itunes lib streamen - welke receiver/mediabridge?

Pagina: 1
Acties:

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb de relatieve luxe dat ik nog geen hifi setup heb, dus alles zelf kan inrcihten zoals ik wil.
budget is beperkt, zeg 600€ inclusief boxen.
wat ik wil:
- goede receiver
- 5.1 setje dat ik kan uitbreiden met 2 fronts later, of
- 2 frontspeakers, evt uit te breiden met surroundboxen
- goede integratie met mijn digitale muziek database.

vooral dat laatste vind ik lastig. ik heb een NAS die DLNA streamt maar ook een itunes library server is. De nas is via een wireless router in het netwerk beschikbaar. wat ik zou kunnen doen is:
- een nieuw model receiver kopen waar netwerk op zit. pioneer 920, yamaha 671. Dure grap, maar met netwerkaansluiting. en werkt dat prettig qua nieuw album opzoeken?
- een paar jaar oud model nemen (onkyo 508, denon 1311/1611) met een ipod dock. dan koop ik gewoon een 120gb ipod classic en zet daar de hele lib op. ik zie dan nog niet direct gebeuren dat ik vanaf de bank makkelijk van nummer kan wisselen, laat staan een nieuw album opzetten. of kan dat wel? dus dmv itunes remote op de iphone muziek aanzetten? de NAS host alleen, speelt niet zelf af, dus dat zal niet werken denk ik. of zou een ipod touch dit weer wel kunnen? Alternatief zou zijn dat ik mn iphone hier gewoon voor gebruik, maar dan heb je weer niet je hele library bij de hand en gaat de accu snel leeg.
- een paar jaar oud model receiver met een mediabridge ernaast. squeezebox, WMB54G, etc?

lastig dus! ik wil eigenlijk gewoon vanaf de bank verschillende albums op kunnen zetten. helemaal mooi zou het zijn als ik een iphone app zou hebben waarmee ik de muziek zou kunnen sturen die ergens centraal staat opgeslagen.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX