Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Betrouwbare budget host meerdere domeinen en ImageMagick

Pagina: 1
Acties:

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik ben al een weekje aan het zoeken maar zie even door de bomen het bos niet meer:

Ik ben op zoek naar een budget webhost (max. iets van 150 euro per jaar) met de volgende eisen:
- ondersteuning voor 3 domeinnamen (1x .com, 2x .eu) die allemaal niet bij de hostingprovider geregistreerd zullen worden of daar naartoe zullen worden verhuisd. Ik hecht eraan om mijn domeinen geregistreerd te laten zijn bij mijn huidige registrar en daar de DNS gegevens van de nieuwe hostingprovider in te geven (dat maakt nml verhuizen van alles mocht de nieuwe provider in de toekomst toch niet meer voldoen/bevallen wel zo makkelijk);
- harddiskruimte 7.500 megabyte minimaal, verkeer ca 8 GByte per maand minimaal;
- zal gebruikt worden voor met name het hosten van een blog met PHP script Nucleus CMS en een fotogallery met PHP script Gallery 3 (ca 2.000 foto's);
- Voor de fotogallery zou het erg handig zijn als de Image Magick PHP library geïnstalleerd staat. GD2 kan eventueel ook, mits (vanwege de hogere resource behoefte van GD2 tov IM) processorgebruik uploaden batch zeg 200-300 foto's eens per maand mij niet meteen over de grenzen van de FUP heen brengt;
- Servers liefst fysiek in Nederland

Huidige host is overigens Lunarpages, een VS host waar ik jaren heb gezeten zonder probleem, maar waar 'Unlimited' vlak nadat ik weer verlengd had plots wat minder 'Unlimited' bleek te zijn. En als ik nu op Lunarpages Google blijk ik niet de enige te zijn die ervaard dat de Lunarpages service afgelopen jaar gillend achteruit holt.

Wat heb ik zelf al gedaan: heb al uitgebreid gekeken op http://www.ispgids.com/ en http://webhosters.nl/. Probleem is dat je daar weer geen info ziet over ondersteuning van bv ImageMagick.
Daarnaast blijken er nog steeds wel erg veel providers met goede ratings over en, wat erger is, als je bij enkele van die providers even Googled of hier op het forum kijkt blijken er ook weer erg negatieve ervaringen te zijn.

Heb al overwogen:
- Neostrada.nl: Geen optie, want ondersteund alleen bij hen geregistreerde domeinnamen;
- Antagonst: Alleen reseller pakket voldoet vanwege wens meerdere domeinen, eigenlijk te krappe schijfruimte;
- Sohosted: Veel te krappe schijfruimte;
- PC Extreme: Had ik zelfs al een contract afgesloten ondanks eigenlijk net iets te krappe schijfruimte, maar blijkt alleen voor 1 domein te accepteren dat domein elders geregistreerd is, niet voor meerdere, en vanwege bug werkt daar momenteel Gallery 3 in het geheel niet. Contract weer gecancelled (wat gelukkig nog kon);
- Versio: Bijna afgesloten, voldoet op papier aan al mijn eisen (behalve dat ze geen ImageMagick hebben, wel GD2). Alleen erg aan het twijfelen gebracht door deze post op dit forum.

Kortom: Telkens als je denkt een mogelijk geschikte provider gevonden te hebben is er wel weer wat mis of lees je toch weer ergens een erg negatieve ervaring.

Heb ik teveel eisen voor mijn budget of heeft iemand goede suggesties voor wat ik zoek?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:24

jep

Ik denk dat je budget te laag is. Kwalitatieve diskspace is duur en het bulk resizen van images is iets wat meestal niet gewenst is op shared hosting. Voor 12,50 per maand kun je dat denk ik niet verwachten tenzij je kiest voor één van de nieuwkomers op de markt die voor 2 euro 20 gig bieden, maar hun voorgangers bestonden nooit langer dan een jaar. :)

Kortom ik denk dat je budget iets omhoog zal moeten.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik heb redelijk goede ervaringen bij Dreamhost.com.
+ Onbeperkt disk en verkeer.
- Geheugen intensieve processen ( in mijn geval binnen WordPress) kunnen een enkele keer een time-out geven.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• xahmol
@jep: Begon al zoiets te vermoeden ja.

Reden waarom ik hoopte dat dit voor het bedrag wel zou lukken is dat Lunarpages met deze zelfde eisen echt jaren goed gegaan is voor US$ 4.95 per maand. Alleen zijn ze nu opeens kennelijk lastig aan het doen.
Ook bijv een Versio lijkt op papier ideaal: EUR 3.99 voor 15.000 Mbyte en 100 domeinen. Maar als ze in de praktijk continu over serverbelasting gaan klagen oid schiet het natuurlijk ook niet echt op.

Wat zou dan wel een reëel budget zijn voor een host met NL servers en wat zijn dan goede suggesties? Hoef echt geen SLA met 99.9999% uptime, het blijft een hobby site, maar wil ook niet meteen dreigmails over te hoog CPU gebruik en een gedisablede site als ik mijn vakantiefoto's upload.

[ Voor 24% gewijzigd door xahmol op 26-04-2011 11:29 ]

• xahmol
Coach4All schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:23:
Ik heb redelijk goede ervaringen bij Dreamhost.com.
+ Onbeperkt disk en verkeer.
- Geheugen intensieve processen ( in mijn geval binnen WordPress) kunnen een enkele keer een time-out geven.
Heb idd van Dreamhost gehoord, is één van de 'certified Gallery 3 hosts' op de Menalto website (waarschijnlijk in ruil voor een leuk affiliate programma, dus of ik daar op kan vertrouwen is iets anders).

Maar:
- is een US host, zijn ze vanuit NL nog enigzins vooruit te branden qua snelheid?
- in hoeverre is Unlimited bij hen ook echt Unlimited? Mijn vorige host, Lunarpages, ook een US host met Unlimited zo ongeveer alles, bleek opeens stukken minder unlimited te zijn en begon me opeens te bestoken met 'high server and CPU load' mailtjes (waar exact dezelfde site zonder veel wijzigingen de zes jaar daarvoor nooit issues had).

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:38
http://www.your-webhost.nl/webhosting/hosting.php

Zit hier zelf een tijdje bij, en bevalt goed. Support reageert ook vrij snel, en met goede reacties.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:07
Ik heb Versio, bevalt mij prima.
Neem daar anders een VPS.
Voor 4,95 (excl btw) per maand, dan heb je 30GB opslag met 250GB dataverkeer.
Hun opslag is in ieder geval lekker snel (raid 10)

• xahmol
Is uiteindelijk toch een budgethost gebleven, ga eens proberen hoe Your-webhost.nl bevalt. Volgens pre-sales vragen moest mijn site qua serverload voor hen geen probleem zijn, ze hebben Image Magick, meerdere domeinen etc. en schijfruimte is krap aan voldoende maar zo nodig te verdubbelen door tweede pakket af te sluiten.
In combinatie met lage prijs, 30 dagen niet goed geld terug garantie en terugbetaling resterend deel van betaling bij voortijdige beëindiging durfde ik het aan om dit te proberen.

Hun pre-sales support en eerste support na oplevering was iig extreem snel (binnen een half uur antwoord), dus dat gaf iig een goede indruk.
Pagina: 1