuten per maand? Voor 7 euro heb je 250 belminuten/SMS Sim Only bij Simyo, voor 12 euro heb je hetzelfde inclusief 1GB internet.

[...]
Dat tarief is alleen de 1e 3 maanden daarna betaal je 20 euro voor 250 belminuten/SMS + 1 GB

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zit eigenlijk ook met hetzelfde probleem. Mijn T-mobile abonnement loopt deze maand af en ik wil naar iets goedkoper. Zat al te denken aan Ben of Simyo simonly want mijn htc desire kan nog wel een jaar mee.
Maar zoveel goedkoper zijn die nou ook weer niet.

Als ik nou mijn gemiddelde verbruik wist (ik doe er niet zoveel boeiends mee, en zit thuis en op school en bij vrienden altijd draadloos te internetten op mijn mobiel) dan is hollandse nieuwe ook wel een leuk alternatief

275 minuut/sms of mb voor 10euro. Maar daar zal ik wel overheen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Als je dat wat eerder had gezegd had ik je de app 'stats free' (Sebastian Schuler) kunnen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb een Blackberry en zit nu bij T-mobile, als ik wilde overstappen naar KPN kostte me dat alleen al voor de BIS bundel 15 euro, en dan kwam daar nog de belminuten bij. Ik wilde qua maandelijkse kosten onder de 20 euro blijven dus dat lukte al niet.

Als ik een nieuw toestel had genomen was de BIS bundel opeens nog maar 5 euro.

Heb uiteindelijk voor een 1 jarig Vodafone Simonly gekozen. Over een jaartje zie ik wel weer verder.

[ Voor 10% gewijzigd door mentalmadnizz op 06-06-2011 10:01 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Trommelrem schreef op maandag 23 mei 2011 @ 07:25:
[...]

Klopt. Dutchtone heeft dat destijds gedaan met het extreem goedkope Dutchtone Business abonnement. Dutchtone wilde er vanaf omdat ze op deze klanten geen winst maakten. Hun aanbod voor een nieuw abonnement was alleen bar slecht, dus zijn vele gebruikers geporteerd naar een andere provider omdat nummerportering toen net mogelijk was gemaakt.

T-Mobile zal niet op korte termijn de oude abonnementen eruit gooien. Nu zijn het klanten bij T-Mobile, zodra ze het abonnement van hun kant ontbinden dan zal een deel van de klanten overstappen en dus zijn ze die kwijt. Dat weegt vaak niet op tegen de iets grotere omzet door hogere tarieven van het deel van de klanten dat wel blijft. Zo zijn er nog hordes tevreden gebruikers van abonnementen uit de Ben-tijd. T-Mobile laat die klanten logischerwijs met rust.

Overigens waren de T-Mobile sim-only abonnementen om precies deze reden een van de weinige abonnementen waarbij het voordeliger was om wel een tweejarig contract af te sluiten, zodat T-Mobile hetzelfde kan doen wat Dutchtone deed. In veel gevallen is een eenjarig contract namelijk veel voordeliger.
Het is gewoon een rekensom. Als de klanten meer kosten dan ze opleveren dan kan T-Mobile daar best toe besluiten. Als ze break-even draaien of een heel klein beetje verlies zullen ze het misschien wat langer aankijken in de hoop dat de klanten op een gegeven moment een nieuw toestel en abo willen.

Als het weinig klanten zijn is het ook wat makkelijker om te stoppen met een abo. Ze moeten het toch ondersteunen (profielen onderhouden voor facturering, helpdesk, administratie moet er mee om kunnen gaan). Ik heb zelf bij een ISP gewerkt die een hostingabonnement gestopt heeft omdat ze voor de beperkte klanten die er nog gebruik van maakten geen zin meer hadden de software en server te onderhouden. Die klanten zijn allemaal opgestapt omdat in andere abonnementen geen vergelijkbare dienst zat.
Tomba schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:39:
[...]

Dat tarief is alleen de 1e 3 maanden daarna betaal je 20 euro voor 250 belminuten/SMS + 1 GB
Nee, ik betaal het eerste jaar 12 euro per maand en na een jaar 20 euro per maand.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1VTBLEe80HVi3PLbs7h7UXMj/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 07-06-2011 08:12 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:26
Marzman schreef op maandag 06 juni 2011 @ 23:49:
Nee, ik betaal het eerste jaar 12 euro per maand en na een jaar 20 euro per maand.
Dat was de actie van begin mei, inmiddels geldt de korting alleen de 1e 3 maaden, zie http://www.simyo.nl/sim-only/tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

musicfreak schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:40:
[...]

Dat was de actie van begin mei, inmiddels geldt de korting alleen de 1e 3 maaden, zie http://www.simyo.nl/sim-only/tarieven.
Weet iemand of ze dit nog weer gaan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Men doet niet anders in de telecomwereld ;) Elke maand heb je weer nieuwe abonnementsvormen en aanbiedingen. Als je echt op zoek bent naar een goede deal is het beste devies om een maandje te wachten. Ik heb er al wat over geschreven:

Over kunst, cultuur en techniek: Obscure telecomabonnementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 06 juni 2011 @ 23:49:
[...]

Het is gewoon een rekensom. Als de klanten meer kosten dan ze opleveren dan kan T-Mobile daar best toe besluiten. Als ze break-even draaien of een heel klein beetje verlies zullen ze het misschien wat langer aankijken in de hoop dat de klanten op een gegeven moment een nieuw toestel en abo willen.

Als het weinig klanten zijn is het ook wat makkelijker om te stoppen met een abo. Ze moeten het toch ondersteunen (profielen onderhouden voor facturering, helpdesk, administratie moet er mee om kunnen gaan). Ik heb zelf bij een ISP gewerkt die een hostingabonnement gestopt heeft omdat ze voor de beperkte klanten die er nog gebruik van maakten geen zin meer hadden de software en server te onderhouden. Die klanten zijn allemaal opgestapt omdat in andere abonnementen geen vergelijkbare dienst zat.

[...]

[afbeelding]
Als je op print had gedrukt dan had je gezien dat daar wel het goede staat, maar 3 maanden korting helaas.. Ik zag het net ook..

Maar de vraag is wel wat je ondertekent..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het goede? Dat komt rechtstreeks uit mijn contract, niet van de website :) Dat is ook waar ik akkoord mee ben gegaan, Simyo heeft het gewoon daarna aangepast op de website. Zo zijn er altijd wel aanbiedingen. Daarvoor kreeg je iets soortgelijks bij Vodafone voor nog een euro minder per maand voor een vol jaar of zelfs twee jaar. En nu is het gewoon weer even wachten op de volgende goede simonly aanbieding.

3 maanden is geen goede aanbieding, want dan betaal je maar twee maanden minder zoals iemand hier opmerkte in zijn Tweakblog. De eerste maand betaal je namelijk ook nog aansluitkosten, de tweede en de derde maand betaal je dan minder en de 4e maand het volledige tarief. Dat is geen goede aanbieding.

[ Voor 81% gewijzigd door Marzman op 08-06-2011 20:18 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 15-09 10:28
Marzman schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:15:
Het goede? Dat komt rechtstreeks uit mijn contract, niet van de website :)
Dus er staat nog steeds een fout op hun site waar in het contract wat je moet tekenen en opsturen nog steeds 12 maanden internet korting staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Squall schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:18:
[...]

Dus er staat nog steeds een fout op hun site waar in het contract wat je moet tekenen en opsturen nog steeds 12 maanden internet korting staat ?
Geen fout, gewoon een andere aanbieding. Ik heb mijn post wat uitgebreid.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 15-09 10:28
De actie met 12 maanden internet voor 50% van de kosten was geldig tot een aantal weken terug.
Daarom vroeg ik mij af wanneer je de aanvraag hebt ingedient ? Want als een nieuwe aanvraag van vandaag nog steeds die 12 maanden korting op het contract heeft staan. Dan ga ik het ook gelijk aanvragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
simonly is niet winstgevend voor de providers. vandaar dat de aanbieding niet aantrekkelijk zijn

LET OP: dat vaak bij simonly andere voorwaarden gelden zoals dat de belminuten NIET houdbaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:54

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Species5618 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:49:
[...]

Dat is een VF Friends&Family link die je daar post. Aan het eind van het bestelproces moet je een F&F code invoeren om daadwerkelijk de bestelling te kunnen plaatsen. Dus je moet iemand kennen die bij VF werkt.
Even ter info, per vandaag is deze voor mij ingegaan (300min/sms + 1GB WEB voor € 12,95/mnd). Helaas is het niet meer mogelijk om met alleen de code VODAFONE door te gaan, je hebt nu ook echt een werknemersnummer nodig om door te kunnen. Ik was dus echt nog nét op tijd... Nogmaals bedankt voor de tip !

(Mijn vriendin wil een nieuw SIM only abo maar er is echt met geen mogelijkheid onder de 20 euro te komen als je 300 min/sms + WEB wilt...)

Overigens wel weer verneukeratief;
- op SIM only bij Vodafone geen SMS verdubbelaar mogelijk
- Je overgebleven tegoed vervalt gewoon eind vd maand ipv dat je die een maand mee kan nemen...

Evengoed hoor je mij niet klagen ;) (ben nu veel goedkoper uit !)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
Vraagje, Heeft iemand nog een code voor de Vodafone Directsales?
Ik zou het zeer op prijs stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vul gewoon iets in,had ik ook gedaan :) en heb nu goedkoop simonly (met mijn in DE gekochte htc hd7,ook goedkoop) :P

edit: lees nu pas hierboven,da's minder dat het niet meer werkt :(

[ Voor 23% gewijzigd door mrsar op 28-07-2011 11:55 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 10:49
Die Friends&Family abonnementen, geld die prijs voor altijd? Of ook voor de eerste 4-12 maand zoals op de gewone website?

Mocht het altijd voor die prijs blijven dan zou ik het ook zeer op prijs stellen om een actiecode en personeelsnummer te ontvangen via DM.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Pagina: 1