Toon posts:

Android platform of OS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Voor een afstudeeropdracht moet ik onderzoek doen naar android os. Het is de bedoeling dat ik in een document beschrijf wat android os inhoudt. Dat zou niet zo moeilijk moeten zijn aangezien android zo gigantisch veel wordt gebruikt. Echter de terminologie, die google zelf gebruikt, vind ik nogal verwarrend.
Klinkt misschien stom, temeer omdat ik redelijk C/C++/java kan programmeren en inmiddels aardig ervaring heb met het programmeren voor embedded systemen.

Maar goed, de volgende zaken begrijp ik niet helemaal:

Android is a software stack for mobile devices that includes an operating system, middleware and key applications.

Dit quote ik van de site van android zelf: http://developer.android....sics/what-is-android.html

Die software stack ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://suniljoy.files.wordpress.com/2011/02/android_architecture.png

Mijn vragen:

Welke laag is nu het operating system? Alleen een kernel maakt nog geen os, toch? Het is toch ook linux + gnu tooling, wanneer men spreekt over een linux os. Bijv. de Android runtime is nodig om android apps te draaien. Hoort dat nu bij het os of niet?

Volgende vraag, welke lagen/bouwstenen stelt middleware voor?

Tot slot, op de site van android spreekt men constant over het android platform. Wanneer men spreekt over het android platform, bedoelt men toch niet alleen het os? Anders schreven ze toch gewoon android os?
Anderen zeggen weer, het is het android platform + linux. Wat wordt er bedoeld met het android platform?

Ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand dit zou kunnen ophelderen. Ik zit namelijk al een tijdje vast.

Met vriendelijke groet,
Leander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:29

Bob

Volgens mij (en dus misschien niet volgens DE definitie, als die al bestaat), loopt het OS zeker en vast tot en met de Libraries en Android runtime. Je zal Android normaal gezien nooit zien zonder het app framework, dus dat zou ik er zelfs ook bij rekenen.

Als middleware zou ik het app framework zien.

Met het android platform bedoelen ze misschien het hele arsenaal aan mogelijkheden, zoals zeer goede support voor cloud synchronisatie. Ik denk dat ze daarmee de nadruk willen leggen op de high level mogelijkheden van het OS.

Maar nog eens, het is maar terminologie, ik denk dat je het best in je onderzoek eerst zelf duidelijk maakt wat je met welke termen bedoelt, zodat je daarna zonder verwarring te veroorzaken de zaken uit de doeken kan doen (wat stukken interessanter is dan te blijven doorbomen over termen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Bob,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels zoveel verschillende visies hierover gelezen. Ik denk dat je gelijk hebt. Dit schiet niet echt op zo:)