(Beter) schoonmaken voor reviews

Pagina: 1
Acties:

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:55
Het is wel eens vaker opgemerkt en gaat over het algemeen best goed, maar zoals te zien in reviews: Asus' VE276Q-display: groot maar fijn worden er een aantal foto's gebruikt die er een stuk beter uit hadden kunnen zien.

Vooral het scherm is op een hele vreemde manier schoongemaakt, zoveel vegen krijg ik niet voor elkaar.
En de vingerafdrukken kunnen makkelijk worden voorkomen. Gebruik maar eens (katoenen) handschoenen tijdens het schoonmaken/reviewen.

Nu weet ik ook wel dat (glimmende) oppervlakken icm belichting behoorlijk moeilijk zijn, maar dit kan vast wel beter, en geeft altijd een beetje een "negatieve" indruk over het gereviewde product.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Even een trapje daar dit in de eerste instantie ook mijn intentie was om een topic hierover te openen.

Aan de reviewers. Ik weet dat het geen apple product is en dus geen voorkeursbehandeling heeft.
Maar een beetje netter met de review producten omgaan kan echt geen kwaad.. :(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:03:
Aan de reviewers. Ik weet dat het geen apple product is en dus geen voorkeursbehandeling heeft.
Dit is precies het type insinuatie waardoor de redactie wellicht helemaal geen zin meer heeft te reageren ;)

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik vind de handschoentjes-suggestie best wel aardig, de tweede wat minder...

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:03:
Even een trapje daar dit in de eerste instantie ook mijn intentie was om een topic hierover te openen.

Maar een beetje netter met de review producten omgaan kan echt geen kwaad.. :(
ACM verwoordt het netjes, ik iets minder:

Als jouw bijdragen beperkt blijven tot het kicken van topics en insinuerende opmerkingen maken, dan verzoek ik je vriendelijk jouw activiteiten hier te beperken tot het meelezen en het reageren gewoon achterwege te laten.

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-02 21:19
Los van de flame (waar ik het zoals velen niet mee eens ben) vind ik het wel erg jammer dat op de foto's het scherm zo vies lijkt.

Verwijderd

Zsub schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:36:
Los van de flame (waar ik het zoals velen niet mee eens ben) vind ik het wel erg jammer dat op de foto's het scherm zo vies lijkt.
Jullie kunnen boos worden. Of eigenlijk de hint begrijpen dat er ergens de schijn bij een aantal gewekt wordt. Waaronder ik.

Het lijkt TEGENOVER mij vaak wel alsof apple producten of artikelen de voorkeur krijgen.
Nu kunnen we er een heel topic aan wijden. Maar dit is zoals het op mij over komt.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Zsub schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:36:
En dat zijn we met je eens. Daarom heeft Willem aangegeven de handschoentjes niet eens zo'n slecht idee te vinden.
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:38:
[...]

Jullie kunnen boos worden. Of eigenlijk de hint begrijpen dat er ergens de schijn bij een aantal gewekt wordt. Waaronder ik.

Het lijkt TEGENOVER mij vaak wel alsof apple producten of artikelen de voorkeur krijgen.
Nu kunnen we er een heel topic aan wijden. Maar dit is zoals het op mij over komt.
Die topics hebben we er al veel vaker aan gewijd, en keer op keer heeft de redactie aangegeven geen voorkeur te hebben en dit zelfs onderbouwd met statistieken waaruit blijkt dat er fabrikanten zijn die meer aandacht bij ons krijgen dan Apple.

Je kunt verontwaardigd zijn dat we boos reageren, of de hint begrijpen dat vanuit het niets gaan lopen gooien met verwijzingen naar Apple en onze vermeende voorkeuren echt niet bijdraagt aan een discussie. Vandaar mijn verzoek om gewoon je toetsenbord hier met rust te laten of 'm alleen aan te raken als je denkt echt iets zinnigs te kunnen toevoegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Wilbert de Vries op 27-04-2011 09:43 ]

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Producten van Apple zijn veelal van duurdere materialen gemaakt waardoor ze er minder snel vies(ook maar relatief; vingerafdrukken?) uit gaan zien. Zoals het scherm in de review geshowd wordt ziet het er toch wel heel erg uit, maar helemaal perfect schoongemaakt hoeft van mij nou ook weer niet. Het is en blijft een scherm van een goedkoop soort plastic dus thuis krijg je die vingerafdrukken ook echt wel.

(p.s. ik zie het overigens pas nadat ik dit topic heb gelezen, gisteren viel het me totaal niet op)

[ Voor 11% gewijzigd door Japperrrr op 27-04-2011 09:45 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Japperrrr schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:44:
Producten van Apple zijn veelal van duurdere materialen gemaakt wit waardoor ze er minder snel vies(ook maar relatief; vingerafdrukken?) uit gaan zien.
There, I fixed it for you.

En nou is het genoeg over Apple, dit topic gaat over de kwaliteit van foto's en niet over merkvoorkeuren.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

In de reacties in het artikel lees ik dat de 'scheur' in de achterkant een draadje van iets anders blijkt te zijn. Mag ik vragen hoe jullie de producten precies fotograferen? Want voor een paar tientjes heb je een flinke lichttent, waarmee je geen last meer hebt van eventuele andere dingen die in de buurt staan.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-12-2025

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Japperrrr schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:44:Zoals het scherm in de review geshowd wordt ziet het er toch wel heel erg uit, maar helemaal perfect schoongemaakt hoeft van mij nou ook weer niet. Het is en blijft een scherm van een goedkoop soort plastic dus thuis krijg je die vingerafdrukken ook echt wel.
Daar ben ik het mee oneens. De foto's in de review stralen zodanig uit dat het professionele product foto's zijn dat het dan ook schoon moet zijn. Als je een foto maakt van hoe het scherm in gebruik op een bureau staat bijvoorbeeld dan gaat dat wel op.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 18:11

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Nakebod schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:11:
maar dit kan vast wel beter, en geeft altijd een beetje een "negatieve" indruk over het gereviewde product.
Vergeet ook niet om de foto dan zonder perspectief en ook recht te nemen, of gewoon achteraf even fixen in photoshop.

Hoe krijg je trouwens die strepen voor elkaar, heeft er een kind met z'n vette klauwen aangezeten? :X

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:40

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Pendaco schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:50:
Hoe krijg je trouwens die strepen voor elkaar, heeft er een kind met z'n vette klauwen aangezeten? :X
Als de fysiek zwakke nerderige types die wij tweakers zijn, hebben we allemaal heel veel moeite met het tillen van zo'n zwaar en groot scherm natuurlijk. Willem heeft gewoon zo enorm veel inspanning moeten leveren om hem van A naar B te krijgen dat er flink wat zweet in z'n handen stond. De rest van de redactie was veel te lui te druk bezig met de lunch om te helpen.

Arme Willem, eerst zich een breuk in z'n rug moeten werken, omdan hier berispt te worden. :+

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

willemdemoor schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:06:
Ik vind de handschoentjes-suggestie best wel aardig, de tweede wat minder...
Flesje Glassex 2.5 euro, stapel keukenrol 4 euro, even 30 seconden werk voor de fotosessie, resultaat priceless en je hoeft geen gaygloves aan?

Professionele website nodig?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Producten van Apple zijn veelal van duurdere materialen gemaakt waardoor ze er minder snel vies(ook maar relatief; vingerafdrukken?) uit gaan zien. Zoals het scherm in de review geshowd wordt ziet het er toch wel heel erg uit, maar helemaal perfect schoongemaakt hoeft van mij nou ook weer niet. Het is en blijft een scherm van een goedkoop soort plastic dus thuis krijg je die vingerafdrukken ook echt wel.

(p.s. ik zie het overigens pas nadat ik dit topic heb gelezen, gisteren viel het me totaal niet op)
Grappig ik reed laatst langs een poster van de nieuwe BMW 5-serie maar ik zag geen deuken en krassen op die foto alhoewel die er wel bij normaal gebruik in komen

edit: deze is wel mooi schoon

[ Voor 6% gewijzigd door Brilsmurfffje op 28-04-2011 16:02 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:36
Het is mij ook al vaker opgevallen dat foto's bij T.net-reviews er soms niet al te denderend uitzien. Maar ik was eigenlijk in de veronderstelling dat die er zo uitzagen, om te laten zien hoe producten er in de werkelijkheid na gebruik uitzien (dus om bijvoorbeeld te laten zien hoe erg vingerafdrukken achterblijven).

Maar eigenlijk komt het er dus op neer dat dat niet het geval is, maar er weinig tijd/moeite besteedt wordt aan het maken van goede foto's? Ik zou zeggen, vraag iemand die een beetje weet hoe je producten goed moet fotograferen en je zorgt al voor een veel professionelere uitstraling :)

The devil is in the details.

• curry684

curry684

Producten van Apple zijn veelal van duurdere materialen gemaakt waardoor ze er minder snel vies(ook maar relatief; vingerafdrukken?) uit gaan zien.
En speciaal voor jou een foto van een iPad bij normaal gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11025684/troep/IMAG0761.jpg

Gewoon glas, gewoon vingerafdrukgevoelig, gewoon Chinees massaproduct, geen magische extraterrestrial supermaterialen uit Cupertino.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 19:45

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Mijn god..Apple-fan-boy #1 moet weer laten zien dat ie een iPad heeft...zucht

:+

Specs

• curry684

curry684

iPad2 he, ik doe niet aan die outdated troep.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Maar die foto is gemaakt met een android toestel, dat telt niet hé!

Die voegen automatisch vetvlekken toe bij Apple producten!

[ Voor 31% gewijzigd door Hooglander1 op 28-04-2011 16:11 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• curry684

curry684

Hey als er al goede Android tablets zouden zijn zou ik die cheapo Apple troep helemaal niet hebben!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:19

Sorcerer8472

Mens sana?

Huigie schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:10:
Mijn god..Apple-fan-boy #1 moet weer laten zien dat ie een iPad heeft...zucht

:+
Hoor wie het zegt :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Rataplan schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:11:
En nou is het genoeg over Apple, dit topic gaat over de kwaliteit van foto's en niet over merkvoorkeuren.
* Rataplan meldt dat Applebezit misschien wel een oorzaak van, maar nooit een reden voor cognitief falen is :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toch kunnen er wel nette foto's worden gemaakt,
reviews: Dells 30-inch monster getest

Ook de NP900X3A heeft mooie 'gayglove' foto's, had de reviewer gewoon geen zin vandaag ofzo? Of gewoon de pest dat het geen Apple product was? :P
Hmm en daar deed Apple toch 10 maanden over :P

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 28-04-2011 16:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Ho eens even, voordat iedereen denkt dat ik een Apple-fanboy ben :z

Ik doelde eigenlijk meer op de behuizing van het scherm dan het scherm zelf. Ik heb zelf enkel een kleine iPod Nano(dat nieuwste dingetje) en verder niets. Wat ik ermee wilde zeggen is dat er in materiaal wat voor behuizingen gebruikt wordt een groot kwaliteitsverschil zit tussen bepaalde soorten materiaal. Apple gebruikt veelal aluminium waar Asus en andere goedkopere producenten goedkoop plastic gebruiken. Zelfs in de kwaliteit van verschillende soorten plastic zit nog verschil, maar dat wat Asus gebruikt staat wat mij betreft echt helemaal onderaan het rijtje van kwaliteit.

Dit alles overigens naar aanleiding van de foto's; misschien had degene van wie de vingerafdrukken en vegen zijn gewoon erg vette vingers :+

• curry684

curry684

Japperrrr schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:26:
Ho eens even, voordat iedereen denkt dat ik een Apple-fanboy ben :z

Ik doelde eigenlijk meer op de behuizing van het scherm dan het scherm zelf.
Want inderdaad, het scherm vult maar 95% van die foto, dus waarom zou je het daarover hebben.

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 19:36
Ook hier weer: reviews: Samsung D8000: over de rand
En dan vooral de 1e en 2e foto duidelijk zichtbaar. Even het scherm schoonmaken voor de foto's en het ziet er zoveel beter uit.

• blackTIE
  • Laatst online: 22-12-2025
@DarkShadow16: Ja, helaas staan er wat vlekken op de foto's. Had ze in de avond vlug moeten nemen aangezien de tv de volgende morgen terug moest. In de haast heb ik toen niet uitvoerig de foto's op de lcd van de camera op de aanwezigheid van vingerafdrukken gecontroleerd. Normaal gesproken let ik daar altijd sterk op, aangezien commentaar daarop altijd een zekerheid is. De volgende tv, de Bravia EX720 wordt geheel vlekvrij...
DarkShadow16 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:04:
Ook hier weer: reviews: Samsung D8000: over de rand
En dan vooral de 1e en 2e foto duidelijk zichtbaar. Even het scherm schoonmaken voor de foto's en het ziet er zoveel beter uit.

• mjtdevries
  • Laatst online: 14-11-2025
Komen die schermen eigenlijk bij jullie binnen met zoveel vlekken op het LCD paneel zelf?
In dat geval zou ik denken: eigen schuld dikke bult... :)

Ik ga er namelijk vanuit dat jullie zelf het ding gewoon netjes aan de zijkanten en handgrepen vastpakken en zoveel mogelijk proberen het LCD paneel niet aan te raken?

• blackTIE
  • Laatst online: 22-12-2025
Dat is uiteraard wel de bedoeling, maar de huidige platte tv's hebben geen handgrepen meer en vanwege die dunne rand raakt een handpalm al snel het scherm en laat vlekken achter.
mjtdevries schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:31:
Komen die schermen eigenlijk bij jullie binnen met zoveel vlekken op het LCD paneel zelf?
In dat geval zou ik denken: eigen schuld dikke bult... :)

Ik ga er namelijk vanuit dat jullie zelf het ding gewoon netjes aan de zijkanten en handgrepen vastpakken en zoveel mogelijk proberen het LCD paneel niet aan te raken?

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:16
Om ook mijn mening hier maar even in te gooien; Ik heb me vaker geërgerd aan hoe jullie producten op de foto zetten. Ik snap het ook niet. Van de reviewers zelf niet; Je maakt een prachtige review, van vaak meerdere pagina's lang, en dan ondermijn je de professionaliteit van al je werk met deze foto's.

Het door TS aangehaalde voorbeeld spant wel de kroon. Die foto's zien er echt niet uit. Dan had je nog beter geen foto's kunnen plaatsen, m.i.

Zo professioneel als het videoteam nu bezig is, zo onprofessioneel zijn de fotomakers bezig. Hoeveel moeite is het om even de boel schoon te maken voordat je een foto maakt? Moet zo'n foto dan persé in 30 seconden genomen worden?

No Offence Intended :)

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 19:36
Er is inmiddels uit meerdere posts duidelijk geworden dat ze er beter op gaan letten, dus die rant heeft niet echt veel nut meer.

@blackTIE / mjtdevries
Ik weet er zelf alles van met die mooie glimmende piano zwarte lak. Ik verkoop die tv's en pak er dus ook een hoop uit om als showmodel neer te zetten en vlekken zijn dan echt niet te voorkomen. Dus dan weer poetsen en dan nog die verschrikkelijke berg stof die het aantrekt. Je kunt bezig blijven met die tv's schoonmaken.

Nog wel een leuk voorbeeld hoe tv's niet schoon te maken:
Zit er een sticker op geplakt die wat lijmresten achterlaat, verwijder die dan niet met HG stickerverwijderaar. Een collega die het niet wist deed dat en dan is alles wat ooit glanzend was een doffe matte rommel geworden. Helaas geen foto nu van, maar de tv is dan echt verpest.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

makje

Professioneel prutser

Voordat alle reviewers nu met handschoenen, labsetup en alu hoedje op de producten gaan reviewen, het is voor sommige producten natuurlijk wel heel interessant om te weten of ze makkelijk vette afdrukken achterlaten...
Sommige van die zwarte plastics kun je nog niet eens naar kijken of er zit al een onuitwisbare vlek op (en altijd opvallend in het zicht natuurlijk 8)7)
Afhankelijk van het soort product kan het in de review op het lijstje met minpunten horen.

Maar een beetje mooie foto is natuurlijk wel zo netjes.

[ Voor 7% gewijzigd door makje op 06-05-2011 16:18 ]

9800x3d

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:40

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

makje schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:16:
Voordat alle reviewers nu met handschoenen, labsetup en alu hoedje op de producten gaan reviewen, het is voor sommige producten natuurlijk wel heel interessant om te weten of ze makkelijk vette afdrukken achterlaten...
Dus: handschoenen aan, foto's maken, handschoenen uit, vlekkentest :P

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Hahn
  • Laatst online: 06:36
makje schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:16:
Sommige van die zwarte plastics kun je nog niet eens naar kijken of er zit al een onuitwisbare vlek op (en altijd opvallend in het zicht natuurlijk 8)7)
Afhankelijk van het soort product kan het in de review op het lijstje met minpunten horen.

Maar een beetje mooie foto is natuurlijk wel zo netjes.
Voor sommige producten, zoals tablets en mobieltjes, is het wel interessant ja. Maar waar de vlekken het meeste opvallen zijn bij tv's en die raak je niet zo vaak aan (hooguit de aan/uit-knop).

En bovendien geven foto's toch wel een vertekend beeld, wat op een foto eruit ziet als een ongelofelijk smerig iets, kan in het echt reuze meevallen en zie je het misschien zelfs niet eens (dat ligt er vaak ook maar net aan hoe het licht erop valt).

The devil is in the details.

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:16
DarkShadow16 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:55:
Er is inmiddels uit meerdere posts duidelijk geworden dat ze er beter op gaan letten, dus die rant heeft niet echt veel nut meer.
Het was niet als rant bedoelt. Ik zag alleen niet de posts waar jij het over hebt, en ik weet me te herinneren dat het een half jaar geleden ook al beloofd is. Het is jullie keuze om het wel of niet aan te pakken, maar ik vroeg me af waarom het elders wél kan, en hier dus blijkbaar met moeite.. :)

Goed, ik wacht met spanning af :9
MueR schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:18:
[...]

Dus: handschoenen aan, foto's maken, handschoenen uit, vlekkentest :P
Haha, _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Torrentus op 06-05-2011 16:41 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Pics or it didn't happen :+ Foto's achteraf van de smerige producten moet je dan ook hebben.

Maar dat is wel iets waar ik het mee eens ben. Je kan alles wel heel mooi voorstellen, maar fact is dat niet alles perfect is. Als je in een review aangeeft dat je snel vlekken krijgt is het bewijs ervan altijd welkom. Alleen dan kan iemand zelf ook de conclusie trekken of dat hinderlijk is of niet, en dat maakt een review imho erg sterk.

[ Voor 88% gewijzigd door GENETX op 07-05-2011 16:41 ]

Pagina: 1