Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-05 00:00

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Topicstarter
hallo,

ik heb een laptop met windows vista met ingebouwd bluetooth en een internet dongel [kpn]
ik heb een archos 43 internet tablet

de vraag is nu hoe kan internet krijgen op de tablet door het internet van de dongel op de laptop te delen via bluetooth

ZekerPixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402069

Maak het jezelf makkelijk en deel de verbinding via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welkom op het forum! :)
ik heb een laptop met windows vista met ingebouwd bluetooth en een internet dongel [kpn]
ik heb een archos 43 internet tablet

de vraag is nu hoe kan internet krijgen op de tablet door het internet van de dongel op de laptop te delen via bluetooth
Kan je aub nog even aangeven wat je zelf reeds hebt onderzocht en geprobeerd en met welk resultaat?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Anoniem: 402069 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:34:
Maak het jezelf makkelijk en deel de verbinding via WiFi.
ik heb nu geen mogelijkheid voor wifi omdat het een dongel is.

Ik heb een bluetooth verbingding tussen mijn laptop en tablet, dus kan in de bestanden van mijn laptop komen. Nu moet ik alleen nog het internet zien te delen, ik heb hiervoor al op meerdere sites gekeken maar zoner resultaat. Ik hoop dat iemand hier weet hoe ik dat kan doen.

ZekerPixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
En wat heb je dan precies op die sites gevonden? Opmerkingen zoals 'ik heb op diverse sites gekeken' voegen in principe niet veel toe, omdat het geen extra informatie bevat. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 11:15

Ginz

Trek Superfly 5 powered

En zoek eens is op PAN

Dat is een Bluetooth profiel die een netwerk kan delen.... Personal Area Network

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
pven schreef op woensdag 27 april 2011 @ 07:32:
En wat heb je dan precies op die sites gevonden? Opmerkingen zoals 'ik heb op diverse sites gekeken' voegen in principe niet veel toe, omdat het geen extra informatie bevat. :)
Meerdere sites daar word dan gezecht dat het moglijk is, maar informatie over hoe je het moet doen is er niet te vinden.

ik ga wat meer opzoeken van de Personal Area Network volgens mij heb ik er wel wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Een Personal Area Network word gebruikt draadloos te verbinden met printer, mediaplayer, speakers, enz.
Maar kan ik met een PAN dan wel internet delen naar de tablet?, is het dan niet allen om bestanden te delen?

ZekerPixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
als ik via netwerkcentrum probeer een PAN apparaat te vinden lukt dit niet. Doe ik dan iets verkeert of moet ik het op een andere manier doen?

ZekerPixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Ik heb een Achos 43 internet tablet met android 2.2 en bluetooth, een windos vista laptop met bueltooth en een kpn dongel. Mijn vraag is hoe kan ik mijn internet delen via bleutooth?

Ik heb mijn tablet en laptop al via bluetooth gekoppeld met mij laptop. Ik had ook geprobeerd de tablet te zoeken via netwerksentrum en dan bij PAN maar hier kan ik de tablet niet vinden, dit zou kunnen wat het is volgen mijn meer voor het idee van het printen met een bluetoothverbingding met de printer.

De onderstaande site is ongeveer wat ik bedoel allen deze is geschilkt voor Windows 2000 of Windows XP en palmOS en ik zoek iets voor android en windows vista.
http://www.palmclub.nl/tips/draadloos_internet/
Je zou toch zeggen dat het mogelijk moet zijn maar ik kan niet vinden het ik het moet doen.
Kan iemant mij hierbij helpen?

ZekerPixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 16:19
Doe jezelf een plezier en haal een MiFi of iets dergelijks, dan kan je met al je apparaten tegelijkertijd online. Is je probleem gelijk opgelost.

Mocht je toch willen proberen internet te delen, doe dit dan gewoon over WiFi. Ik kan me niet voorstellen dat er geen WiFi op die laptop zit als er wel BlueTooth in zit.

In grove lijnen werkt het dan zo:

Netwerkcentrum -> Draadloze netwerken beheren -> Nieuw netwerk toevoegen -> Ad-hoc -> naam geven -> netwerk OK.

Dan op je Archos verbinding maken met het zojuist aangemaakte netwerk.

Dan weer terug naar je PC (verbinding via WiFi is nu actief), r-muis op netwerklocaties, eigenschappen -> R-Muis op je Draadloze Netwerkverbinding -> Eigenschappen -> Delen en beveiliging -> Andere computers mogen via deze verbinding verbinding maken met internet, en dan verbinding maken via op de Dongel zetten.

Kloar!

Zoek anders eens op de termen ad-hoc en internet connection sharing. Grote kans dat je er dan veel beter uit gaat komen dan op deze manier. Wat je vooral goed moet begrijpen is dat je WiFi ook kan gebruiken TUSSEN 2 apparaten, en niet alleen maar om verbinding te maken met internet. Dat doet je dongel al voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Ik heb een ad-hoc verbinding toegevoegd met een naam internet op delen ingesteld ongeveer op de manier van deze link [deze is wel van pc- naar-pc]
http://www.home-network-help.com/ad-hoc-wireless.html
maar als ik dit doe kan ik met de tablet deze niet vinden vinden ben ik dan nog instellingen vergeten?

Nu staat er op verschillende sites dat android geen ad-hoc ondersteund dat zal het probleem dan wel zijn.

zoon mifi lijk me wel handig eens naar kijken
Pagina: 1