Toon posts:

Videokaart upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers :),

Ik heb thuis een
Dell inspiron 5000 met
pentium 4 2x3ghz en
2gb ram.

Ik had een ati x300 videokaart, maar heb dit weekend windows 7 ( had XP ) er op gegooid, en me counter-strike source en COD BO doen het niet goed.

Vervolgens heb ik van een vriend een nvidea 8400 GTS gekregen maar stelt ook zwaar teleur.

Ik wil dus een nieuwe videokaart waar ik ongeveer 3/4 jaar meer door kan ( ben sparen voor nieuwe gaming PC ), zonder dat ik te veel geld kwijt ben ( student he ).
Ik vond een ATI Sapphire X1650 pro 512mb voor 20 euro, maar ik weet niet of dat de moeite waard is.
Is het beter of misschien rustig of marktplaats door te kijken en een beetje af te watchen? Of denken jullie dat ik met die kaart moeiteloos e CSS kan draaien en dus voor 20 euro het goed gedaan heb?
Of is deze opdract zinloos?

Let me know

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Verwacht je dat je 3/4jaar CSS gaat spelen?
De X1600/1650 kan CSS draaien of COD2(was in mijn geval) maar je zou blijer zijn met een 2de handse 3870 denk ik. Ik gebruik deze link erg graag en zie het verschil, maar ik vermoed dat je een AGP slot hebt?:

http://www.gpureview.com/...s.php?card1=507&card2=550

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• Isow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08-2022
wat voor moederbord heb je voeding enz.

Minimum: processor van 1,7 GHz, 512 MB RAM, grafische kaart op DirectX® 8.1-niveau (SSE-ondersteuning vereist), Windows® Vista/XP/2000, muis, toetsenbord, internetverbinding

Aanbevolen: Pentium 4-processor (3,0 GHz of meer), 1 GB RAM, grafische kaart op DirectX® 9-niveau, Windows® Vista/XP/2000, muis, toetsenbord, internetverbinding

Dit zijn specs die je nodig hebt voor css met mijn 8600gt mobile (Laptop) speelde ik css ook perfect

Verwijderd

Topicstarter
IK BEDOELDE DRIE-KWART EXCUSES!!
Die 3870 kan dus moeiteloos css draaien? Geen drops of zo ( zo een hekel aan ).
Ik weet niet wat een AGP slot is, wel wat PCIe is ( en als dat het is, ja ).
PS. thanks for the link.

Verwijderd

De kaarten die jij noemt zijn allemaal zeer traag. Waarom niet voor een tientje meer een NV 8800GT/GTS halen (GT is sneller). Deze gaan meestal voor rond de 30 euro weg en leveren prima presaties totaal CoD MW2

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 12:42
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:21:
Waarom niet voor een tientje meer een NV 8800GT/GTS halen (GT is sneller).
Ligt eraan of je de 320 of 640 bedoeld :P

• XRayXI
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:21:
IK BEDOELDE DRIE-KWART EXCUSES!!
Die 3870 kan dus moeiteloos css draaien? Geen drops of zo ( zo een hekel aan ).
Ik weet niet wat een AGP slot is, wel wat PCIe is ( en als dat het is, ja ).
PS. thanks for the link.
AGP slot heeft meestal een bruine kleur.

Ik speelde Crysis 1/Wars met 1 kaart dus ja :)
CSS zal echt super draaien met een 3870 en selecteer een 8800 ernaast via de "pulldown menu" en je ziet het verschillen. Een 3870 heb je echt voor weinig geld en een 8800 kan een oventruck hebben gehad als je deze tweede hands gaat kopen.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Morphogenesis schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:23:
[...]

Ligt eraan of je de 320 of 640 bedoeld :P
Of de 512 die ik heb en daar draai ik CSS op max. Draait bijvoorbeeld Crysis 1 op het hoogst nog goed :).

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kan ik controleren of me PC die aankan? ( ik denk het wel, toen ik me pc kocht waren die kaarten namelijk de shit ). Maar ik wil tog controleren.

• XRayXI
Ventrigo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:27:
[...]

Of de 512 die ik heb en daar draai ik CSS op max. Draait bijvoorbeeld Crysis 1 op het hoogst nog goed :).
Maar maar :)
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

/Edit: Welk voeding heb je en hoeveel Watt?
Kijk hier even rond. Wel zeker weten dat je wel een goede keus maakt t.o.v. slot AGP/PCI-e;
http://tweakers.net/aanbod/cat/49/videokaarten.html

Als je echt zeker weet dat je PCI-e hebt. Zeg ik potverdikkeme.. bekijk deze even. Overkill maar nice:
V&A aangeboden: Sapphire Toxic HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E

[ Voor 42% gewijzigd door XRayXI op 26-04-2011 13:36 ]

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02 07:31

®androiid

Euroshopper

Ik weet niet wat precies je budget is en of je hier al naar gekeken hebt, maar misschien heb je er wat aan.
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2011
Uit ervaring weet ik dat wanneer je bijv. alleen een videokaart gaat upgraden je waarschijnlijk snel meer gaat upgraden wat dan toch alleen veel geld gaat kosten. Als je even wacht en spaart(wanneer nodig) en gelijk een geheel nieuwe PC koopt ben je over het algemeen goedkoper uit

EDIT: eerste link was naar het budget- en basissysteem, dit is de link voor het budgetgame- en gamesysteem:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2011
Was je waarschijnlijk zelf ook wel achter gekomen maar voor het geval dat 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door ®androiid op 26-04-2011 13:46 . Reden: link ]

Pils €0,50

• XRayXI
Ja, dat is zeker waar Randoii. Of via tweakers de spullen tweede hands aanschaffen.
Zo heb ik hier nogwel een setje liggen maar dat zal zeker 10x zoveel kosten dan 20euro.
Ik zal het hier niet "spammen".

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

offtopic:
Heb ik nog niks van gemerkt :P, maar even afkloppen ;) 8)7 (kon geen smiley ervoor vinden die onder een tafel klopt ;))

Self reflection is the school of wisdom

• XRayXI
Ventrigo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:50:
[...]

offtopic:
Heb ik nog niks van gemerkt :P, maar even afkloppen ;) 8)7 (kon geen smiley ervoor vinden die onder een tafel klopt ;))
Sorry maar LOL! Erg grappig :D

• FastFred
  • Laatst online: 19:22
Niet meer investeren in die ouwe bak en sparen voor een degelijke machine is mijn advies

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is al gezegd, maar ik doe het nog eens: je voeding trekt het waarschijnlijk niet.

Een vrij nieuwe Dell upgraden is al een hachelijke zaak, en zo een heel oud ding als de jouwe: al helemaal niet aan beginnen.

• FastFred
  • Laatst online: 19:22
Wat Reepje zegt is een mooie toevoeging van wat ik ook al zei, als je een andere videokaart wil in dat systeem dan zul je ook een andere voeding moeten hebben en dan zit je qua aanschafwaarde van de videokaart en voeding al boven de huidige waarde van de hele pc.

Mijn advies nog steeds: doorsparen voor een volledig nieuwe pc, en wil je degelijk kunnen gamen, geen kant-en-klaar-uit-de-doos pc, maar zelf samenstellen en zelf bouwen of door iemand binnen jou kennis kring in elkaar laten zetten
Pagina: 1